You are currently viewing با جاذبه های گردشگری عسلویه آشنا شوید

با جاذبه های گردشگری عسلویه آشنا شوید


در بندر عسلویه تلاقی آسمان و دریا جاذبه های زیادی را ایجاد کرده است که هر بیننده ای را مجذوب خود می کند. اما جاذبه های عسلویه به طبیعت بکر و سواحل زیبای آن محدود نمی شود، در دل این منطقه گنجینه های تاریخی و فرهنگی بی نظیری نهفته است که هر کدام حرفی برای گفتن دارند. خوشبختانه عسلویه فرودگاه و روستا دارد خرید بلیط عسلویه به راحتی می توانید به این شهر ساحلی پرواز کنید.

آشنایی با دیدنی های عسلویه

با ما در سفر به این سرزمین شگفت انگیز همراه باشید و برخی از مناظر منحصر به فرد آن را کشف کنید:

جزیره لووان، یک سنگ قیمتی فیروزه ای رنگ

جزیره ای دیدنی به نام لاوان در عسلویه خودنمایی می کند. ساحلی زیبا و آرام که در آغوش خلیج فارس قرار گرفته است. سواحل ماسه ای بکر و سفید، دریای نیلگون و زلال و طبیعت بکر و بکر، لاوان را به مقصدی ایده آل برای دوستداران طبیعت و آرامش تبدیل کرده است.

در این جزیره می توانید از غواصی در میان مرجان های رنگارنگ لذت ببرید و دنیای شگفت انگیز زیر آب را تماشا کنید یا در کنار ساحل قدم بزنید و نسیم خنک دریا را در موهای خود احساس کنید. تماشای طلوع و غروب خورشید یک تجربه لذت بخش است و می تواند گرما و شادابی را حتی به عکس های شما بیاورد.

آبشار دارزو، معجزه ای در قلب شهری سوزان

این آبشار که از دل صخره ها سرازیر می شود، منظره ای بدیع و دیدنی خلق کرده است. در اطراف آبشار نخلستان های سرسبز و درختان بلندی وجود دارد که خنکی و سایه دلپذیری را در اختیار مسافران قرار می دهد. صدای دلنشین آب جاری از صخره ها و نسیم خنک نخلستان ها هر رهگذری را مجذوب خود می کند. در فصل زمستان، طبیعت گردی در این منطقه یک تجربه بسیار مفرح و جذاب خواهد بود.

چشمه کلات، چشمه ای جوشان در دل کوه

در دامنه کوه عسلویه چشمه ای جوشان به نام چشمه کلات وجود دارد. این چشمه آب زلال و خنک از دل کوه سرچشمه می گیرد و به این منطقه خشک و کویری جان می دهد. چشمه کلات مکان مناسبی برای تفریح ​​و اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان است.

روستای هاله، پیک نیک در کنار ساحل آرام

در نزدیکی عسلویه روستایی تاریخی به نام هاله وجود دارد و گردشگران زیادی برای استراحت در ساحل و تماشای آب های زلال آن به آنجا می روند. عصرها فرصت مناسبی برای ورزش های آبی و ورزش های ساحلی است و دویدن در کنار ساحل در نسیم خنک می تواند یک ورزش سبک و مفید برای بازیابی انرژی شما باشد.

روستای بنود، نگین سبز عسلویه

در میان دشت های خشک و کویری عسلویه، روستایی سرسبز و سرسبز به نام بنود وجود دارد. این روستا با درختان مرکبات و نخلستان های سرسبز، همچون نگینی سبز در دل کویر می درخشد. در بنود می توانید از گشت و گذار در باغ ها و مزارع لذت ببرید و از میوه های تازه و ارگانیک این روستا لذت ببرید. دیدن معماری سنتی خانه ها و آداب و رسوم مردم محلی تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود.

صخره های زیبا و مرتفع روستای بنود فرصت مناسبی برای عکاسی و طبیعت گردی است و در این روستا می توانید یکی از آرام ترین شب های زندگی خود را سپری کنید. این روستا محل فیلمبرداری فیلم محمد رسول الله نیز بوده است.

اسکله نخل تقی

قدم زدن در امتداد این اسکله و تماشای خلیج فارس از ارتفاعی خیره کننده، تجربه بی نظیری است. لنج ها و قایق های زیادی در این اسکله وجود دارد و تماشای آنها در کنار هم منظره شگفت انگیزی است که همیشه در ذهن شما باقی می ماند. می توانید با قایق گشتی در خلیج فارس بروید و از منظره ساحل و جزایر اطراف لذت ببرید و همچنین غذاهای دریایی تازه و خوشمزه را در رستوران ها و کافه های اسکله امتحان کنید. خرید و بازدید از بازارهای محلی از دیگر تفریحات این منطقه است.

پارک ملی نایبند، اولین پارک ملی دریایی ایران

پارک ملی نایبند در 60 کیلومتری شمال عسلویه قرار دارد. این پارک با تنوع زیستی منحصر به فرد خود از جمله گونه های مختلف گیاهی و جانوری گنجینه ای گرانبها از طبیعت ایران است. سواحل مرجانی این پارک فرصتی ایده آل برای غوطه ور شدن در دنیای زیر آب پر از شگفتی و زیبایی است. همچنین می توانید در دل دریا قایق سواری کنید و از جزایر و سواحل بکر این پارک لذت ببرید. انواع مختلفی از پرندگان دریایی مانند پلیکان، فلامینگو و عقاب دریایی در این پارک وجود دارد که دیدن آنها از نزدیک تجربه متفاوتی خواهد داشت.

دهکده گردشگری پازارگاد

دهکده توریستی پازارگاد مکانی ایده آل برای تفریح ​​و گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان است و این روستا با امکانات رفاهی و سرگرمی های مختلف تجربه ای فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. در این روستا می توانید در هتل ها، ویلاها و اقامتگاه های بوم گردی اقامت کنید و از فعالیت های آبی در استخر، سونا و جکوزی روستا لذت ببرید. در زمین های بازی این روستا کودکان به بازی و تفریح ​​می پردازند و در رستوران ها و کافه های روستا این فرصت را خواهید داشت که غذاهای متنوع و لذیذ را امتحان کنید.

جنگل حرا در عسلویه، جنگل آب

در دل خلیج فارس نگینی سبز می درخشد که نامش جنگل حرا است. این جنگل بی نظیر که در 50 کیلومتری شمال عسلویه قرار دارد، یکی از دیدنی های طبیعی و شگفت انگیز این کشور است. درختان حرا با ریشه در آب شور و ساقه های موجود در هوا منظره بی نظیری را ایجاد می کنند. این جنگل زیستگاه گونه های مختلف گیاهی و جانوری از جمله پرندگان دریایی، ماهی و خرچنگ است. با قایق در میان جنگل های حرا همراه شوید و از این منظره شگفت انگیز لذت ببرید.

در این جنگل از تماشای انواع پرندگان دریایی مانند پلیکان و فلامینگو نیز لذت خواهید برد و می توانید با نحوه زندگی حرا و نقش آنها در حفاظت از محیط زیست آشنا شوید.

خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در Fly Today

عسلویه، شهری ساحلی در جنوب ایران، نه تنها به عنوان یک مرکز صنعتی، بلکه به عنوان یک مقصد گردشگری جذاب نیز شناخته می شود. در دل این سرزمین گنجینه ای از جاذبه های طبیعی قرار دارد که هر سلیقه ای را راضی می کند. دارم خرید میکنم بلیط هواپیما عسلویه و در صورت رزرو هتل در این شهر، نیازی به گذراندن مراحل سخت و پیچیده نیست. در وب‌سایت فلای تودی می‌توانید با وارد کردن تاریخ، نقطه عزیمت و مقصد، انواع بلیط‌های پرواز را مرور و خریداری کنید.

انتخاب محل اقامت در عسلویه به بودجه و سلیقه شما بستگی دارد. تعطیلات در اقامتگاه های بوم گردی فرصتی برای تجربه تاریخ و آشنایی با زندگی روستایی و مردم محلی است و می تواند تجربه ای جدید و جالب برای شما باشد. به غیر از وب سایت، می توانید هر بلیط پرواز و قطار را از طریق برنامه Fly Today نیز رزرو کنید.