You are currently viewing تغییر بوروکراسی در اجرای قوانین ایالتی

تغییر بوروکراسی در اجرای قوانین ایالتی


به گزارش اکو ایران؛ نودمین جلسه کمیته حمایت از مشاغل اتاق بازرگانی ایران به منظور رسیدگی به مشکلات و موانع اخذ و تمدید گواهینامه صلاحیت ایمنی پیمانکار و بررسی دلایل عدم تصویب مفاد تبصره (2) بند (72) تشکیل شد. ) قانون بخش تعاون، اما قبل از آغاز بررسی دستورالعمل ها در این جلسه، قائم مقام دبیر کمیته امداد بازرگانی از صدور بخشنامه های متعدد در یک ماه انتقاد کرد. کیوان کشفی، عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران به سرعت صدور بخشنامه ها به ویژه در حوزه ارز اشاره کرد و گفت: این سرعت بالا زمان کافی برای بررسی و رسیدگی به آن را از بین می برد. وی خواستار بازنگری در روند صدور بخشنامه ها و آیین نامه ها برای تسهیل در امور تجاری و جلوگیری از سردرگمی و چالش برای فعالان اقتصادی شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور که ریاست دوره ای کمیسیون حمایت از مشاغل را بر عهده دارد، به مناسبت اظهارات قائم مقام دبیر کمیسیون حمایت از مشاغل، خاطرنشان کرد: برای اولین بار سازوکار تنظیم مقررات را تعریف کرده ایم. در کشور و اجرای آن که قبلا نبوده است. به همین دلیل می توان گفت که شاهد تحول بزرگی در این زمینه هستیم و کم کم آثار آن را می بینیم. به گفته محمد دهقان، بر اساس قانون، اگر بخشنامه ای در سامانه قوانین و مقررات دفتر حقوقی رئیس جمهور ابلاغ نشود، اعتباری ندارد.

روندی که می توان آن را تغییر بوروکراسی در اجرای قوانین دولت نامید، پیش از این مصوبات پس از تصویب دولت باید در روزنامه های کثیرالانتشار منعکس می شد و پس از رسیدن به مرحله اجرا که با توجه به روند انجام شده می توانست. می توان گفت روند اجرای قوانین تسریع خواهد شد.

معاون حقوقی رئیس جمهور تمهیدات انجام شده در حوزه انتشار و تبیین آیین نامه ها و بخشنامه ها را گامی رو به جلو برشمرد و افزود: حقوق فعالان اقتصادی در مواجهه با آیین نامه ها را به صورت پیش نویس تهیه کرده ایم و آنها را به انجام می رساند. به زودی نهایی شود

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)