You are currently viewing تراشه Kompanio 838 متمرکز بر هوش مصنوعی مدیاتک برای کروم بوک ها رونمایی شد

تراشه Kompanio 838 متمرکز بر هوش مصنوعی مدیاتک برای کروم بوک ها رونمایی شد


سری MediaTek Kompanio با نسخه جدیدی به Computex بازگشته است که قدرت هوش مصنوعی بیشتری را از طریق یک NPU اختصاصی به لپ‌تاپ‌های مجهز به سیستم عامل کروم می‌آورد. مدل جدید تراشه مدیاتک شرکت 838 به نام، نوید یک روز عمر باتری را می دهد و به کروم بوک ها اجازه می دهد وضوح 4K را از طریق اتصالات Wi-Fi 6E پخش کنند.

تراشه Kompanio 838 MediaTek

Kompanio 838 رسما بخشی از Computex 2024 MediaTek است. گفته می شود کروم بوک های آینده با این تراشه از سازندگانی مانند ایسر، لنوو یا اچ پی با ویژگی های جدیدی عرضه خواهند شد که جان تازه ای به لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل کروم خواهد داد.

برخی از این ویژگی ها شامل کدک AV1 به روز شده مانند Pentonic 800 برای تلویزیون های جدید برای فعال کردن پخش وضوح 4K در دستگاه های سیستم عامل کروم است. Kompanio 838 همچنین از اتصال به یک صفحه نمایش خارجی با همان وضوح 4K پشتیبانی می کند.

تراشه Kompanio 838 MediaTek

کروم‌بوک‌های جدید شرکتی 838 مجهز به NPU 650 مدیاتک هستند تا محتوا و رسانه‌ها را با هوش مصنوعی تقویت کنند. همچنین امکان استفاده از رم DDR4 یا LPDDR4X را می دهد، در حالی که ISP آن نیز Imagiq 7 است و می تواند از 2 دوربین در یک دستگاه پشتیبانی کند.

تراشه هشت هسته ای Kompanio 838 بر اساس معماری قدیمی 6 نانومتری ساخته شده است. با این حال، انتظار می رود که تا 66 درصد قدرت کمتر و تا 76 درصد GPU قدرتمندتر نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهد.

این تراشه همچنین برای سازگاری با پلتفرم‌های Filogic که از Wi-Fi 6 یا 6E پشتیبانی می‌کنند، ارتقا می‌یابد و Chromebook آینده را با رایانه‌های شخصی ویندوزی جدید سازگارتر می‌کند.

نظر شما در مورد تراشه Mediatek Kompanio 838 چیست؟