You are currently viewing انجام مالیات‌ها هوشمندانه‌تر می‌تواند به عدالت دست یابد

انجام مالیات‌ها هوشمندانه‌تر می‌تواند به عدالت دست یابد


الا واردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه برای حرکت به سمت مالیات هوشمند استانی و دور شدن از روش سنتی مالیات استانی باید به همان اندازه شفافیت داشته باشیم، گفت: در حوزه مالیات استانی و استفاده از سامانه های آنلاین امکان پذیر است. گرفتن مالیات به نفع کشور است.

وی ادامه داد: یکی از منابع مهم و قابل اعتماد دولت وصول مالیات است. نکته مهم در اخذ این مالیات، عادلانه بودن، نظام مند بودن و منطقی بودن این فرآیند است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: هر چه بیشتر به سمت نظام مند شدن فرآیند وصول مالیات برویم می توانیم به انصاف در اخذ مالیات برسیم، متاسفانه افرادی هستند که درآمد بالایی دارند اما از پرداخت مالیات اجتناب می کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بسیاری از مشاغل مانند کارمندی، کارگری و کارگری بلافاصله پس از پرداخت مالیات حقوق می گیرند و برخی از مشاغل هستند که درآمد اضافی دارند و از فرآیندهای غیرقانونی مانند قاچاق کالا استفاده می کنند و از طریق اقتصاد سیاه این کار را نمی کنند. مالیات بپردازد و درآمد زیادی را برای خود تقسیم کند.

این نماینده مجلس یازدهم تصریح کرد: دولت باید برنامه هایی داشته باشد که بتواند به راحتی از بنگاه ها مالیات بگیرد، به این ترتیب افرادی که به قاچاق و فعالیت های غیرمولد می پردازند شناسایی و از این طریق از قاچاق جلوگیری می شود. این کالاهای وارداتی باید از مبادی رسمی وارد شود و شامل مالیات و… باشد تا درآمد مالیاتی دولت محقق شود و عدالت مالیاتی در کشور برقرار شود.

وی افزود: بر اساس تبصره ماده 100 مردم می توانند اطلاعات خود را ببینند و پیش فرض اعلام شده که همه چیز سیستمی و هوشمند است حتی از این طریق افراد می توانند از هر نوع معافیت مالیاتی برخوردار شوند که مشخص نیست. در وضعیت قبلی . علاوه بر این مشکل، تلاقی داده ها و سیستم های هوشمند نیز به ما کمک زیادی کرده است و اگر به تدریج این سیستم های هوشمند را تکمیل کنیم، دیگر هرگز فرار مالیاتی نخواهیم داشت و می توانیم مالیات را به صورت عادلانه وصول کنیم و مودی نیز با توجه به مزایا طبق تبصره ماده 100 این نوع مالیات استانی خواهد بود.

انتهای پیام/