You are currently viewing تراشه های هواوی به چالش بزرگی برای TSMC تبدیل نمی شوند؟

تراشه های هواوی به چالش بزرگی برای TSMC تبدیل نمی شوند؟


TSMC در جلسه سهامداران خود، تهدید ناشی از پیشرفت های اخیر هوآوی در توسعه تراشه را کم اهمیت جلوه داد. مدیران TSMC با اشاره به شکاف فناوری و محدودیت های صادراتی اعمال شده توسط ایالات متحده ابراز اطمینان کردند که تسلط خود را در بازار حفظ خواهند کرد.

نمایندگان TSMC معتقدند تراشه های هواوی این شرکت را به چالش نمی کشند

مارک لیو، رئیس هیئت مدیره، به سؤالات سهامداران درباره هواوی و سایر رقبا پاسخ داد و گفت: «TSMC نگاهی دقیق به هر رقیب دارد. ما همیشه یک رقیب خواهیم داشت. او تهدید هواوی را کم اهمیت دانست و گفت چین به طور قابل توجهی پشت سر TSMC است. وی ژجیا، رئیس TSMC نیز مدعی شد که رسیدن به فناوری ساخت تراشه برای هوآوی “غیر ممکن” است. این اطمینان بالا احتمالاً به دلیل موقعیت تثبیت شده TSMC در تولید قطعات نیمه هادی است.

پسندیدن گیزموچینا گفته می شود که هواوی تحت تأثیر محدودیت های اعمال شده توسط ایالات متحده قرار گرفته است، که دسترسی این شرکت به تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه را محدود می کند و مانع از توانایی آن برای رقابت در بالاترین سطح می شود. نتیجه این محدودیت ها محسوس است. در حالی که TSMC قصد دارد سال آینده تولید تراشه های 2 نانومتری را آغاز کند، هواوی همچنان روی چیپست های 7 نانومتری کار می کند. البته شایعات حاکی از آن است که این غول فناوری چینی به زودی تراشه 5 نانومتری خود را معرفی خواهد کرد.

هوآوی که در سال 2019 در لیست سیاه ایالات متحده قرار گرفت، وارد لیست سیاه شد میت 60 پرو و تراشه های جدید Kirin 5G بازگشته اند. اما فناوری 7 نانومتری آنها از نظر عملکرد و کارایی از رقبا پایین تر است. در حالی که تلاش‌های هواوی برای خودکفایی چشمگیر است، شکاف فناوری و محدودیت‌های اعمال‌شده توسط تحریم‌های ایالات متحده یک چالش بزرگ است. اما یک سوال مهم باقی می ماند: آیا هر رقیبی، از جمله هواوی، می تواند پیشروی تثبیت شده TSMC در بازار تراشه را به چالش بکشد؟ فقط زمان این سوال را مشخص خواهد کرد.

فرآیند توسعه معماری 2 نانومتری TSMC در سال 2025 به تولید انبوه خواهد رسید

اما نظر شما چیست؟ برخلاف ادعای TSMC، تراشه های هواوی می توانند این غول تایوانی را در آینده به چالش بکشند؟