You are currently viewing بنچمارک تراشه M4 اپل عملکرد مشابه M3 Pro مک بوک را نشان می دهد

بنچمارک تراشه M4 اپل عملکرد مشابه M3 Pro مک بوک را نشان می دهد


اخیراً لیستی از معیارها Geekbench از جانب تراشه M4 اپل که در نسل جدید آیپد پرو شرکت مورد استفاده گزارش داد که پردازنده این تراشه در عملکرد تک هسته ای به طور قابل توجهی سریعتر از نسل های قبلی خود است و در عملکرد چند هسته ای تا 25 درصد سریعتر از M3 است و عملکردی برابر با M3 Pro نشان می دهد.

معیار تراشه M4 اپل

تراشه M4 اولین بار دیروز در بنچمارک Geekbench به نمایش درآمد. فهرست بنچمارک تا حدودی بهبود عملکرد تراشه جدید اپل را روشن کرد، اما نتایج کامل را نشان نداد. با این حال، امروز مجموعه جدیدی از نتایج آنلاین ظاهر شده است که ایده بهتری از آنچه تراشه جدید اپل برای ارمغان به ارمغان می آورد، به دست می دهد، که جای تعجب ندارد.

معیار CPU تراشه M4

Apple M4 در بنچمارک های تک هسته ای و چند هسته ای Geekbench 6.2 به ترتیب امتیاز 3767 و 14677 را کسب کرد. اجرای دوم این تراشه با امتیازهای 3810 و 14541 حتی چشمگیرتر است. این مقدار نشان دهنده افزایش 25 درصدی عملکرد تک هسته ای در مقایسه با چیپست M3 است. عملکرد چند هسته ای Apple M4 تقریباً برابر با آخرین نسخه 11 هسته ای M3 Pro است.

علاوه بر این، هسته عملکرد Apple M4 می تواند فرکانس را تا 4.4 گیگاهرتز افزایش دهد که بالاترین فرکانسی است که تاکنون در SoC مبتنی بر Arm دیده شده است. در اصل، این تراشه اسنپدراگون ایکس الیت را در گرد و غبار رها می کند.

معیار GPU تراشه M4

در سمت پردازنده گرافیکی، Apple M4 امتیاز 53792 را در بنچمارک Metal Geelbench کسب کرد. Apple M3 قبلی امتیازی در حدود 43789 داشت که نشان دهنده افزایش 22 درصدی عملکرد گرافیکی چیپست جدید است. در حالی که این یک پیروزی بزرگ برای اپل است، بسیاری استدلال می کنند که چنین قدرت محاسباتی در پلتفرمی مانند iPadOS هدر می رود. با این حال، مک‌بوک‌های جدید مجهز به M4 به زودی عرضه می‌شوند و به کاربران اجازه می‌دهند تا از قدرت این تراشه نهایت استفاده را ببرند.

نظر شما در مورد بنچمارک تراشه M4 اپل و عملکرد CPU و GPU آن چیست؟