You are currently viewing تراشه اگزینوس 2600 سامسونگ با فرآیند 2 نانومتری عرضه خواهد شد

تراشه اگزینوس 2600 سامسونگ با فرآیند 2 نانومتری عرضه خواهد شد


در این مقاله اخبار جالبی در مورد دنیای تراشه های پرچمدار خواهید خواند. ابتدا در مورد تراشه های 3 نانومتری آینده سامسونگ صحبت می کنیم، سپس در مورد گمانه زنی ها در مورد اسنپدراگون 8 نسل 4 صحبت می کنیم و در نهایت به گزارشی می رسیم که می گوید تراشه اگزینوس 2600 سامسونگ با فرآیند 2 نانومتری عرضه خواهد شد.

تراشه اگزینوس 2600 سامسونگ

در اوایل ماه جاری، سامسونگ اعلام کرد که در حال آماده سازی کارخانه های ریخته گری خود برای تولید انبوه اولین تراشه اگزینوس 3 نانومتری خود است. این تراشه با طراحی Gate All Around (GAA) ساخته خواهد شد. با این حال، نام این تراشه مشخص نیست.

اولین تراشه 3 نانومتری سامسونگ یا اگزینوس 2500 برای گلکسی S25 گمانه زنی می شود که Exynos W1000 باشد که تا چند ماه دیگر با Galaxy Watch7 عرضه خواهد شد.

در کنار تولید تراشه های 3 نانومتری، این شرکت به طور طبیعی به آینده نگاه می کند، زیرا ETNews گزارش می دهد که کار بر روی یک تراشه 2 نانومتری با برند سامسونگ را آغاز کرده است. این تراشه باید Exynos 2600 سامسونگ با اسم رمز Thetis باشد. انتظار می رود تولید انبوه این تراشه در نیمه دوم سال 2025 آغاز شود تا برای عرضه گلکسی اس 26 در دسترس باشد.

البته جالب است بدانید که طبق گزارشات، کوالکام همچنان برای تراشه پرچمدار جدید خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 همچنان به فرآیند 4 نانومتری متکی خواهد بود. اگر این گزارش صحت داشته باشد، تراشه اگزینوس 2500 را بهتر از آن خواهد کرد. .

گزارش های دیگر حاکی از آن است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 بر روی گره 3 نانومتری جدیدتر TSMC یعنی N3E ساخته خواهد شد. طبق گزارش ها، اپل در سال گذشته بیش از 90 درصد از ظرفیت تولید تراشه های 3 نانومتری TSMC را تصاحب کرد، اگرچه تقاضا برای امسال ممکن است کند شده باشد، بنابراین برنامه ها ممکن است تا حدودی تغییر کنند.

البته لازم به ذکر است که یک سایت خبری تایوانی مدعی شده است که نسخه ویژه «Snapdragon 8 Gen 4 For Galaxy» یا Snapdragon 8 Gen 4 For Galaxy در سال 2025 با فرآیند 3 نانومتری GAA Plus سامسونگ (معروف به GAP) ساخته خواهد شد. . .

تراشه‌ساز تایوانی TSMC نیز در حال کار بر روی یک فرآیند 2 نانومتری است، اما خطوط ریخته‌گری آن احتمالاً مشغول ساخت تراشه‌های آیفون 17 پرو و ​​برخی از مک‌ها خواهند بود. سری آیفون 17 در سال 2026 عرضه می شود، بنابراین شاهد نبرد بر سر تراشه های 2 نانومتری بین اپل و سامسونگ خواهیم بود.

نطر شما چی هست؟ به نظر شما تراشه های آینده سامسونگ با چه فرآیندهایی ساخته خواهند شد؟