You are currently viewing تولید برق از نیروگاه خورشیدی/شهرداری آغاز شده است

تولید برق از نیروگاه خورشیدی/شهرداری آغاز شده است


تولید برق از انرژی خورشیدی اقدام مناسبی برای اجرا در سراسر کشور است و هم اکنون شهرداری تهران اعلام کرده است که از این نیروگاه ها در زمینه تولید برق استفاده خواهد کرد.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ضمن تشریح میزان تولید برق شهرداری تهران در نیروگاه های کوچک خورشیدی از تولید اسمی 1300 کیلووات برق در سال گذشته خبر داد.

شهرداری تهران پس از مستندات فوق و تصویب هیات وزیران که تمامی شهرداری‌ها را موظف می‌کند 20 درصد برق مورد نیاز خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند، ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در دستور کار خود قرار داد و 64 نیروگاه خورشیدی، بزرگترین نیروگاه خورشیدی احداث کرد. که در بستان است، زیرا تنها استفاده از انرژی خورشیدی می تواند مقدار زیادی کربن در تهران را کاهش دهد.

حلیاسادت حسینی با تشریح روند ساخت نیروگاه های خورشیدی در شهرداری تهران و میزان برق تولیدی در این نیروگاه های کوچک گفت: تا پایان سال 1402 تولید اسمی برق 1300 کیلووات از نیروگاه خورشیدی داشتیم.

وی افزود: در پنل های خورشیدی از فناوری روز استفاده می کنیم. برنامه ما شامل افتتاح دو نیروگاه در هفته زمین پاک بود. با توجه به اینکه یکی از بزرگترین نیروگاه های خورشیدی در بین ساختمان های شهرداری کشور تا پایان نیمه اول سال به بهره برداری می رسد، پیش بینی می کنیم 300 کیلووات دیگر به ظرفیت نیروگاه های شهرداری تهران اضافه شود. .

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد نیروگاه های کوچک مقیاس خورشیدی فعال در ساختمان های شهرداری تهران گفت: تقریباً در هر منطقه ای ساختمانی داریم که یک ساختمان کوچک نیروگاه خورشیدی در مقیاس ساخته شده است، اما برخی مناطق دارای چندین نیروگاه و برخی دیگر تنها دارای یک نیروگاه هستند.

حسینی تاکید کرد: نگاه ما به موضوع نیروگاه های خورشیدی کوچک در حال «تحول» است. بنابراین امسال همه مناطق این رویکرد را در دستور کار خود دارند.

درآمد نیروگاه خورشیدی با توجه به ظرفیت نصب شده در ماه های سال متفاوت است و درآمد آن به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. به طور کلی درآمد یک نیروگاه خورشیدی مقدار ساعات آفتابی است. کیفیت تشعشع؛ درجه حرارت؛ بستگی به نوع تجهیزات، زاویه نصب و غیره دارد.

یکی دیگر از پارامترهای تاثیرگذار در محاسبات نیروگاه خورشیدی هنگام محاسبه درآمد نیروگاه خورشیدی، راندمان خروجی نیروگاه است که به طور کلی 80 درصد ظرفیت نیروگاه خورشیدی در نظر گرفته می شود، اما به دلیل عواملی مانند آلودگی هوا (گرد و غبار)، ابری بودن هوا و دما که مهمترین پارامتر برای بازده خروجی است. درصد راندمان خروجی نیروگاه افزایش و کاهش می یابد.

با نرم افزار امکان محاسبه دقیق درآمد نیروگاه های خورشیدی وجود دارد. بیش از ده پارامتر فنی در محاسبه دقیق انرژی تولیدی نیروگاه و درآمد آن موثر است. تابش منطقه، درجه حرارت در محل نصب نیروگاه، نوع ساخت و ساز (گوشه متحرک یا ثابت)؛ آلودگی هوا و گرد و غبار در این منطقه، زاویه نصب بهینه; کیفیت پانل و کارایی پانل؛ کیفیت اینورتر؛ باد، طراحی رشته مناسب؛ از دست دادن سیم و کابل؛ نظافت به موقع و … از جمله عوامل مهم برای درآمد ماهیانه گیاه است. برآورد میزان تولید برق این نیروگاه و درآمد آن با نرم افزار شبیه سازی نیروگاه Pvsyst انجام می شود.

منبع:

ایسنا

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)