You are currently viewing ثبت چهارمین هفته اضافی برای نت های سبز.  معامله گران از افزایش دلار 6 میلیارد دلار سود می برند

ثبت چهارمین هفته اضافی برای نت های سبز. معامله گران از افزایش دلار 6 میلیارد دلار سود می برند


به گزارش اکوایران، پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را در سطح بالایی بدون تغییر نگه داشت، دلار آمریکا یک هفته دیگر افزایش یافت.

شاخص دلار بلومبرگ پس از اینکه سیاست گذاران فدرال رزرو تصمیم گرفتند نرخ بهره را در حالت تعلیق نگه دارند و در سال جاری تنها یک کاهش نرخ را پیش بینی کردند، دلار آمریکا چهارمین افزایش هفتگی خود را در روز جمعه ثبت کرد که طولانی ترین رشد از فوریه تاکنون است.

این یک اتفاق خوشایند برای معامله گرانی است که سرمایه گذاری زیادی در قراردادهایی انجام داده اند که از تقویت دلار در هفته منتهی به چهارشنبه سود می برند. سرمایه گذاران پس از عقب نشینی از شرط بندی های صعودی روی دلار در ماه می، بیش از 6 میلیارد دلار در هفته منتهی به 11 ژوئن سود بردند. این بزرگترین افزایش ناشی از احساسات مثبت در برابر دلار از اواخر آوریل بود.

به گفته یک تاجر ارز، دلار از تغییرات نقطه ای در این هفته منتفع شد. پیش بینی فدرال رزرو مبنی بر کاهش تنها 0.25 درصدی نرخ بهره در سال جاری، شکاف نرخ بهره بین ایالات متحده و اکثر اقتصادهای صنعتی گروه 10 جهان را افزایش می دهد و به تقویت دلار کمک می کند.

سیاست فدرال رزرو که با سیاست های جهانی متفاوت است، دلار را در هفته های اخیر تقویت کرده است. به خصوص از زمانی که بانک های مرکزی کانادا و اتحادیه اروپا شروع به کاهش نرخ بهره کردند. آشفتگی بازار در فرانسه ناشی از درخواست امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور برای برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور، بر یورو نیز تأثیر گذاشت و دلار امن و همتایان آن مانند فرانک سوئیس را تقویت کرد.

لازم به ذکر است که مقامات فدرال رزرو انتظارات خود را برای کاهش نرخ بهره در سال جاری کاهش داده اند. اما جروم پاول، رئیس آژانس، درها را برای کاهش بیشتر باز گذاشت و تاکید کرد که پیش‌بینی‌های جدید نشان‌دهنده رویکرد محافظه‌کارانه است.

سیاستگذاران پیش‌بینی‌های اقتصادی خود را که پس از نشست سیاست دو روزه در واشنگتن منتشر شد، به‌روزرسانی کردند تا نشان دهند که انتظار دارند در سال جاری تنها یک کاهش نرخ بهره را داشته باشند که نسبت به سه مورد قبلی کاهش یافته است.

آنها همچنین پیش بینی تورم خود را افزایش دادند، اگرچه داده های قیمت مصرف کننده در ایالات متحده دلایلی را برای خوش بین بودن نسبت به کاهش تورم نشان داد.

کمیته بازار آزاد فدرال، که نرخ بهره کلیدی بانک مرکزی را تعیین می کند، در آخرین نشست خود، نرخ بهره معیار را در محدوده 5.25 تا 5.5 درصد نگه داشت که بالاترین سطح در بیش از دو دهه اخیر است. سیاستگذاران اکنون انتظار دو کاهش نرخ را در سال جاری دارند.