You are currently viewing تفاوت بین ریدایرکت 301 و 302 – فرق تغییر مسیر ۳۰۱ با ۳۰۲

تفاوت بین ریدایرکت 301 و 302 – فرق تغییر مسیر ۳۰۱ با ۳۰۲


بارگذاری…

آیا می خواهید با تفاوت ریدایرکت 301 و 302 آشنا شوید؟ به طور کلی؛ منظور از ریدایرکت این است که شما آدرس و اعتبار یک صفحه را به صفحه دیگر و بدون از دست دادن سئو منتقل کنید. بی شک دو مورد از رایج ترین انواع ریدایرکت، ریدایرکت 301 و 302 می باشد. تغییر مسیر 301 به این معنی است که صفحه برای همیشه به یک مکان جدیدی منتقل شده است. تغییر مسیر 302 به این معنی است که تغییر صفحه به صورت موقتی می باشد. برای اینکه با فرق ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنم حتماً این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

ریدایرکت یا تغییر مسیر

تغییر مسیر یکی از مهم ترین بخش های هرنوع وب سایتی می باشد. حالا چرا این بخش مهم است؟ اگرشما یک صفحه وب یا کل وب سایت را به یک آدرس جدید منتقل کنید، به عنوان مثال: اگر نام دامنه خود را تغییر دهید و می خواهید بازدیدکنندگان شما  بتوانند سایت شما را به سادگی  پیدا کنند، تغییر مسیر باعث می شود که وقتی کاربری روی دامنه قدیمی شما کلیک می کند، به صورت خودکار وارد دامنه جدید شما شود.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های ریدایرکت در 2022؛ معرفی 10 پلاگین ریدایرکت وردپرس

تفاوت تغییر مسیر 301 با 302

برای اینکه بتوانید تفاوت ریدایرکت 301 و ریدایرکت 302 را بهتر متوجه شوید، شما باید با معنای هرکدام از آنها آشنایی داشته باشید. در ادامه مطلب شما را با تفاوت ریدایرکت 301 و 302 آشنا می کنیم.

ریدایرکت 301 چیست؟ و در چه مواردی باید از آن استفاده کنیم؟

ریدایرکت 301 یک کد وضعیت است که به موتورهای جستجوگر و کاربران اطلاع می دهد که آدرس یک صفحه به طور دائم منتقل شده است.  از این رو وقتی شما در سایتتان یک تغییر مسیر 301 ایجاد کنید، به این معنی است که محتوای صفحه برای همیشه جابجا شده است. در این صورت کاربران شما با کلیک روی آدرس قدیمی، وارد آدرس جدید می شوند.

حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که چه زمانی باید از ریدایرکت 301 استفاده کنیم؟ به طور کلی؛ زمانی که شما دامنه‌ سایت خود را تغییر داده‌اید یا سایت خود را در یک CMS جدید راه‌ اندازی کرده‌اید و ساختار URL شما تغییر کرده است، در این صورت می توانید از تغییر مسیر 301 استفاده کنید. ایجاد تغییر مسیر 301 برای به موتورهای جستجوگر گوگل اطلاع می دهد که صفحه ای از سایت شما برای همیشه از A به B منتقل شده است. این به موتورهای جستجوگر اجازه می ‌دهد تا سیگنال ‌های رتبه ‌بندی و ارزش‌ گذاری را به URL جدید هدایت کند، زیرا آنها می ‌دانند این صفحه، آدرس جدید و دائمی آن محتوا است.

بیشتر بخوانید: ریدایرکت 301 چیست؟ + آموزش کامل ریدایرکت ۳۰۱ در وردپرس و هاست

ریدایرکت 302 چیست؟ و در چه مواردی باید از آن استفاده کنیم؟

در حالی که ریدایرکت 301 یک جابجایی دائمی آدرس صفحات می باشد، اما ریدایرکت 302 تنها یک تغییر مسیر موقتی است که هم کاربران و هم موتورهای جستجوگر را زمانی که تغییر مسیر حذف شود به مکان جدید مورد نظر برای مدت زمان محدودی هدایت می کند.

حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که چه زمانی باید از ریدایرکت 302 استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال را با یک مثال ساده برای شما شرح می دهم. فرض کنید محصولی را ارائه می دهید که دیگر آن را برای فروش ندارید. ممکن است محصول فصلی باشد، موجودی نداشته باشید و بسیاری از موارد دیگر. حال شما قصد دارید دوباره آن را در آینده برای فروش قرار دهید. بنابراین منطقی نیست که آدرس آن صفحه را برای همیشه جایگزین یک آدرس جدید کنید، زیرا ممکن است درآینده بخواهید آن محصول را مجدداً برای فروش قرار دهید. در این صورت می توانید به صورت موقت آن صفحه را تا موجود شدن محصول به یک صفحه دلخواه هدایت کنید. مثلاً آن را به صفحه دسته بندی های خود هدایت کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ریدایرکت 301 صفحات سایت با فایل htaccess. در هاست

آموزش کار با افزونه یواست سئو (Yoast SEO) |کامل و تصویری

تفاوت نوشته و برگه در وردپرس | فرق بین Post با Page وردپرس چیست؟

جمع بندی: تفاوت ریدایرکت 301 و 302 در وب

قطعاً با توجه به توضیحاتی که در بالا ذکر شد و تعاریفی که به صورت جداگانه در خصوص ریدایرکت 301 و 302 گفته شد، شما تا حدود خیلی زیادی با تفاوت تغییر مسیر 301 با 302 آشنا شده اید. به صورت خلاصه، از ریدایرکت 301 برای انتقال دائمی یک آدرس یا صفحه وب استفاده می کنند، این بدان معناست که صفحه قدیمی برای همیشه و به صورت دائم حذف شده است. از طرفی از از ریدایرکت 302 برای انتقال موقت یک صفحه به صفحه دیگر استفاده می کنند. امیدوارم این آموزش به شما کمک کرده باشد تا به صورت کامل فرق ریدایرکت ۳۰۱ و ۳۰۲ را متوجه شده باشید.

منبع: cloudsavvyit