You are currently viewing تفاوت Semrush و Ahrefs کدام بهتر است ؟

تفاوت Semrush و Ahrefs کدام بهتر است ؟


بارگذاری…

یکی از مهم ترین رازهای موفقیت در کسب و کار آنلاین این است که یک حضور قدرتمند داشته باشید. برای داشتن یک حضور قدرتمند نیاز است تا از برخی از ابزارها برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. ابزارهای Ahrefs و Semrush دو ابزاری هستند که می توانند به شما کمک کنند تا اهداف خود برسید. آنها مجموعه‌های دید آنلاین قدرتمندی هستند که برای کمک به کسب‌ و کارهای کوچک طراحی شده‌اند تا بازاریابی را در دست خود بگیرند. هر دوی آنها ابزارهایی برای تحقیق کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، محتوا و موارد دیگر دارند. حال شاید این سوال در ذهن شما باشد سمراش بهتر است یا اجرفز ؟ برای پاسخ به این سوال به شما پیشنهاد می کنم که تا انتهای این مطلب مارو همراهی کنید، زیرا قصد داریم شما را با تفاوت Semrush و Ahrefs آشنا کنیم.

 

فرق Semrush و Ahrefs

قبل از اینکه بخواهیم شما را با مقایسه Semrush و Ahrefs آشنا کنیم، بهتر است تا با قابلیت ها و ویژگی های هریک از این ابزارها آشنا شوید.

– Ahrefs چیست؟

Ahrefs که در اصل یک سازنده بک لینک بوده است، به تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، ساخت لینک، ردیابی رتبه و ممیزی سایت گسترش یافته است. از طریق این ابزار، بازاریابان سئو می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را برای تولید محتوای بهینه سازی شده بهتر که در نتایج جستجو بالاتر به نظر می رسد، به دست آورند.

به عبارت دیگر؛ اچرفز که در سال 2011 منتشر شد، دارای شاخص کلمات کلیدی بیش از 10.3 میلیارد کلمه کلیدی و گسترده ترین فهرست بک لینک جهان است که داده های جدیدی را هر 15 تا 30 دقیقه ارائه می دهد. این یک پایگاه داده لینک فوق العاده دقیق دارد. برخی از بهترین ویژگی های این ابزار عبارتند از:

  • هشدارهای قابل تنظیم برای بک لینک ها، ذکرها، کلمات کلیدی جدید و موارد دیگر
  • رابط بصری که به شما امکان می دهد به سرعت سلامت کلی وب سایت و رتبه بندی موتورهای جستجو را مشاهده کنید
  • مشاهده ترافیک جستجو با کاوشگر سایت
  • امکان مقایسه دامنه
  • نمایش گزارش با نمودار
  • و…

بیشتر بخوانید: معرفی ابزار SEMrush و بررسی کاربردهای سمراش

– Semrush چیست؟

Semrush یک مجموعه نرم افزار است که برای تحقیق کلمات کلیدی، داده های رتبه بندی آنلاین و تجزیه و تحلیل عملکرد بازاریابی ساخته شده است. این ابزار شامل گستره وسیعی از ابزارها از جمله بررسی سلامت سایت، بررسی کننده بک لینک، سیستم تجزیه و تحلیل و موارد دیگر نیز می باشد.

برخی از ویژگی های محبوب ارائه شده توسط ابزار سمراش عبارت است از:

  • ارائه دقیق ترین داده ها برای حجم جستجو
  • پایگاه داده کلمات کلیدی عظیم برای گوگل: هرچه کلمات کلیدی بیشتری برای تحقیق کلمات کلیدی شما در دسترس باشد، ایده های بیشتری می توانید داشته باشید.
  • دقیق ترین ابزار ردیابی موقعیت در بازار: این ابزار قابلیت های ردیابی را برای تمامی کاربرانفراهم می کند که این قابلیت می تواند برای متخصصان سئو بسیار مناسب باشد.
  • گزارش سئو: دراین ابزارمی ‌توانید گزارش‌هایپی دی افسفارشی از نظر بصری جذاب، از جمله گزارش‌های برند و برچسب سفید، زمان‌بندی گزارش‌ها و…ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی قالب وردپرس با بوت استرپ

مقایسه ابزار Semrush و Ahrefs

1- تجزیه و تحلیل بک لینک

Ahrefs برای تجزیه و تحلیل بک لینک ساخته شده است. این ابزار دارای یک رابط کاربری ساده است که آن را از رقبای خود متمایز می کند و به شما این امکان را می دهد تا به سادگی اقدام به تجزیه و تحلیل بک لینک ها نمائید.

از طرفی ابزار Semrush اخیراً داده های لینک سازی خود را به 43 تریلیون بک لینک افزایش داده است. در سال 2021، فشار عظیمی برای ساخت بزرگترین پایگاه داده بک لینک در جهان انجام داد.

بنابراین می توان گفت که ابزار Semrush در حال حاضر دقیق ترین و جامع ترین پایگاه داده بک لینک را دارد. اکثر کاربران رابط Ahrefs را ساده تر می دانند، در صورتی که متخصصان سئو، بازاریابان فنی و برخی از کاربران متمرکز بر داده‌ها ممکن است مزایای Semrush را در سرعت و وسعت دانش ترجیح دهند.

بیشتر بخوانید: گوگل آنالیتیکس چیست و مزایای استفاده از Google Analytics

2- تحقیق کلمات کلیدی

در هر دو Ahrefs و Semrush می توانید تحقیقات دقیقی برای کلمات کلیدی انجام دهید. کافیست کلمه مورد نظر خود را تایپ کنید، سپس هر دو ابزار لیستی از بهترین کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهند که همه آنها بر اساس ترافیک امتیازدهی شده اند و اینکه آیا سایت شما با توجه به چندین عامل در دسترس است یا خیر.

Ahrefs علاوه بر داده‌های جستجو، داده‌های کلیکی را نیز ارائه می دهد. تخمین می ‌زند که علاوه بر تعداد جستجوهای انجام ‌شده، چند کلیک ممکن است برای یک کلمه کلیدی معین داشته باشید. این داده‌ها برای بازاریاب‌ها بسیار مفید خواهد بود.

از طرفی ابزار Semrush داده های کلیک را ارائه نمی دهد، اما اطلاعاتی را برای کمپین های PPC ارائه می دهد. در طول تحقیق کلمات کلیدی، می توانید هم نتایج جستجوی ارگانیک و هم نتایج جستجوی پولی را مشاهده کنید. این اطلاعات به صورت مستقیم برای کمپین‌های کاملاً ارگانیک مفید نیست، اما برای بازاریابان موتورهای جستجو که به دنبال افزایش عملکرد از طریق کمپین‌های جستجوی پولی هستند، مفید می باشد.

3- ردیابی رتبه

ردیابی رتبه یکی از مهم ترین معیارها برای اکثر شرکت ها می باشد. حال شاید بخواهید بدانید که رتبه سایت شما در گوگل چیست؟ هر دو Ahrefs و Semrush امکان مشاهده رتبه سایت را برای شما فراهم می کنند.

بیشتر بخوانید: روش های تحلیل و بررسی بک لینک سایت رقبا

4- تحلیل رقبا

Ahrefs یک ابزار بسیار جذاب به نام Content Explorer دارد که پس از انتخاب یک کلمه کلیدی، تمام محتوای با عملکرد بالا را که برای آن کلمه کلیدی هدف قرار گرفته است را به شما نشان می دهد. این اطلاعات شامل اعتبار دامنه، دامنه های ارجاع دهنده، اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و متا تگ ها خواهد بود.

در مقابل ابزار Semrush دارای یک بخش تجزیه و تحلیل رقبا است که بینش های کلیدی در مورد آنچه رقبا با کلمات کلیدی خود انجام می دهند ارائه می دهد، اما به اندازه Ahrefs مبتنی بر محتوا نیست، زیرا بیشتر برای کشف کلمات کلیدی طراحی شده است.

5- سئو فنی

هر دو ابزار دارای ابزارهای حسابرسی سایت قوی هستند که مسائل فنی سئو مانند گم شدن متا تگ یا صفحات از دست رفته را برجسته می کند. ابزار اچرفز اطلاعات بصری متراکمی را ارائه می دهد که بسیار مفید هستند، اما خواندن آن برای کسانی که با سئو فنی یا خود ابزار آشنایی ندارند ممکن است کمی پیچیده باشد.  پلتفرم سمراش در این مورد به گونه ای کاملاً کاربرپسندتر طراحی شده است که قادر است گزارشات و مشکلات را نمایش و همچنین نحوه رفع هریک از آنها را هم به شما پیشنهاد می دهد.

 

سوالات متداول

Semrush بهتر است یا Ahrefs؟

هر دو ابزار جزء بهترین ابزارها برای بهینه سازی سئوی سایت محسوب می شوند که امکانات مختلفی را ارائه می دهند. بسته به نیازهای شما می توانید یکی از آنها را برای بهبود عملکرد در سایت خود نصب کنید.

کاربردهای Ahrefs چیست؟

برخی از کاربردهای این ابزار عبارت است از: تحقیقات کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، ساخت لینک، ردیابی رتبه و…

بیشتر بخوانید: Google Lighthouse چیست؟ + آموزش بهینه سازی سایت با گوگل لایت هاوس

جمع بندی: ابزار SEMrush در مقابل  Ahrefs

هر دو ابزار به شما این امکان را می دهند تا گزارشاتی را در خصوص وب سایت و همچنین وب سایت های رقبای خود کسب کنید تا بتوانید از آنها در بهبود کسب و کار استفاده نمائید. ما در این مطلب شما را با تفاوت Semrush و Ahrefs آشنا کردیم، امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: techrepublic