You are currently viewing تراشه Apple M2 iPad Air 2024 با 1 هسته گرافیکی کمتر عرضه می شود

تراشه Apple M2 iPad Air 2024 با 1 هسته گرافیکی کمتر عرضه می شود


آیپد ایر 2024 فرقی نمی کند آیپد ایر M2 باشد یا آی پد ایر 6، این نام ها همگی به مجموعه ای از تبلت هایی اشاره دارند که با تراشه M2 اپل عرضه می شوند. ارتقاء تراشه ها در این نسل از تبلت های اپل یک رویداد میمونی محسوب می شود. با این حال، باید بدانید که تراشه Apple M2 iPad Air 2024 با 1 هسته گرافیکی کمتر عرضه می شود.

تراشه Apple M2 iPad Air 2024

آیپد ایر 2024 در 2 مدل 11 و 13 اینچی عرضه می شود. یک صفحه نمایش بزرگتر برای سری iPad Air می تواند جذاب باشد. همچنین تراشه قدرتمندتر Apple M2 در قلب این محصولات می تپد. البته باید بدانید که این تراشه با چیزی که در ذهن دارید کمی متفاوت خواهد بود.

صفحه مشخصات این تبلت ها در وب سایت اپل نشان می دهد که با پردازنده گرافیکی با 9 هسته ما مقابل هم هستیم.

در همین حال، در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در 28 اردیبهشت آمده است:

تراشه M2 اپل، عملکرد بزرگ دیگری را برای iPad Air به ارمغان می آورد. این تراشه دارای پردازنده 8 هسته ای سریعتر و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای خوب”.

این نشان می دهد که از زمان افشای اولیه اشتباهی رخ داده است اپل نسخه کمی ضعیف تر از تراشه Apple M2 را در iPad Air 2024 قرار داده است.

به عنوان مثال، با نگاهی به امتیاز بنچمارک گرافیکی GFXBench Wild Life Extreme Unlimited، آی‌پد ایر امتیاز 6200 را دریافت می‌کند، در حالی که یک مک بوک ایر با تراشه M2، بسته به نسخه دقیق تراشه M2 اپل، امتیازی بین 5700 تا 6800 خواهد گرفت.

این تفاوت در عملکرد مک بوک ایر M2 به این دلیل است که در برخی مدل ها یک پردازنده گرافیکی 8 هسته ای دریافت می کنید و اگر 100 دلار بیشتر پرداخت کنید، یک پردازنده گرافیکی 10 هسته ای دریافت می کنید.

باید در نظر داشته باشید که از ابتدا برای تراشه Apple M2 گزینه ای با پردازنده گرافیکی 9 هسته ای حداقل تا الان وجود نداشت. iPad Air دقیقاً در وسط مک‌بوک‌های 8 و 10 هسته‌ای قرار می‌گیرد، بنابراین GPU 9 هسته‌ای در اینجا نیز توجیه می‌شود.

البته مقایسه بنچمارک بین دو سیستم عامل iPadOS و macOS کاملا درست نیست، اما نباید خطاهای زیادی وجود داشته باشد.

آیا کاهش 1 هسته GPU در تراشه Apple M2 iPad Air 2024 اهمیت دارد؟

ما فکر نمی کنیم که این تاثیر قابل توجهی بر عملکرد داشته باشد. صفحه نمایش های 11 و 13 اینچی آیپد ایرهای جدید همچنان دارای نرخ رفرش 60 هرتز هستند و اساسا سیستم عامل iPadOS فضای زیادی برای مانور با این قدرت بالا ندارد.

با این حال، اپل باید به این وضعیت رسیدگی کند و وضعیت را روشن کند.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما این یک اشکال ساده است یا چیزی وجود دارد که ما نمی دانیم؟