You are currently viewing بیوگرافی و نظرات هوانگ هی به اصول پایبند باشید!

بیوگرافی و نظرات هوانگ هی به اصول پایبند باشید!


دنیا را با سخاوت در آغوش بگیریم…

یک روز دو خدمتکار با صدای بلند دعوا کردند. یکی از آنها نزد اربابش دوید تا از بی عدالتی دختر دیگر شکایت کند. استاد سری به تایید تکان داد و گفت: “بله، شما درست می گویید، او اشتباه می کند. “

سپس دختر دیگر که نتوانست خشم خود را کنترل کند، اعتراض کرد که او بی گناه است. استاد به او گوش داد و گفت: “بله، شما درست می گویید، او اشتباه می کند.”

همسر استاد با دیدن این صحنه از او انتقاد کرد و گفت: «وقتی چنین موضوعی را در داخل کشور اینگونه قضاوت می کنید، چگونه مسائل مهم کشور را مدیریت می کنید؟ “

اما این بار استاد به همسرش نگفت که حق با اوست. از طرفی همسرش را به بی منطقی متهم کرد. استاد گفت: «خادمان همه عزیزانی هستند که بهشت ​​به این کشور داده است. چگونه می توانم آنها را از طریق استانداردهای خشک درمان کنم؟ “ نام این مرد هوانگ هی بود که یکی از مشهورترین نخست وزیران پادشاهی 500 ساله چوسون به حساب می آمد. او که یک سیاستمدار با اصول و اعتقادات قوی بود، به رهبری خود شهرت یافت. شخصیت او آمیخته با سخاوت و عشق عمیق به مردم و انسان دوستی بود.

گرفتن شغل دولتی

هوانگ هی در 8 مارس 1363 به عنوان پسر هوانگ گان سو، مقام دولتی محلی در شهر جی سونگ به دنیا آمد. او در اواخر سلطنت گوریو در خدمت دولت بود. در سال 2009، اولین سال سلطنت شاه چانگ، هوانگ در آزمون خدمات ملکی ملی گذراند و برای دنبال کردن رویای خود برای تبدیل شدن به یک دانشمند بزرگ، وارد Songgyeong Wan شد، مکانی که بالاترین موسسه آموزشی در کشور به حساب می آمد. اما وقتی گوریو سقوط کرد و یی سونگ سلسله جدیدی به نام چوسون را از طریق انقلاب تأسیس کرد، هوانگ به همراه برخی از مقامات گوریو به معبد دوموندونگ در کوه سونگاک-گان پناه برد.

به دلیل نیاز به افراد جوان و با استعدادی مانند هوانگ، سلسله جدید صمیمانه از او می‌خواهد تا تاریخ جدید را با هم ورق بزند.

همچنین، مقامات ارشد گوریو که با او در دوموندونگ ماندند، مرد جوان را متقاعد کردند که به سلسله جدید بپیوندد. آنها گفتند که او با آمیختن سرنوشت خود با آنها می تواند عدالت را اجرا کند. اما راه درست دیگری برای مشارکت در اداره صحیح امور کشور به نفع مردم عادی وجود دارد، افرادی که هیچ ربطی به تغییر قدرت سیاسی ندارند. سرانجام، هوانگ تصمیم دشواری را برای ورود به خدمات دولتی در عصر پادشاهی جدید گرفت.

سیاستمداری با اصول و اعتقادات قوی…

هوانگ پست‌های دولتی بسیاری را برای تأثیرگذاری بر تلاش‌ها برای ایجاد ثبات در کشور در اوایل سلسله چوسون داشت.

وی در عرصه های مختلف از جمله تقویت قدرت دفاعی کشور دستاوردهای چشمگیری داشت. در این زمینه 4 قلعه و 6 پست نظامی در مرزهای شمالی ساخته شد. کشاورزی نیز بهبود یافت. او در دوران سلطنت پادشاه سجونگ کبیر به عنوان مشاور ایالتی خدمت کرد تا تمام زندگی خود را صرف مراقبت از مردم به عنوان مردی با صداقت خالص کند.

این وزیر هرگز در سیاست به اصول و اعتقادات خود خیانت نکرده است. پادشاه تهجونگ، سومین فرمانروای چوسون، اولین پسرش، شاهزاده یانگ نیونگ، را مجبور به استعفا از ولیعهد کرد، سپس پسر سوم خود، شاهزاده چونگ نیونگ را به جای او به عنوان ولیعهد معرفی کرد. شاهزاده سوم بعدها پادشاه سجونگ کبیر نام گرفت. اما خوان با صدای بلند از این اصل حمایت کرد که اولین پسر همسر قانونی پادشاه باید بر تخت سلطنت بنشیند.

هوانگ در نظرات خود ثابت قدم ماند و نگران این نبود که اصول متضاد ممکن است پادشاهی تازه تأسیس را که در میان مشکلات بزرگ پدید آمده بود به خطر بیندازد.

وزیر رک و راستگو دو بار تنزل مقام کرد و در مدت خدمتش نزد شاه چهار سال را در تبعید گذراند.

دستاوردهای دیگر…

وی به توزیع بذر غلات برای بهبود کشاورزی پرداخت و دستور داد تا درختان توت زیادی در مناطق مختلف کشور برای رونق بخشیدن به معیشت مردم کاشته شود. در تلاش برای دستیابی به طیف گسترده ای از رفتارهای شایسته، آداب گوریو اصلاح و تکمیل شد. این کار با در نظر گرفتن واقعیت های سلسله های چوسون و مینگ انجام شد.

فلسفه سیاسی هوانگ به شرح زیر است: «هر چیزی که اولویت دارد باید به قانون تبدیل شود. “ اولویت‌ها در طول دولت او شامل بهبود کشاورزی، کاهش قوانینی بود که اختلافات طبقاتی اجتماعی را بیشتر می‌کرد، و امکان شرکت در آزمون خدمات کشوری را برای داوطلبانی که خارج از ازدواج یا صیغه به دنیا آمده بودند.

راهنمای درست

هوانگ به مدت 18 سال مشاور رئیس دولت و در مجموع 24 سال در مناصب دولتی بوده است. اما او هرگز به دنبال طمع شخصی نیامد. او در خانه ای با سقف کاهگلی که از آب باران می چکید زندگی می کرد و شخصاً در مزرعه سبزیجات کار می کرد. او آنقدر صرفه جو بود که در تمام عمرش فقط یک لباس رسمی داشت.

وی همچنین سیستم جدیدی را برای انتخاب افراد مستعد بر اساس استعداد و بدون توجه به موقعیت اجتماعی آنها معرفی کرد. یکی از بااستعدادترین افرادی که از سیستم جدید بهره برد، جانگ یونگ شیل بود. ژانگ مشهورترین دانشمند سلسله چوسون بود که برده به دنیا آمد، اما با توانایی های منحصر به فرد خود توانست به مقامات عالی دولتی برسد.

داستان هوانگ را به شرح زیر توصیف می کند: هوانگ او سخاوتمند و منطقی بود. او به عنوان وزیر چشمی برای دیدن جهان داشت و عمیقاً فکر می کرد. در اداره امور خانه صرفه جویی می کرد و عواطف خود مانند خشم و لذت را نشان نمی داد. در بحث مشکلات منصف و بی طرف بود و سعی می کرد از اصول پیروی کند. “

هنگامی که وزیر سرافراز و صادق در 28 فوریه 1452 در سن 90 سالگی درگذشت، همه ملت اشک ریختند و ماتم فراوان کردند. هوانگ قطعا به عنوان یکی از معتبرترین کارمندان دولت در تاریخ کره به یاد خواهد ماند.

پرتره هوانگ هی