You are currently viewing الگوریتم فلوریدای 2 و نقش E.A.T در بهبود رتبه بندی ها

الگوریتم فلوریدای 2 و نقش E.A.T در بهبود رتبه بندی ها


بارگذاری…

به‌روز‌رسانی فلوریدا 2 برای الگوریتم گوگل به منظور پیداکردن رتبه‌بندی یک صفحه وب برای عبارات مختلف جستجو پیاده‌سازی شده است. در واقع این نوع به‌روز‌رسانی‌ها اغلب برای رویارویی با مسائل خاصی که موتورهای جستجوگر برتر وب احساس می‌کنند نتایج جستجو را به‌گونه‌ای که دوست ندارد یا نمی‌خواهد تحت تأثیر قرار می‌دهند، اصلاح می‌شوند. به عنوان مثال، اگر گوگل متوجه شود که سایت‌ها در مقایسه با وب‌سایت‌های مشابه که به نظر آن‌ها کیفیت بالاتری دارند، رتبه‌بندی بهتری دارند، ممکن است آن‌ها را بررسی و تحقیق کند تا فاکتور مشترک را مشاهده کند. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با تعریف الگوریتم فلوریدای 2 چیست و تاثیر الگوریتم گوگل EAT بر سئو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

الگوریتم فلوریدای 2 چیست؟

در سه ماهه اول سال 2019 بود که گوگل آخرین به‌روز‌رسانی الگوریتم خود را اعلام کرد. بلافاصله پس از راه‌اندازی، بسیاری از وب‌سایت‌ها تغییرات مهمی را در رتبه‌بندی کلمات کلیدی خود تجربه کردند و برخی دیگر نیز حتی یک هفته قبل از اعلام به‌روزرسانی، تأثیر آن را مشاهده کردند. اکنون با توجه به به‌روزرسانی الگوریتم گوگل که از نظر تعداد دفعات دریافت اطلاع‌رسانی متفاوت است، به‌روزرسانی فلوریدا 2 یکی از مواردی است که بازاریابان واقعاً باید به آن توجه جدی داشته باشند.

در واقع به‌روز‌رسانی الگوریتم فلوریدا 2 یا مارس Core به عنوان یکی از بزرگترین به‌روز‌رسانی‌ها در سال‌های اخیر بوده است. به‌روزرسانی‌‌های مشابه فلوریدا 2 معمولاً بر روی سایت‌های دارای پاداش با محتوای با کیفیت بالاتر تمرکز کرده و هدف کاربر را در نظر می‌گیرند، در عوض صرفاً وب‌سایت‌ها را جریمه می‌کنند. ممکن است از خود بپرسید، خوب این چه تاثیری می‌تواند برای مشتریان من داشته باشد؟ برای پاسخ به این سوال ادامه مطلب را از دست ندهید.

الگوریتم گوگل EAT چیست؟

E-A-T مخفف تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است، سه عاملی که گوگل برای اندازه‌گیری میزان اعتمادی که باید به یک برند یا وب‌سایت داشته باشد، استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش کار با افزونه مداد زرد Yellow Pencil 

تاثیر الگوریتم EAT در رتبه بندی سایت

  • افزایش ترافیک به سمت وب‌سایت‌هایی که محتوای با کیفیت بالا دارند
  • تغییرات در رتبه‌بندی کلمات کلیدی کوتاه مدت
  • تغییرات نامنظم در رتبه‌بندی صفحات و ترافیک
  • SERPهای تلفن همراه در مقایسه با دسکتاپ ناپایدارتر هستند

آپدیت جدید گوگل چه تاثیری دارد؟

هر ساله گوگل به‌روز‌رسانی‌های مختلف رتبه‌بندی گسترده‌ای را در الگوریتم خود اعلام می‌کند. بدیهی است که این‌ باعث ایجاد تأثیر گسترده می‌شود، اما این به‌روزرسانی الگوریتم احتمالاً بزرگ‌ترین به‌روزرسانی است که توسط گوگل در سال‌های اخیر ساخته شده است. نکته مهم این است که به‌روزرسانی جدید فلوریدا بخش خاصی را هدف قرار نمی‌دهد. بنابراین، همه افراد جامعه جستجو باید توجه بیشتری داشته باشند تا درک بهتری از تغییراتی که گوگل در مورد این الگوریتم جستجو ایجاد کرده است داشته باشند.

بیشتر بخوانید: تفاوت افزونه رایگان و پولی وردپرس 

نحوه ارزیابی کیفیت سایت توسط الگوریتم EAT

اگر وب‌سایتی توسط به‌روزرسانی الگوریتم اصلی گوگل ضربه خورده باشد و صاحب آن به دنبال راه‌هایی برای بازیابی باشد، راه‌های کلیدی بعدی برای رقابت در صفحات نتایج موتور جستجوی بسیار فرار (SERP) در زبان‌ها، کشورها و بخش‌های مختلف بسیار مهم هستند. نحوه ارزیابی الگوریتم EAT به صورت زیر است.

تمرکز بر کیفیت E-A-T گوگل

دستورالعمل E-A-T مخفف تخصص، معتبر بودن و قابل اعتماد بودن است که باید به دقت در هر استراتژی سئو به منظور ایجاد یک UX آموزنده و تشویق رتبه‌بندی جستجو استفاده شود که فلوریدا 2.0 به این موضوع توجه دارد. با پیروی از این دستورالعمل‌ها، وب‌سایت دارای محتوایی با کیفیت برتر خواهد بود که احتمالاً به طور مؤثر در SERP‌ها رقابت می‌کند. این استراتژی نه تنها بازیابی از آخرین به‌روز‌رسانی‌ها را تشویق می‌کند، بلکه از سایت در برابر هر گونه به‌روز رسانی آینده محافظت می‌کند.

سرعت صفحه

طبق مطالعات انجام شده وب‌سایت‌هایی که سرعت بارگذاری سایت آن‌ها سریع است ترافیک بیشتری را نیز به خود جذب می‌کنند. در واقع، این یکی از سیگنال‌های نهایی برای رتبه‌بندی است که توسط الگوریتم پس از به‌روز‌رسانی استفاده می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود تلاش‌ها را بر کاهش زمان بارگذاری یک صفحه متمرکز کنید. خوشبختانه چندین روش موثر برای افزایش سرعت صفحه وجود دارند که برخی از آنها عبارت هستند از:

  • فشرده‌سازی فایل‌ها، کدها و تصاویر
  • استفاده از حافظه پنهان مرورگر
  • بهبود زمان پاسخگویی خدمات
  • آپدیت منظم برنامه‌ها
  • و…

ایمن نگه داشتن سایت

یک عامل جدایی‌ناپذیر از دستورالعمل های E-A-T امنیت کاربران با استفاده از این موتور جستجو است. اگر تحت تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم قرار گرفته‌اید و هنوز این کار را نکرده‌اید، با دریافت گواهی SSL می‌توانید از سایت خود و کاربران خود محافظت کنید. همچنین اگر اطلاعات حساسی را از کاربران خود جمع‌آوری می‌کنید، این امر به ویژه بسیار مهم خواهد بود.

حذف محتوای بی‌کیفیت

با پیروی از دستورالعمل‌های E-A-T توصیه می‌شود محتوای بی‌کیفیت را از وب‌سایت خود حذف یا بهینه‌سازی کنید. محتوای بی‌کیفیت می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • محتواهایی با تعداد کلمات کوتاه، که معمولاً بی‌کیفیت در نظر گرفته می‌شوند و ارزش کمی به سایت می‌افزاید یا اصلاً ارزشی ندارد
  • محتوایی که هیچ لینکی ندارد یا دارای لینک‌های با کیفیت پایینی است که به سمت صفحه نمایش داده می‌شوند
  • محتوایی که به صورت داخلی چندین بار کلمات کلیدی را لینک می‌دهد یا آن را پر می‌کند، بدون اینکه کیفیت بیشتری به کاربر ارائه دهد 
  • محتوایی که تکراری تلقی می‌شود و در بیش از یک وب‌سایت با نسخه دقیق یا مشابه ظاهر می‌شود

بیشتر بخوانید: الگوریتم تازگی محتوا و یا Freshness Algorithm گوگل چیست؟ 

سوالات متداول

الگوریتم E.A.T چیست؟

E-A-T مخفف تخصص، اقتدار و قابل اعتماد بودن است. این از دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجوی گوگل آمده که یک سند 168 صفحه‌ای که توسط ارزیاب‌های کیفیت انسانی برای ارزیابی کیفیت نتایج جستجوی گوگل استفاده می‌شود.

جمع‌بندی

به‌روزرسانی فلوریدا به تغییراتی در الگوریتم رتبه‌بندی گوگل اشاره دارد که در اواخر نوامبر 2003 به اجرا درآمد. این به‌روزرسانی مکانیسم‌های فیلتر خاصی را برای تعدادی از کلمات کلیدی پیاده‌سازی کرد که منجر به تغییر گسترده موقعیت‌های رتبه‌بندی گوگل در وب‌سایت‌ها شد. نام به‌روز‌رسانی فلوریدا یک نام غیر رسمی در بین کارشناسان است که معمولاً به نام یک طوفان چنین به‌روز‌رسانی‌هایی را می‌نامند. ما در این مطلب شما را با الگوریتم فلوریدای 2 چیست و نقش E.A.T در بهبود رتبه بندی ها آشنا کردیم. امیدواریم این مطلب مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: cocosolution