You are currently viewing بهترین سایت های ثبت کننده دامنه خارجی و بین المللی

بهترین سایت های ثبت کننده دامنه خارجی و بین المللی


آیا به دنبال بهترین سایت های ثبت دامنه خارجی هستید؟ ثبت‌ کننده‌های دامنه، شرکت ‌هایی هستند که مسئولیت ثبت و مدیریت نام دامنه‌ها را برای تمامی وب‌سایت‌ها در سراسر جهان بر عهده دارند. نام دامنه شما بدون شک یکی از مهمترین عناصر حضور آنلاین شما و زیرساخت وب سایت شما است، زیرا نه تنها به عنوان رابط بین مخاطبان و سایت شما عمل می کند، بلکه نقش مهمی در تلاش های برندسازی و بازاریابی شما ایفا می کند. هم اکنون شرکت های بسیار زیادی هستند که خدمات فروش دامنه را ارائه می دهند، به همین دلیل ممکن است انتخاب را برای شما سخت کنند. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین سایت ثبت دامنه خارجی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از ثبت کننده نام دامنه چیست؟

ثبت کننده نام دامنه کسب و کاری است که دامنه ها را می فروشد و ثبت می کند. این ثبت کننده ها توسط شرکت اینترنتی برای نام ها و شماره های اختصاص داده شده (ICANN) معتبر هستند. این سازمان جهانی مسئول نگهداری و رویه های پایگاه های داده مرتبط با اینترنت از جمله نام دامنه است. نام دامنه استفاده از اینترنت را برای همه ساده می کند. بدون دامنه، راه اندازی وب سایت میسر نیست و یکی از الزامات برای طراحی سایت خرید و فعال سازی دامین می باشد.

هنگامی که دامنه ای را خریداری می کنید، ثبت کننده پایگاه داده را بر اساس آن به روز می کند. به این ترتیب، سایر کاربران می ‌دانند که نام‌های دامنه در دسترس هستند و کدام یک قبلاً ثبت شده‌اند. در بیشتر موارد، یک حساب کاربری دریافت می‌کنید که می‌توانید نام دامنه و سوابق سیستم نام دامنه (DNS) خود را مدیریت کنید. همچنین برای حفظ مالکیت دامنه خود باید هزینه اشتراک بپردازید. شایان ذکر است که بسیاری از ثبت ‌کننده‌های دامنه نیز شرکت‌های میزبانی را انجام می‌ دهند، بنابراین شما می ‌توانید علاوه بر دامنه، میزبانی وب یا همان هاست را نیز به صورت همزمان خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های تغییر صفحه ورود (لاگین) وردپرس

نحوه انتخاب یک ثبت کننده دامنه مناسب

تمامی شرکت های ثبت کنندگان دامنه مجوز فروش همه پسوندهای نام دامنه را ندارند. به عنوان مثال، برخی از ثبت‌ کنندگان دامنه فقط می‌ توانند نام‌های دامنه را با پسوندهای خاص کشور مانند: in ،io و like را به فروش برسانند. هر ثبت کننده دامنه ممکن است خدمات مختلفی را همراه با ثبت نام دامنه ارائه دهد. برخی از ثبت کنندگان ممکن است دامنه های ارزان قیمت را به عنوان پیشنهاد تبلیغاتی خود ارائه دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است افزونه های رایگان را برای جذب مشتری ارائه دهند.

هنگام انتخاب بهترین شرکت ثبت کننده نام دامنه خارجی، بهتر است به چهار نکته زیر توجه داشته باشید:

  • قیمت و دوره ثبت نام

اولین چیزی که بهتر است بررسی کنید قیمت نام دامنه است. به عنوان مثال، برخی از ثبت کنندگان دامنه ممکن است قیمت های پایینی را برای اولین سال ثبت نام ارائه دهند، اما قیمت های تمدید آنها می تواند متفاوت و به طور قابل توجهی بالاتر باشد. شما می توانید یک نام دامنه برای حداقل یک دوره 1 ساله ثبت کنید. با این حال، برخی از شرکت ها ممکن است به دوره ثبت بالاتری مانند حداقل 2 سال نیاز داشته باشند. بنابراین اگر در حال خرید یک آدرس وب جدید هستید، به شما پیشنهاد می کنم که نام دامنه خود را به مدت یک سال ثبت کنید.

نام دامنه را می توان از یک ثبت کننده دامنه به دیگری منتقل کرد. به طور معمول، شما نیازی به انتقال نام دامنه خود ندارید، اما اگر از ثبت کننده دامنه خود ناراضی هستید، این گزینه باید به راحتی در دسترس باشد. اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که در 60 روز اول ثبت نام نمی توانید نام دامنه را منتقل کنید. این دوره اولیه توسط ICANN تعیین می شود. پس از آن، شما مجاز هستید آن را به هر ثبت کننده دیگری که می خواهید منتقل کنید. بنابراین قبل از خرید دامنه مطمئن شوید که آن شرکت امکان انتقال دامنه را به سادگی و بدون هزینه به شما می دهد یا خیر؟

یک نکته دیگر که در هنگام خرید دامنه باید مد نظر داشته باشید، تاریخ انقضای آن می باشد. می توانید ثبت دامنه خود را قبل از تاریخ انقضا تمدید کنید. با این حال، اگر فراموش کردید نام دامنه خود را تمدید کنید، منقضی می شود و هر کسی می تواند آن را ثبت کند. برای مشاغل، این بدان معنی است که شخصی می تواند نام دامنه آنها را تصاحب کند. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، می توانید تمدید خودکار نام دامنه خود را تنظیم نمائید.

  • خدمات افزودنی

همچنین ممکن است بخواهید بررسی کنید که چه خدمات دیگری توسط ثبت کننده دامنه شما ارائه می شود. اگرچه ممکن است در حال حاضر به این خدمات نیاز نداشته باشید، خوب است بدانید که آنها این خدمات را دارند. برخی از خدماتی که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید عبارت هستند از: حریم خصوصی دامنه، پارک دامنه، حفاظت از انقضای طولانی مدت و …

بیشتر بخوانید: بهترین سایت های تبدیل فرمت فیلم و فشرده سازی ویدیو آنلاین و رایگان

بهترین سایت های ثبت دامنه خارجی

تا اینجای مطلب شما را با نحوه انتخاب یک ثبت کننده دامنه مناسب آشنا کردیم. حال در ادامه مطلب قصد داریم بهترین سایت های برتر ثبت دامنه خارجی را جمع آوری و در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همراه ما باشید.

  1. سایت Domain.com
  2. سایت Bluehost
  3. سایت Hostinger
  4. سایت Network Solutions
  5. سایت GoDaddy
  6. سایت Namecheap
  7. سایت DreamHost
  8. سایت Wix

در ادامه توضیحاتی در خصوص هریک از این شرکت ها در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. امیدوارم تا انتهای این مطلب مارو همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: 6مورد از بهترین افزونه های نمونه کار وردپرس

1- سایت Domain.com | بهترین سایت ثبت دامنه خارجی

این وب سایت کار خود را در سال 2000 شروع کرد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین ثبت کنندگان نام دامنه در جهان محسوب می شود. آنها به شما این امکان را می دهند تا تمام پسوندهای نام دامنه سطح بالا (TLD) و حتی ده ها دامنه سطح بالای کد کشور (ccTLD) را ثبت کنید. این سایت یک ابزار جستجوی سریع دامنه دارد که می توانید از آن برای تحقیقات نام دامنه خود استفاده کنید. جستجوی آنها همچنین دامنه های برتر را نیز به شما نشان می دهد.

شما به تمام ابزارهای مدیریت دامنه که از یک ثبت کننده برتر انتظار دارید دسترسی خواهید داشت، از جمله ثبت خصوصی، حفاظت از حریم خصوصی، ثبت انبوه، انتقال آسان، مدیریت آسانDNS، حساب ایمیل، ارسال ایمیل و سایر خدمات اضافی. در صورت تمایل حتی می توانید میزبانی وب از آنها خریداری کنید.

این پلتفرم مناسب برای مبتدیان، محبوب ‌ترین پسوندهای دامنه سطح بالا و همچنین دامنه‌های سطح بالای کد کشور متعددی را ارائه می ‌کند که همه آنها تا پنج سال قابل خریداری هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه انتقال وردپرس از زیر دامنه به دامنه اصلی

2- سایت Bluehost | شرکت معتبر هاستینگ و ثبت دامنه

Bluehost یکی از بزرگترین شرکت های هاست در جهان است و شریک رسمی میزبانی وردپرس نیز می باشد. آنها به عنوان بخشی از خدمات میزبانی وب خود، ثبت نام دامنه را نیز ارائه می دهند. در واقع این وب سایت به عنوان یکی از پیشروترین پلتفرم های میزبانی وب، خدمات ثبت دامنه را ارائه می دهد تا به صاحبان وب سایت اجازه دهد تمام عناصر سایت خود را در یک پلت فرم واحد مدیریت کنند. این باعث می شود که آن را برای مدیران جدید سایت و همچنین کسانی که قصد خرید دامنه های اضافی در طول زمان ندارند، انتخابی جذاب باشد.

این ثبت کننده دامنه صدها پسوند دامنه را ارائه می دهد. همه دامنه ها را می توان در سال اول هنگام ثبت نام برای یکی از برنامه های میزبانی وب Bluehosts به صورت رایگان ثبت کرد. این پلتفرم شامل دسترسی به یک کنترل پنل کامل DNS، قفل دامنه، گزینه های تمدید خودکار و پشتیبانی 24 ساعته نیز می باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش افزودن دامنه به هاست در محیط Cpanel

3- سایت Hostinger

Hostinger یک شرکت ثبت دامنه و میزبانی وب با رشد سریع برای مشاغل کوچک است. آنها با خرید هر طرح میزبانی وب در وب سایت خود یک نام دامنه رایگان ارائه می دهند. علاوه بر نام دامنه رایگان، شما همچنین به آدرس ایمیل تجاری رایگان، گواهینامه SSL رایگان برای ایمن سازی وب سایت خود و سایر ابزارهای رشد کسب و کار دسترسی دارید. شما همچنین می توانید از هاستینگر برای ایجاد سریع وب سایت خود تنها با چند کلیک با استفاده از وردپرس یا سازنده وب سایت خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ۵ نکته مهم و کاربردی در استفاده از قالب های رایگان

4- سایت Network Solutions

یکی دیگر از بهترین سایت های خارجی ثبت دامنه ، سایت Network Solutions می باشد. در واقع می توان آن را یکی از بزرگترین ثبت کننده های دامنه در نظر گرفت، زیرا تاکنون بیش از 7 میلیون دامنه در آن ثبت شده است. شما می توانید طیف گسترده ای از پسوندهای دامنه، از جمله .com ،.net ،.org ،.biz ،.info، و اساساً همه TLD های خاص دیگر را ثبت کنید.

از آنجایی که این سایت یکی از بزرگترین ثبت کنندگان دامنه است، خدمات آنها شامل میزبانی وب، سازنده وب سایت، ابزارهای امنیتی وب سایت، آدرس ایمیل تجاری، بازاریابی آنلاین، خدمات سئو و حتی پشتیبانی فناوری اطلاعات است. اساسا، به عنوان یک کسب و کار کوچک، آنها می توانند فروشگاه یکپارچه شما برای حضور آنلاین شما در وب باشند. شما می توانید با استفاده از ابزار جستجوی نام دامنه آنها برای مشاهده سریع دامنه های موجود شروع کنید. آنها همچنین دامنه های برتر را در نتایج خود به شما نشان می دهند.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزار انتخاب نام دامنه | معرفی بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب نام مناسب دامنه سایت

5- سایت GoDaddy از سایت های برتر خرید دامنه خارجی

GoDaddy یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین شرکت های ثبت دامنه است که بیش از 84 میلیون نام دامنه را برای بیش از 20 میلیون مشتری مدیریت می کنند. آنها طیف گسترده ای از پسوندهای نام دامنه محبوب را برای انتخاب ارائه می دهند. قیمت آنها بسیار رقابتی است و حتی ممکن است در سال اول ثبت دامنه خود تخفیف قابل توجهی دریافت کنید. این شرکت دارای یک رابط مدیریت دامنه قدرتمند و با کاربرد ساده است که به شما این امکان را می دهد تا نام دامنه خود را منتقل کنید، سرورهای نام را تغییر دهید، اطلاعات تماس را به روز کنید، تمدید دامنه انبوه را مدیریت کنید و تنظیمات دامنه های مختلف دیگر را سفارشی نمائید.

برای یافتن دامنه مناسب می توانید از نوار جستجو استفاده کنید. اگر نام مورد نظر شما قبلاً گرفته شده است، GoDaddy یک سرویس کارگزار برای کمک به شما در دستیابی به آن دامنه ارائه می دهد. همچنین، می‌توانید از میان مجموعه‌ای از نام‌های دامنه مشابه انتخاب کنید. شما همچنین می توانید از بین بیش از 500 پسوند دامنه انتخاب کنید، که بیشتر از بسیاری از ثبت کننده های دیگر است که می توانند ارائه دهند و همه دامنه ها شامل حفاظت از حریم خصوصی رایگان هستند.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت و طراحی سایت با وردپرس در کمتر از ۲ ساعت بدون برنامه نویسی و رایگان

6- سایت Namecheap

این یکی دیگر از ثبت کنندگان برتر دامنه است که یک ابزار جستجوی دامنه قدرتمند دارند که به شما کمک می کند نام دامنه مناسب را پیدا و زمانی که نام دامنه مورد نظر شما در دسترس نیست پیشنهادهایی ارائه می دهد. این پلتفرم فرآیند ساده‌ای را ارائه می دهد که امکان جستجوی دامنه های جداگانه یا دسته‌ای تا ۵۰ تا را برای شما فراهم می ‌کند.

7- سایت DreamHost

DreamHost یکی دیگر از ثبت کنندگان نام دامنه محبوب و ارائه دهنده خدمات میزبانی وب است. آنها به کاربران یک نام دامنه رایگان با حریم خصوصی دامنه برای هر کسی که برای برنامه میزبانی نامحدود مشترک خود ثبت نام می کند ارائه می دهند. علاوه بر دامنه، این شرکت خدمات میزبانی وب را نیز ارائه می دهد که می توانید همزمان هم دامنه و هم هاست را از آن خریداری کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های نقشه گوگل (Google Maps) برای وردپرس

8- سایت Wix یک سایت ساز معتبر و فروشنده دامنه خارجی

ابزار جستجوی دامنه قوی این پلت فرم به شما کمک می کند تا یک نام دامنه را بر اساس در دسترس بودن ایده نام خود در صدها پسوند دامنه انتخاب کنید. هر یک از این گزینه ها می تواند به عنوان یک نام دامنه رایگان برای سال اول با خرید یک طرح برتر برای وب سایت شما ثبت شود. قیمت گذاری برای هر دامنه بدون کوپن رایگان در کنار هر گزینه ظاهر می شود که بسته به نوع پسوند دامنه، ارز محلی و قوانین مالیاتی محلی متفاوت است. پس از آن، می توانید اشتراک دامنه خود را تا 3 سال تمدید کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه وردپرس را ریست کنیم؟ آموزش ریست کردن سایت وردپرسی به تنظیمات حالت پیش فرض

سوالات متداول

بهترین سایت برای ثبت دامنه خارجی کدام است؟

هم اکنون سایت ها و شرکت های زیادی هستند که خدمات فروش دامنه را ارائه می دهند که برخی از آنها عبارت هستند از: سایت Domain.com، سایت Bluehost، سایت GoDaddy و…

بیشتر بخوانید: بهترین ابزار انتخاب نام دامنه | معرفی بهترین ابزارهای آنلاین برای انتخاب نام مناسب دامنه سایت

جمع بندی

سیستم نام دامنه (DNS) سیستمی است که نام دامنه را به آدرس IP ترجمه می کند. آدرس های IP آدرس های منحصر به فردی هستند که رایانه ها برای برقراری ارتباط با یکدیگر در اینترنت از آنها استفاده می کنند. هنگامی که یک نام دامنه را در مرورگر وب خود تایپ می کنید، سیستم دی ان اس آدرس آی پی آن نام دامنه را جستجو و سپس مرورگر شما را به وب سایت صحیح هدایت می کند. ما در این مطلب شما را با 8 مورد از بهترین سایت های ثبت دامنه خارجی آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: wpbeginner