You are currently viewing تجزیه و تحلیل آب آشامیدنی با حسگر ساخت ایران امکان پذیر شد

تجزیه و تحلیل آب آشامیدنی با حسگر ساخت ایران امکان پذیر شد


فن آوری

اقتصاد ایران: محققان کشور موفق به طراحی سنسور تست PH مجهز به فناوری میکروالکترومکانیکی برای آنالیز آب آشامیدنی شدند.

میتبی زارع، فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و یکی از همکاران مجری طرح «سنسور تست pH مجهز به فناوری میکروالکترومکانیکی آنالیز آب آشامیدنی» به نقل از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این طرح با هدف آزمایش pH آب شرب آب سد در اعماق مختلف
وی برای انجام این آزمایش واردات چند پارامتری را ضروری دانست که هزینه کشور را دوبرابر می کند و افزود: به همین دلیل شروع به اجرای این طرح کردیم تا نیازی به واردات و PH نباشد. آب سدها را می توان با دقت بیشتری انجام داد.
زارع با اشاره به فناوری به کار رفته در این پروژه گفت: این پروژه با استفاده از فناوری میکرو الکترومکانیکی توانسته با ایجاد دقت بالاتر و زمان پاسخگویی کمتر نسبت به مدل خارجی خود ارتفاع آب سدها را اندازه گیری کرده و در فشارهای بالا مقاومت کند. هر کدام به طور مداوم انجام دهند.
این محقق خاطرنشان کرد: همچنین از طریق این طرح، دستگاه چند پارامتری بومی سازی می شود که با توجه به نیاز صنایع کشاورزی و دامپروری به آب سدها و همچنین آب با PH خاص، از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. کمک به صنایع آب و پسماند و صنایع وابسته.
وی تاکید کرد: از طریق این طرح امکان اندازه گیری سطح PH در آزمایشگاه با استفاده از یک قطره آب، با سرعت بالا و در زمان بسیار کوتاه و با دقت بالا وجود دارد.
وی با بیان اینکه آغاز کار ما برای تولید نمونه این محصول با همکاری سازمان آبفای ایران انجام شد، گفت: تاکنون دستگاه به طور کامل آماده شده و در مرحله نهایی سازی قرار دارد تا به آبفای ایران ارائه شود. اداره تامین و فاضلاب و پژوهشکده آب.
وی با بیان اینکه این طرح نسبت به سایر سنسورها یا کاوشگرهای تشخیص PH شیشه ای که در دسترس هستند از سرعت تشخیص بالایی برخوردار است، گفت: این سیستمی که طراحی کردیم می تواند در کمتر از یک ثانیه PH بالا را از آب با دقت 0.0001 جریان من تشخیص دهد.
وی با اشاره به ویژگی های دستگاه گفت: این دستگاه از هر سنسور یا پروب شیشه ای قدرتمندتر است، قابلیت اندازه گیری با تماس مستقیم با نمونه یا قرار دادن آن در نمونه و همچنین قرار دادن یک قطره نمونه بر روی سنسور را دارد.
به گفته این محقق، این سنسور در تماس غیرمنتظره با محیط اسیدی بسیار قوی مانند اسید معده که روی این سنسور تست شده است، مشکلی ندارد و اندازه گیری را با دقت بالایی انجام می دهد.
وی تاکید کرد: نکته بسیار مهم در مورد این سنسورها کالیبراسیون آسان آنهاست که توسط خود اپراتور با استفاده از راه حل داده شده قابل انجام است. همچنین این سنسورها قابلیت اندازه گیری در فشار بالا مانند اندازه گیری عمق آب یک سد را دارند.
وی با اشاره به مزیت رقابتی این سنسور گفت: در مقایسه با پروب های شیشه ای که در فشار زیاد ترک می خورند و سنسور را از بین می برند. سودآور است
وی گفت: بخش شهری و روستایی آبفا – آزمایشگاه‌های آنالیز آب شرب، آزمایشگاه‌های میکروبی و شیمیایی، گلخانه‌ها، صنعت، کشاورزی، استخرهای پرورش ماهی و صنایع شیلات و ماهیان زینتی، شرکت‌های شوینده و مواد غذایی آب مانند سودا و غیره، شرکت‌های واردکننده و فروش دستگاه های PH متر می توانید از این دستگاه استفاده کنید.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)