You are currently viewing تاکید رئیسی بر مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس

تاکید رئیسی بر مشارکت گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه شورای دولت با اشاره به نزدیک شدن به زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات شوراهای اسلامی در برخی حوزه های انتخابیه، بر لزوم فراهم شدن زمینه برای مشارکت گسترده نمایندگان تاکید کرد. مردم در این مرحله از انتخابات بر تمامی امکانات تکمیل حماسه آفرینی خود در انتخابات 20 اسفند 1402 تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را مظهر بارز مردم سالاری دینی می داند که در آن آحاد جامعه در انجام وظیفه اجتماعی و شرعی خود مشارکت می کنند و متولیان خود را برای قانون گذاری و بهبود روند امور انتخاب می کنند.

وی در ادامه به مشارکت مردمی برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: آماده سازی مقدمات تحقق مشارکت مردمی نیازمند تلاش جدی همه دستگاه های دولتی است. هر سازمانی باید زمینه ها و راهکارهای جلب مشارکت مردم در بخش خود را به صورت دقیق و با برنامه زمانی مشخص تدوین و اعلام کند و بر اجرای آن به صورت مستمر و گام به گام نظارت کند.

رئیس جمهور نیز در این دیدار با تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان را در پیشرفت و توسعه کشور اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: اساس آفرینش جهان مبتنی است. در مورد آموزش و در نتیجه بر همه ما در هر زمان و با توجه به اینکه ما هر سطحی از دانش را داریم، همچنان به دانش و یادگیری بیشتری نیاز داریم.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین المللی، قهرمانی تیم ملی فوتسال در جام ملت های آسیا، قهرمانی بود. تیم ملی ووشو در مسابقات مقدماتی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران زیر 18 سال در مسابقات کافا تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال مدارس ایران در مسابقات جهانی مدارس، قهرمانی، ارتقای رکورد و کسب مدال طلای خانم ایدیان در دومین ماده 400 متر بامانع مسابقات قهرمانی آسیا، نایب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در جام جهانی کره جنوبی و نایب قهرمانی شطرنج کشورمان. تیم امید در مسابقات شهرهای آسیا از جمله موفقیت هایی بود که باعث خوشحالی و نشاط عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری همچنین از دستیابی به فرمول، فرآیند و فناوری استخراج کود «سوپر فسفات تریپل» به عنوان یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین کودهای کشاورزی خبر داد و گفت. لازم بود سالانه 250 هزار تن از این نوع کود وارد شود که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی سازی شده و خط تولیدی با ظرفیت 100 هزار تن راه اندازی شده است که تا 200 هزار تن قابل افزایش است. سالانه تا 37 میلیون دلار صرفه جویی کنید.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخلی، توسعه تولید داخلی این محصول تضمین شود.

انتهای پیام/+