You are currently viewing الگوریتم تازگی محتوا و یا Freshness Algorithm گوگل چیست؟ – نوین وردپرس

الگوریتم تازگی محتوا و یا Freshness Algorithm گوگل چیست؟ – نوین وردپرس


بارگذاری…

الگوریتم Freshness الگوریتمی است که اطلاعات را لحظه به لحظه و گاهی اوقات حتی تا ثانیه در صفحه نتایج برای کاربران نمایش می دهد. بنابراین می توان گفت که این الگوریتم قدرتمند فرصت ‌های عالی را برای صاحبان وبلاگ و وب‌سایت فراهم می ‌کند تا با به‌روزرسانی محتوا و تولید محتوای مرتبط با اخبار، روندها و … محتوای خود را در رتبه های بالای نتایج قرار دهند. الگوریتم تازگی محتوا گوگل تحولی اساسی در رتبه‌ بندی صفحات نتایج جستجو ایجاد کرده و این تغییر موتور جستجو را قادر می‌سازد تا به‌روزترین نتایج مرتبط با پرس و جو را ارائه دهد و عملکرد بسیار بهتری داشته باشد. اگر شما هم می خواهید با عملکرد این الگوریتم بیشتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنم که این مطلب را تا انتها مشاهده کنید، زیرا قصد داریم شما را با تعریف الگوریتم تازگی محتوا گوگل چیست و تاثیر Freshness Algorithm بر سئو آشنا کنیم.

Freshness Algorithm چیست؟

الگوریتم Freshness گوگل در 3 نوامبر 2011 معرفی شد و طبق گزارش های ارائه شده توسط تیم گوگل، این الگوریتم بر 35 درصد از کل نتایج جستجو تاثیر می گذارد. همانطور که از نام این الگوریتم پیداست، الگوریتم تازگی محتوا تمام تلاش خود را می کند تا بروزترین و تازه ترین نتایج را به کاربران ارائه دهد. افزودن معیار زمانی به فرآیند پردازش و رتبه بندی نتایج جستجو یکی از تغییراتی است که با این الگوریتم به وجود آمده است.

هدف از الگوریتم تازگی محتوا، ارائه محتوای به‌روز و مرتبط با درخواست کاربر است. قرار دادن صفحات قدیمی در رتبه های بالاتر یکی از تاثیرات این الگوریتم است تا صفحاتی که بازدید کمتری دارند اما محتوای تازه و به روزی دارند، فرصت دیده شدن را داشته باشند. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه موضوعات مرتبط با درخواست کاربر به اطلاعات جدید و به روز نیاز ندارند. الگوریتم تازگی محتوا موضوعاتی را هدف قرار می دهد که به دلیل زمان، تغییرات جهانی و اخبار نیاز به تغییر و به روز رسانی دارند.

در واقع این الگوریتم ترجیح می دهد محتوای به روز شده مرتبط با پرس و جوها را به کاربر ارائه دهد، اما به طور کلی، لزوماً نیازی به نمایش محتوای جدید در مورد همه پرس و جوها نیست. برای مثال، کاربری که به دنبال بیوگرافی استیو جابز یا نام کتاب های نوشته شده توسط فرانتس کافکا است، نیازی به اطلاعات به روز ندارد، زیرا نتایج مربوط به این نوع پرس و جوها تقریباً مشابه و ثابت است.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های پرینت برای وردپرس

تاثیرات الگوریتم تازگی محتوا گوگل روی سئو

یکی از روش‌ هایی که الگوریتم تازگی گوگل کار می ‌کند، اندازه ‌گیری تازگی نسبی یک صفحه خاص با توجه به حجم محتوای جدید در مورد آن موضوع است. اهمیت “تازه بودن” برای برخی از سؤالات جستجو بیشتر از سایر سؤالات است و گوگل می تواند با یادداشت فراوانی محتوای ایجاد شده برای برخی موضوعات، این موضوع را تعیین کند. به عنوان مثال، هر چه وب‌سایت، وبلاگرها بیشتر درباره موضوعات خاص بنویسند، ممکن است با سرعت بیشتری در حال تغییر باشند و تازگی بیشتری داشته باشند.

ایجاد یا بهینه سازی محتوای تازه سئو تا حد زیادی به این بستگی دارد که آیا کسب و کار یا محتوای شما در فضایی وجود دارد که تازگی در آن مهم است. حقیقت این است که داشتن محتوای تازه، مرتبط و به‌ روز تقریباً در هر صنعت یا کسب ‌وکاری ذاتیست، اما در برخی زمینه‌ ها مهم‌ تر از سایرین می باشد. بهترین کاری که می ‌توانید در اینجا انجام دهید این است که از خود بپرسید آیا کسب‌وکار شما در صنعتی کار می‌کند که مشتریان به بیشترین اطلاعات به‌روز نیاز دارند و آیا محتوای شما می ‌تواند آن را به آنها ارائه دهد. در سئو، هدف نهایی برای تمام محتوای سایت شما باید کمک به مشتریان باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های اسکرول نرم، افقی و نامحدود وردپرس 

اهمیت الگوریتم تازگی محتوا در سئو

زمانی که گوگل در سایت شما میخزد، قسمت های مختلف را برای تجزیه و تحلیل سیگنال های مثبت و استفاده از آنها برای رتبه بندی سایت شما هدایت می کند. با معرفی الگوریتم تازگی محتوای گوگل، معیارهایی که گوگل از سایت شما جمع آوری می کند اهمیت بیشتری پیدا می کند. حال شاید این سوال در ذهن شما باشد که این معیارها چیست؟ در ادامه شما را با آنها آشنا خواهیم کرد.

– اگر مدت زمان بازدید کاربر از سایت به تدریج افزایش یابد بهتر است

نکته ای که در مورد مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت وجود دارد این است که گوگل فقط به اولین بازدید اهمیت نمی دهد. بازدیدهای بعدی کاربر نیز بر رتبه سایت تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر کاربران در هفته اول پس از انتشار محتوا به طور متوسط 2 دقیقه در سایت شما بماند، این تعداد باید به مرور زمان افزایش یابد، مثلاً بعد از سه ماه، نزدیک به 3 دقیقه باشد. حال با افزایش تدریجی زمانی که کاربر در سایت می گذراند، سیگنالی به گوگل ارسال می کند که محتوای سایت هنوز تازه است. یکی از راه های عملی برای افزایش اقامت کاربران، به روز رسانی مداوم محتوای صفحه می باشد. در این روش در فواصل زمانی کوتاه، بخش هایی به مقاله اصلی اضافه می شود و یا با افزودن نظرات کاربران، حجم محتوا و زمانی که کاربران در صفحه می گذرانند افزایش می یابد.

– از سایت هایی با محتوای جدید لینک دریافت کنید

شاید زیاد شنیده باشید که هر لینکی که به محتوای شما داده می شود، به عنوان یک امتیاز مثبت محسوب می شود. با این حال، جالب است بدانید که گوگل منبعی را که به شما لینک می دهد را نیز بررسی می کند. به این معنی که اگر سایتی که به شما لینک می دهد به طور کلی محتوای به روز نداشته باشد، الگوریتم تازگی محتوا امتیاز Freshness سایت شما را کاهش می دهد. به طور کلی، دریافت لینک برای صفحات قدیمی در سایت شما از کاهش معیار تازگی برای آنها جلوگیری می کند، زیرا هنوز صفحاتی وجود دارند که به محتوای شما لینک دارند. حال اگر این لینک ها از سایت ها و صفحاتی باشند که خودشان تازه و مفید هستند ارزش آن ها بسیار بالاتر خواهد بود.

– لینک سازی مستمر و هدفمند ارزشمند است

بهترین استراتژی بک لینک دریافت لینک به صورت پیوسته و در حجم کم از سایت های مختلف است. به عنوان مثال، اگر در یک هفته حجم بالایی از بک لینک دریافت می کنید و سپس به مدت یک ماه هیچ لینکی دریافت نمی کنید، یک استراتژی بک لینک نامناسب را دنبال کرده اید. در این صورت، گوگل ممکن است لینک های شما را به عنوان هرزنامه شناسایی کند. راه حل بهتر این است که سعی کنید محتوای سایت قدیمی خود را بروز کنید. برای انجام این کار، می توانید مقالات قبلی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید و محتوای سایت قدیمی خود را با لینک های جدیدتر تازه کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه حذف نظرات وردپرس؛ آموزش مدیریت، ویرایش و حذف دیدگاه ها در وردپرس 

چگونه با الگوریتم تازگی محتوا سئوی سایت خود را بهبود ببخشیم؟

اکنون که اطلاعات ارزشمندی در مورد مفاهیم اولیه الگوریتم تازگی به دست آورده اید و نحوه افزایش رتبه الگوریتم تازگی را درک کرده اید، وقت آن است که از این الگوریتم برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که از 4 روش زیر برای بهبود سئوی سایت خود استفاده کنید:

1- محتوایی که در سایت شما رتبه بندی می شود را به روز کنید

محتواهایی که بیشتری بازدید در سایت شما داشته اند را پیدا و آنها را برای بروزرسانی در اولیت قرار دهید. سپس سعی کنید این مقالات را با آمار، اعداد، نقل قول ها، تصاویر و تغییرات مفید جدید به روز کنید.

2- محتوای مناسب و مداوم تولید کنید

وب سایت هایی که در زمینه های خبری، سینما، موسیقی و رویدادهای روزانه فعالیت می کنند باید همواره سعی کنند اطلاعات روزانه را سریعتر از رقبای خود ارائه دهند. اگر سایت شما اولین منبع اخبار روزانه باشد، کاربران بیشتری جذب خواهید کرد.

3- سیگنال های اجتماعی مثبت را دریافت کنید

یکی از معیارهایی که الگوریتم محتوای تازه گوگل به آن بسیار حساس است سیگنال های مثبت شبکه های اجتماعی است. پس سعی کنید مقالات یا مطالب خود را در شبکه های اجتماعی مرتبط با کسب و کار خود به اشتراک بگذارید و از سایت خود به آنها لینک دهید.

4- تاریخ انتشار مقالات را حذف نکنید

حذف تاریخ مقالات با ریسک بالایی همراه است. مطالعات نشان می دهد که تاریخ انتشار محتوا یکی از مواردی است که گوگل به آن توجه زیادی دارد. اگر به دنبال دریافت بهترین نتایج از صفحه نتایج گوگل هستید، به جای تغییر یا حذف تاریخ، محتوای صفحه را به روز نگه دارید.

بیشتر بخوانید: آیا کیفیت محتوا تاثیر زیادی بر روی سئو دارد؟

سوالات متداول

Freshness Algorithm چه تاثیری بر سئو دارد؟

محتوای تازه می تواند برای سئو بسیار مهم باشد، به خصوص اگر استراتژی محتوای شما موضوعات حساس به زمان زیادی را هدف قرار دهد. مهم است که تغییرات صنعت خود را پیگیری و زمانی که تغییرات مهمی اتفاق افتاد پست های خود را به روز کنید تا مطمئن شوید رتبه بندی جستجوی خود را از دست نمی دهید.

الگوریتم تازگی محتوا دقیقا چیکار می کند؟

هدف از این به‌روزرسانی این است که به محتوای تازه‌ تر، برتری برجسته ‌تری در رتبه‌ بندی بدهد، به ‌ویژه برای محتوایی که تازگی در آن مهم است.

بیشتر بخوانید: الگوریتم گورخر گوگل چیست؟ چطور از Zebra در امان باشیم

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟ چه تاثیری بر سئو دارد؟

الگوریتم هوش MUM چیست و چه نقشی در نتایج جستجوی گوگل دارد؟

الگوریتم فرد Fred چیست؟ | مبارزه با تبلیغات و سئو سیاه

جمع بندی: Freshness Algorithm چیست؟

اولین چیزی که می توانیم به عنوان نتیجه گیری به شما بگوییم این است که همیشه محتوای سایت خود را به روز نگه دارید. با این تکنیک نه تنها می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، بلکه گوگل رتبه وب سایت شما را در نتایج بهبود میبخشد. ما در این مطلب شما را با تعریف الگوریتم تازگی محتوا گوگل چیست و تاثیر Freshness Algorithm بر سئو آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: spy24