You are currently viewing اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر در سال 2026 وارد بازار می شود

اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر در سال 2026 وارد بازار می شود


با معرفی آیفون X شاهد استفاده از فناوری Face ID بودیم. از آن زمان، اپل تغییرات تکنولوژیکی مختلفی را برای کاهش اندازه ناچ انجام داده است. این شرکت در حال حاضر از یک حفره کپسولی شکل به نام Dynamic Island استفاده می کند که به لطف تکنیک های نرم افزاری هوشمند، اندازه آن بسته به نحوه تعامل کاربر تغییر می کند. حال گزارشی منتشر شده که حاکی از آن است که اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر در سال 2026 معرفی خواهد شد.

آیفون 18 پرو و ​​18 پرو مکس به فناوری Face ID در زیر نمایشگر مجهز شده اند

به نظر می رسد اپل در حال آماده شدن برای برداشتن گام بعدی و معرفی اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID در زیر نمایشگر است. اما انتظار نمی رود در آینده نزدیک از این فناوری استفاده شود. گفته می شود که Face ID زیر نمایشگر تا سال 2026 به تعویق افتاده است.

توییت توسط راس یانگ

قبلاً ذکر شده بود که فناوری Face ID زیر نمایشگر برای اولین بار در سری آیفون 17، که در سال 2025 معرفی خواهد شد، استفاده خواهد شد. همچنین پیش بینی شده بود که تمامی اعضای این سری دارای پنل LTPO باشند و حتی نسخه های غیر پرو نیز به صفحه نمایش 120 هرتزی مجهز شوند.

اخیرا یکی از کاربران شبکه اجتماعی X از راس یانگ، افشاگر معروف پرسیده است که آیا اپل همچنان نقشه راه قبلی را دنبال می کند؟ با این حال، این مطلع نشان داد که اولین آیفون مجهز به فناوری Face ID زیر نمایشگر تا سال 2026 به تعویق افتاده است. این بدان معناست که این فناوری در سری آیفون 18 استفاده خواهد شد. البته کاربران برای دسترسی به این فناوری باید هزینه بیشتری بپردازند. همانطور که انتظار می رود Face ID زیر صفحه نمایش منحصر به فرد آیفون 18 پرو و ​​18 پرو مکس باشد.

آیفون 19 غیرحرفه ای نیز به Face ID زیر صفحه نمایش مجهز شده است

کسانی که نمی خواهند پول زیادی بپردازند اما همچنان می خواهند از Face ID در زیر نمایشگر استفاده کنند، باید تا سال 2027 منتظر بمانند که سری آیفون 19 نیز به مدل های غیر پرو مجهز شوند این تکنولوژی با توجه به نتایج خوب راس یانگ، به نظر می رسد اطلاعاتی که او ارسال کرده درست باشد. او عمیقا درگیر زنجیره تامین اپل است.

پسندیدن منبع این گزارش خاطرنشان می کند که اپل به دلیل تاخیر در فناوری های مختلف شناخته شده است. به عنوان مثال، اپل دیرتر از سایر شرکت ها به شبکه 5G روی آورد. همچنین پس از سال ها، اپل لنز تله فوتو را به گران ترین مدل آیفون (یعنی آیفون 15 پرو مکس) آورد. به احتمال زیاد Face ID زیر نمایشگر هنوز آماده نیست، زیرا قابلیت احراز هویت سنسورها را کاهش می دهد. با توجه به اینکه احتمالاً دوربین سلفی پشت پنل OLED قرار می گیرد، این احتمالاً بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد. امیدواریم اپل هر چه زودتر این مشکلات را برطرف کند و فناوری Face ID را در زیر نمایشگر ارائه دهد.

اپل در دوربین آیفون های آینده از سونی فاصله می گیرد: با آیفون 18 شروع می کنیم؟

نطر شما چی هست؟