You are currently viewing بعد از آیپد پرو، نوبت به مک بوک پرو می رسد که به صفحه نمایش OLED مجهز شود

بعد از آیپد پرو، نوبت به مک بوک پرو می رسد که به صفحه نمایش OLED مجهز شود


اپل به آرامی و با دقت تمام خط تولید خود را به این فناوری مجهز می کند قدیمی ف. جدیدترین محصولات این شرکت با صفحه نمایش اولد در مدل های 11 و 13 اینچی می باشد. M4 iPad Pro و در مرحله بعدی اپل قصد دارد تا پنل های OLED را تولید انبوه کند مک بوک پرو 2026 افزودن در حالی که هنوز چند سال به این محصولات باقی مانده است، گزارش جدید نشان می دهد که در صورت استفاده از نمایشگرهای OLED در مک بوک پرو 2026، تقاضا برای این لپ تاپ ها در سال های آینده به شدت افزایش خواهد یافت.

فناوری Tandem OLED احتمالاً در سری مک‌بوک پرو 2026 معرفی می‌شود و مزایای مشابه iPad Pro M4 قدیمی را ارائه می‌دهد.

پنل های OLED روی لپ تاپ ها چندین مزیت را به همراه خواهند داشت. به طوری که ردیاب تقاضای بلند مدت را پیش بینی می کند امدیا تخمین زده می شود که تقاضا برای این صفحه نمایش ها از سال 2023 تا 2031 برسد 37 درصد در حال رشد است. اگرچه این فناوری صفحه نمایش هنوز به طور گسترده در دنیای فناوری مورد استفاده قرار نگرفته است، اما ما قویاً معتقدیم که MacBook Pro 2026 با این فناوری عرضه خواهد شد. برای کسانی که نمی دانند، OLED پشت سر هم این اجازه می دهد تا سطح روشنایی را افزایش داده و طول عمر کلی این پانل ها را بهبود بخشد، به همین دلیل این پانل ها در آخرین خانواده هستند. آی پد حرفه ای گنجانده شده اند.

نمایشگرهای جدید به مک‌بوک‌های آینده اپل این امکان را می‌دهند که مانند M4 iPad Pro نازک‌تر باشند، زیرا به لطف فناوری OLED، که در آن هر پیکسل منبع نور خاص خود را دارد، دیگر نیازی به یک پنل با نور پس‌زمینه جداگانه نخواهد بود. Ricky Part، تحلیلگر ارشد Omdia Display Research معتقد است که انتقال اپل به OLED در مدل های مک بوک پرو در سال 2026 منجر به افزایش تقاضا در دنیای لپ تاپ خواهد شد. او در این باره می گوید:

اپل احتمالاً در سال 2026 از صفحه نمایش های OLED در مدل های مک بوک پرو خود استفاده خواهد کرد. این حرکت می تواند منجر به افزایش قابل توجه تقاضا برای پنل های OLED در بازار لپ تاپ شود و به طور بالقوه به بیش از 60 میلیون دستگاه می رسد.

دشواری تولید انبوه پنل های OLED پشت سر هم ورود این فناوری جذاب به دنیای فناوری را به تاخیر انداخته است.

طبق گزارش های قبلی، دلیل عدم استفاده زودتر اپل از فناوری Tandem OLED در تمامی محصولات خود، مشکل در تولید انبوه این نوع صفحه نمایش بوده است. پیش از این گفته می شد که سامسونگ 3.1 میلیارد دلار در یک کارخانه جدید سرمایه گذاری کرده است. اما در مورد زمان شروع تولید انبوه صحبتی وجود ندارد.

علاوه بر این، لازم به ذکر است که ساخت ماژول های OLED Tandem بسیار است گران F. بنابراین، تولیدکنندگان نمایشگر مانند سامسونگ باید از سودآوری پروژه برای ساخت یک کارخانه کامل مطمئن باشند. فقط برای یک مشتری انجام دادن. احتمالا زمان زیادی طول کشیده تا اپل سامسونگ و ال جی را متقاعد کند که صفحه نمایش های جدیدی برای آیپد پرو تولید کنند. و اکنون این شرکت باید مذاکرات خود را با کره ای ها تمدید کند، اما این بار برای مک بوک پرو 2026.

نظر شما در مورد استفاده از صفحه نمایش های اولد در محصولات آینده اپل چیست؟