You are currently viewing تفاوت Ahrefs و MOZ؛ ماز بهتر است یا اچرفز؟

تفاوت Ahrefs و MOZ؛ ماز بهتر است یا اچرفز؟


بارگذاری…

آیا قصد دارید یک ابزار سئو عالی را برای بهبود عملکرد سایت خود انتخاب کنید؟ خوشبختانه ابزارهای مختلفی در این خصوص ارائه شده‌اند که به شما در بهینه‌سازی سایت کمک می‌کنند. ما در این مطلب قصد داریم دو ابزار قدرتمند Ahrefs و MOZ را به شما معرفی کنیم و بگوییم که تفاوت ماز و اچرفز چیست. این دو جزء محبوب‌ترین ابزارهای آنلاین سئو هستند که تاکنون ارائه شده و می‌توانند به شما کمک کنند تا رتبه وب‌سایت خود را افزایش دهید. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم به تفاوت Ahrefs و MOZ بپردازیم. با ما همراه باشید.

مقایسه Ahrefs و MOZ

قبل از اینکه بخواهیم شما را با فرق Ahrefs و MOZ آشنا کنیم، بهتر است با قابلیت‌ها و امکانات هریک از این ابزارها آشنا شوید. با مقایسه ماز و اچرفز همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: Google Lighthouse چیست؟ + آموزش بهینه سازی سایت با گوگل لایت هاوس 

Ahrefs چیست؟

Ahrefs در درجه اول به عنوان یک چک‌کننده مرجع بک‌لینک شناخته می‌شود، اما این ابزار قابلیت‌های بسیار بیشتری را امروزه ارائه می‌دهد. این ابزار بازاریابی دیجیتال اطلاعات ارزشمندی در مورد بک‌لینک‌ها و سئو ارائه می‌دهد. از نرم‌افزار خزنده برای بازآفرینی سایت شما استفاده می‌کند که چگونه یک موتور جستجو آن را می‌بیند. این به شما کمک می‌کند تا سایت خود را بهتر درک کنید تا بتوانید آن را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

هنگامی که از ahrefs استفاده می‌کنید، یک پنل تنظیمات در اختیار شما قرار داده می‌شود که به شما کمک می‌کند تا تمام داده‌های خود را پیگیری کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که یک URL اضافه کنید. این پنل خطاها، لینک‌های جدید، رتبه‌بندی آدرس و دامنه‌های ارجاع را به شما نشان می‌دهد.

این ابزار همچنین دارای بخشی است که به شما کمک می‌کند تا بک‌لینک‌های سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید. می‌توانید مشاهده کنید که چند بک‌لینک کسب کرده‌اید و آن را با رقبای خود مقایسه کنید. ابزار اچرفز برای ارائه بینش خود در مورد نحوه رقابت با رقبای خود از نظر بک‌لینک و ترافیک بسیار عالی است. همچنین به شما کمک می‌کند تا اطلاعاتی در مورد نحوه رتبه‌بندی رقبا برای کلمات کلیدی خاص دریافت کنید. اگر شما و رقبای خود کلمات کلیدی مشابهی را به اشتراک بگذارید، این می‌تواند یک ابزار عالی برای شما محسوب شود. همچنین خواهید دید که چگونه کسب و کار شما در مقایسه با رقبا رتبه‌بندی می‌شود.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب در محتوا یکی از مهم‌ترین تکنیک‌ها برای افزایش رتبه سایت است، بنابراین ابزار AHREFS به شما كمک می‌كند تا کلمات کلیدی مرتبط را به سادگی پیدا و استفاده کنید. این ابزار بیش از 3 میلیارد کلمه کلیدی در پایگاه داده خود دارد، بنابراین می‌توانید اطمینان داشته باشید که پیشنهادات خود را از دست نخواهید داد. گذشته از جستجوی کلمات کلیدی بین‌المللی ابزار همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا متوجه شوید که رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی چقدر دشوار خواهد بود. این یک امتیاز دشوار را برای کمک به شما در درک اینکه آیا رتبه‌بندی برای یک کلمه کلیدی خاص چالش‌برانگیز خواهد بود، فراهم می‌کند.

ویژگی‌های ابزار ahrefs

  • همراه با نوار ابزار کامل برای سئوی سایت
  • تجزیه و تحلیل دسته ای و گزارش
  • API موجود
  • گروه‌بندی پیوند چندگانه
  • استفاده از کلمات کلیدی در زمان واقعی و اعلان‌های بک‌لینک
  • ردیابی موقعیت و گزارش از طریق ایمیل
  • ردیابی رتبه‌بندی کلمات کلیدی زبان جهانی
  • فرکانس گزارش قابل تنظیم
  • و…

ابزار Moz چیست؟

این ابزار در سال 2004 به عنوان یک ابزار قدرتمند در زمینه سئو کار خود را شروع کرد و هم اکنون به میلیون‌ها کاربر در برنامه‌های بازاریابی دیجیتال کمک می‌کند. ماز به عنوان یک وبلاگ به نام Seomoz شروع به کار کرد تا متخصصان بتوانند تحقیق و ایده‌های خود را به اشتراک بگذارند. امروزه این ابزار فیلم‌های آموزشی و مشاوره جامعه را برای کمک به افراد در زمینه مهارت در سئو ارائه می‌دهد. همچنین این ابزار دارای قابلیت ردیابی رتبه نیز است که می‌تواند عملکرد رتبه‌بندی کلمات کلیدی سایت و دید کلی در SERP ها را در هر دو دسکتاپ و موبایل پیگیر کند.

با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی تکی، کل وب‌سایت خود، یک صفحه دقیق یا یک دامنه ریشه خاص را تجزیه و تحلیل کنید. همچنین می‌توانید مشکلات کلمات کلیدی، نحوه رتبه‌بندی سایت شما در برابر رقابت شما و بسیاری از موارد دیگر را نیز بررسی کنید. در ادامه با تفاوت های Ahrefs و moz همراه باشید تا بگوییم که در هر بخش moz بهتر است یا اچرفز.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی قالب وردپرس با بوت استرپ 

مقایسه Ahrefs و moz

تا اینجای مطلب شما را با قابلیت‌ها و امکانات هریک از این ابزارها به صورت جداگانه آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم شما را با تفاوت Ahrefs و moz آشنا کنیم.

1- ویژگی مقایسه دامنه

در اولین قسمت از مقایسه ابزارهای Ahrefs و moz به بررسی مقایسه و تحلیل دامنه می‌پردازیم.

ابزار Ahrefs

این ابزار به صورت خاص به شما این امکان را می‌دهد تا با تجزیه و تحلیل پروفایل‌های بک‌لینک، کلمات کلیدی بدون استفاده و صفحات ارزش ساخت، دامنه‌ها را در کنار هم مقایسه کنید. Ahrefs همچنین ابزارهای دیگری را در اختیار شما قرار می‌دهد ، مانند گزارش رقبای ارگانیک برای کمک به شما در دانستن اینکه رقبای شما چه کسانی هستند و یک ابزار شکاف محتوا که کلمات کلیدی خاصی را که رقبای شما در آن رتبه‌بند دارند را شناسایی می‌کند که در وب‌سایت خود فاقد آن هستید.

ابزار Moz

برای MOZ شما باید دامنه وب‌سایت مورد نظر خود را برای بررسی با استفاده از Checker Domain Free آن وارد تا بتوانید دامنه و مرجع صفحه و همچنین کلمات کلیدی رتبه‌بندی رقبای خود را مشاهده کنید. همچنین این ابزار با داده‌های مفیدتر، تجزیه و تحلیل دامنه عمیق‌تری به شما می‌دهد.

2- تفاوت Ahrefs و moz در ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی

فرق Ahrefs و moz در تحقیق کلمات کلیدی چیست و کدام یک بهتر عمل می‌کند؟

ابزار Ahrefs

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs هزاران پیشنهاد کلمات کلیدی و حجم جستجو را در 10 موتور جستجو ارائه می‌دهد. این ابزار در 171 کشور پشتیبانی می‌شود و دارای حجم دقیق جستجوی است.

همچنین این ابزار سطح دشواری یک کلمه کلیدی که می‌خواهید برای آن رتبه‌بندی کنید را به شما نشان می‌دهد.

ابزار Moz

از طرف دیگر، ابزار Moz حداکثر 180 میلیون کلمه کلیدی رتبه‌بندی را در 170 موتور جستجوی گوگل در اختیار شما قرار می‌دهد.

3- لینک اکسپلورر

در این قسمت به مقایسه Ahrefs و moz در بخش تحلیل لینک می‌پردازیم.

ابزار Ahrefs

این ابزار دارای بخشی به نام Link Explorer است که به شما این امکان را می‌دهد تا برای هر یک از آدرس‌ها، بک‌لینک‌ها را بررسی کنید. این ابزار همچنین با 27 تریلیون بک‌لینک‌داخلی، 3.6 تریلیون بک‌لینک خارجی و 216 میلیون دامنه خود را به عنوان قدرتمندترین آنالیزکننده بک‌لینک می‌داند. علاوه بر آن دارای ابزارهای جداگانه‌ای است که قاد است لینک‌های شکسته وب‌سایت را بررسی کند.

ابزار Moz

Moz یک ابزار Explorer Link دارد که به شما کمک می‌کند تا لینک‌ها را به هر سایت، بک‌لینک رقیب و لینک‌های شکسته به سایت خود بررسی کنید. طبق بررسی‌های به عمل آماده ابزار Moz نسبت به ابزار Ahrefs در این قسمت قوی‌تر است و به شما امکان دسترسی به 40.7 تریلیون پیوند و 718 میلیون دامنه ریشه را می‌دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش صدور فاکتور در ووکامرس به صورت گام به گام 

4- ردیاب رتبه

در این بخش به تفاوت Ahrefs و moz د ر ردیابی دامنه می‌پردازیم.

ابزار ahrefs

این یک ابزار ساده برای ردیابی رتبه‌بندی ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کند تا رتبه‌های خود را به مرور زمان نظارت و عملکرد خود را در برابر رقبا ترسیم کنید. شما همچنین می‌توانید گزارش‌های برنامه‌ریزی شده را مستقیماً به نامه خود ارسال کنید. برای استفاده از ردیاب این ابزار، در ابتدا شما باید در ahrefs ثبت‌نام و مکانی را که می‌خواهید بررسی کنید را انتخاب تا مشاهده کنید که وب‌سایت شما در چه جایگاهی قرار دارد.

ابزار Moz

این ابزار به شما کمک می‌کند تا برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ‌سازی موتور جستجو، تحت ردیابی رتبه برتر و تجزیه و تحلیل SERP قرار بگیرید. شما همچنین از ردیابی روزانه، کشف سئو موبایل و محلی و موارد دیگر لذت خواهید برد. ابزار Moz Rank Tracker همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا سایت‌های بی‌نهایت را ردیابی تا در مورد آخرین به‌روزرسانی‌های مربوط به رقابت خود اطلاعاتی در اختیار داشته باشید.

5- حسابرسی سایت

ابزار moz در مقابل Ahrefs چه مزیتی در حسابرسی کلی سایت دارد؟

ابزار Ahrefs

در این ابزار شما باید نام دامنه خود را وارد و ثبت نام کرده تا بتوانید از ابزار حسابرسی سایت به صورت رایگان استفاده کنید.

هنگامی که می‌توانید این کار را انجام دهید، یک تجزیه و تحلیل وب‌سایت جامع دریافت خواهید کرد و وب‌سایت شما برای موارد خاصی از جمله عملکرد، برچسب‌های HTML، پیوندهای ورودی و خروجی، برچسب‌های اجتماعی، کیفیت محتوا و غیره بررسی می‌شود.

ابزار Moz

از طرف دیگر، Moz یک چک‌لیست حسابرسی سایت قابل بارگیری را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شما این امکان را می‌دهد تا پس از استفاده از اتوماسیون برای مقیاس کردن آن، یک آدرس یا دیگر را ممیزی کنید. همچنین توصیه می‌کند اگر می‌خواهید چندین صفحه را به طور همزمان حسابرسی کنید، یک وب‌سایت خزنده در کل وب‌سایت خود را با استفاده از این لیست‌چک انجام دهید.

سوالات متداول

Ahrefsبهتراست یا MOZ ؟

هر دو ابزار امکانات و قابلیت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند، اما می‌توان گفت ابزار Ahrefs محبوبیت بیشتری نسبت به ابزار MOZ دارد.

کاربردهای moz چیست؟

با استفاده از این ابزار می‌توانید کلمات کلیدی فردی، کل وب‌سایت خود، یک صفحه دقیق یا یک دامنه ریشه خاص را تجزیه و تحلیل کنید.

جمع‌بندی

Ahrefs و Moz ابزارهای بازاریابی محتوا هستند که خدمات بازایابی و سئوی مشابهی را ارائه می‌دهند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رتبه وب‌سایت خود را افزایش دهید. ما در این مطلب شما را با تفاوت Ahrefs و moz آشنا کردیم. امیدواریم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: diggitymarketing