You are currently viewing بازار سکه کم عمق شده است / دلایل اصلی که بازار را کشت

بازار سکه کم عمق شده است / دلایل اصلی که بازار را کشت


به گزارش اکو ایران، به نقل از سایت اتحادیه طلا و جواهر، فروشندگان سکه در معاملات نقدی روز سه شنبه شاهد نوسانات جزئی در قیمت سکه امامی در محدوده 41 میلیون و 300 هزار تومان بودند.

این در حالی است که بررسی آمار اعلام شده از سوی مرکز مبادلات طلا و ارز ایران نشان می دهد که در آخرین حراج طلا که در 28 اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، 319 کیلوگرم طلا فروخته شد که بیشترین حجم طلای فروخته شده در یک حراجی در بین 24 حراج برگزار شده تاکنون بود. .

فعالان بازار بر این باورند که آمارهای منتشر شده از میزان ذخایر ارزی و البته مداخله بازارساز در بازار در کنار سیگنال های سیاسی، سه دلیل اصلی نوسانات کم عمق در بازار ارز و در نتیجه طلا و سکه ها

با این حال، تحلیلگران اقتصادی چندین دلیل دیگر را برجسته می کنند.

به گفته آنها تداوم اعتراض تجاری در بازار طلا بود که باعث افت فروش شد.

علاوه بر این، نرخ ارز در روزهای اخیر از قدرت کافی برای افزایش و کاهش قابل توجه برخوردار نبوده و در محدوده خاصی نوسانات رفت و برگشتی دارد. علاوه بر این دو اتفاق، قیمت هر اونس طلا در روز گذشته با نوسانات محدودی مواجه شد و سیگنال خاصی به بازار سکه ارسال نکرد.

پیش بینی قیمت سکه امروز 20 اردیبهشت

با این حال، گردآورندگان سکه دلیل چهارم را با مسائل و رویدادهای سیاسی اخیر مرتبط می دانند.

سفر گروسی به ایران که در چند روز گذشته مورد توجه تجار بوده است، در حال حاضر مثبت تلقی می شود و معامله گران می گویند گزارش سه ماهه امنیتی گروسی برای جلسه شورای حکومتی در 14 ژوئن مهم خواهد بود.

در مجموع، به گفته تحلیلگران فنی، بازار نه قدرت صعود و نه نزول را دارد. از نظر فنی بازار از نظر آب و هوا دچار وقفه شده است و تا زمانی که خبر خاصی به آن ابلاغ نشود، نوسانات عمده ای نخواهیم داشت.

به گفته تکنسین های بازار سکه، در حال حاضر سقف 41 میلیون و 500 هزار تومان را در پیش رو دارد و در صورت رسیدن به آن، در مرحله بعد تلاش می کند به 41 میلیون و 800 هزار تومان برسد. در غیر این صورت امکان عقب نشینی سکه تا انتهای کانال 41 میلیون تومان وجود دارد.