You are currently viewing جدول محاسبه مزد اضافه در سال 1403

جدول محاسبه مزد اضافه در سال 1403


حداقل اینطور است حقوق کارگر حداقل مبلغی که دریافت می کنند از 5 میلیون و 308 هزار تومان به 7 میلیون و 182 هزار تومان تغییر کرده که البته این مبلغ خالص آنها نخواهد بود.

از آنجایی که به همه کارگران حداقل دستمزد پرداخت نمی شود و گروه بزرگتری از کارگران در دسته های دستمزد دیگری قرار می گیرند، میزان افزایش دستمزد آنها نیز مهم است. همانطور که شورای عالی کار در نهایت تصمیم گرفت و خشم برخی از نمایندگان کارگری را برانگیخت، سایر گروه های کارگری باید حداقل 22 درصد افزایش دستمزد داشته باشند، به جز گروه های حداقل دستمزد.

در حالی که شکاف 13 درصدی بین حداقل دستمزدها و سایر مشاغل، صدای فعالان کارگری را بلند کرده است، آنقدرها هم غیرعادی نیست. دو سال پیش، زمانی که حداقل دستمزد کارگران بیش از 57 درصد افزایش یافت، سایر گروه‌های درآمدی 38 درصد افزایش دستمزد داشتند، یا در سال 2018، زمانی که حداقل دستمزدها با افزایش 36 درصدی دستمزد مواجه شدند، سایر گروه‌های درآمدی تنها 13 درصد دریافت کردند. ٪ افزایش حقوق.

نمایندگان کارفرمایی می گویند سایر گروه های درآمدی قدرت چانه زنی بالایی دارند و گاه دستمزدهای بالایی دریافت می کنند بنابراین نیازی به حمایت شورای عالی کار ندارند، اما نمایندگان کارگری می گویند کارگرانی که دستمزد خیلی بالاتری نسبت به حداقل ندارند و تعداد آنها بیشتر است. بسیار بزرگ، قربانیان بزرگ چنین شکاف هایی وجود دارد.

یکی از نکات مهم در مورد دستمزد کارگران پایه سنی آنهاست. در واقع به رقم دستمزد کارگرانی که بیش از یک سال در یک گروه کار کرده اند، پایه سنوات اضافه می شود که برای سال 1403 بدون تغییر باقی می ماند و روزانه 7 هزار تومان در نظر گرفته می شود، یعنی نزدیک به 210 هزار تومان در هر روز. ماه .

همچنین یک میلیون و 400 هزار تومان کمک هزینه خرید غذا یا کمک هزینه کارگری که نسبت به سال گذشته 27 درصد افزایش یافته است باید به دستمزد کارگران اضافه شود. 900 هزار تومان حق مسکن و یک میلیون و 500 هزار تومان حق ازدواج به کارگران تعلق می گیرد که شامل زن و مرد می شود.

به این ترتیب حداقل دستمزد کارگران متاهل بدون فرزند 9 میلیون و 888 هزار تومان و حداقل دستمزد کارگران دو و سه فرزند به ترتیب 10 میلیون و 890 هزار تومان و 11 میلیون و 107 هزار تومان خواهد بود.

بالاخره بد نیست نگاهی به کف و سقف عید سال 1403 که آخر سال و آخر بهمن و اول اسفند به دست کارگران می رسد. مبنای عیدی کارگران حقوق آنهاست اما شورای عالی کار هم سقفی برای آن تعیین می کند تا تفاوت چندانی بین افراد حداقل دستمزد و بقیه نباشد.

بدین ترتیب حداقل دستمزد سال 1403 دو برابر دستمزد پایه خواهد بود. 14 میلیون و 365 هزار تومان و حداکثر سه برابر حقوق پایه یعنی. 5.21 میلیون

منبع: اندیشه قرن

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)