You are currently viewing افزونه پرسش و پاسخ WooCommerce برای کاهش تماس (آموزش تصویری)

افزونه پرسش و پاسخ WooCommerce برای کاهش تماس (آموزش تصویری)


ما اخیراً به یک فروشگاه آنلاین توصیه کردیم. ما متوجه شده ایم که آنها تماس های تلفنی زیادی از مشتریان خود دریافت می کنند.
در واقع مشتریان مستقیماً از فروشگاه خرید نمی کردند، ابتدا تماس می گرفتند و سوال می پرسیدند، سپس از سایت خرید می کردند.

با بررسی های بیشتر متوجه شدیم که نوع محصولات این شرکت به گونه ای است که مشتریان باید قبل از خرید سوالات خود را مطرح کنند.

شاید در نگاه اول این مشکل بد نباشد، به هر حال مشتریان با شما تماس خواهند گرفت و بهتر می توانید آنها را برای خرید راهنمایی کنید، اما وقتی مشکل بزرگتر می شود، ناخوشایند می شود. زیرا به دلیل تماس های زیاد و یا به دلایلی اگر نتوانید به تماس مشتری پاسخ دهید ممکن است مشتری خرید نکند.

در اینجا باید به فروشگاه WooCommerce کمک می کردیم تا این مشکل را حل کند.

در ویدیوی زیر توضیح دادم که چگونه و با چه افزونه ای این مشکل را حل کردیم.

برای رفع این مشکل و کاهش تماس‌های غیرضروری و خرید مشتریان بدون تماس، از روش پرسش و پاسخ در صفحه محصول استفاده کردیم که نه تنها تعداد تماس‌ها را کاهش داد، بلکه تعداد فروش را نیز افزایش داد.

روش جمع آوری سوالات از مشتریان

ابتدا باید سوالاتی از مشتریان در مورد محصولات جمع آوری می کردیم.

روش کار به این صورت بود که طی یک دوره زمانی، مشتریانی که تماس می گرفتند یا ایمیل می زدند و در مورد یک محصول سوال می پرسیدند، ما آن سوال را ثبت می کردیم. پس از مدتی در بین تمامی سوالات مربوط به یک محصول، پرتکرارترین سوالات را شناسایی کرده و به همراه پاسخ آنها در صفحه محصول و در بخشی با عنوان پرسش و پاسخ قرار دادیم.
این امر باعث شد تا مشتریان دیگری که این سوالات را داشتند به راحتی پاسخ سوالات خود را در همان صفحه محصول دریافت کنند و فروش را افزایش داد.

افزونه پرسش و پاسخ ووکامرس

حال اگر از فروشگاه ساز ووکامرس استفاده می کنید، می خواهم یک افزونه عالی و کاربردی را به شما معرفی کنم تا بخش پرسش و پاسخ در صفحه محصول فروشگاه خود ایجاد کنید.
افزونه های پرسش و پاسخ مختلفی در وردپرس موجود است. حتی در طراحی قالب وردپرس می توان به گونه ای عمل کرد که نیازی به افزونه نباشد، اما افزونه ای که ما برای این کار استفاده کردیم xplainer – پرسش و پاسخ محصول woocommerce بود.

این افزونه رایگان است و می توانید آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه، بخشی به نام woo FAQ به منوی کناری قسمت مدیریت وردپرس اضافه می شود.

در این افزونه می‌توانید تعدادی سؤال متداول ایجاد کنید و از آن‌ها در همه محصولات استفاده کنید و فقط برای همان محصول در صفحه ویرایش محصول سؤال و پاسخ ایجاد کنید.

آموزش نحوه استفاده از افزونه پرسش و پاسخ WooCommerce

فرض کنید می خواهید یک سوال کلی ایجاد کنید. در منوی افزونه، می توانید با انتخاب افزودن جدید، سؤالات جدیدی ایجاد کنید.

مثلا در عنوان سوال می نویسم “این محصول چقدر طول می کشد تا تحویل داده شود؟” و در قسمت پاسخ، پاسخ این سوال را می نویسم و ​​دکمه انتشار را می زنم.

حال فرض کنید می خواهیم این پرسش و پاسخ ووکامرس را در یکی از محصولات خود داشته باشیم. به صفحه ویرایش محصول در وردپرس می رویم. بخش جدیدی به نام پرسش و پاسخ در قسمت اطلاعات محصول ایجاد شده است.
روی آن کلیک می کنیم. و ما دو حالت پرسش و پاسخ داریم:
حالت اول این است که می توانیم یکی از سوالاتی را که قبلا تعریف کرده ایم انتخاب کنیم. روی منوی کشویی کلیک کنید و سوالاتی را که قبلا تعریف کرده ایم ببینید. می توانیم روی سوال مورد نظر (مدت زمان تحویل این محصول؟) کلیک کنیم تا آن را اضافه کنیم.

همچنین می توانم دوباره در همان صفحه ویرایش محصول با کلیک روی گزینه افزودن سریع، یک سوال و پاسخ ایجاد کنم.

به عنوان مثال یک سوال دیگر (آیا این محصول دارای رنگ ثابت است) می نویسیم و پاسخ آن را در پنجره پایین اضافه می کنیم.
سپس صفحه محصول را به روز می کنیم.
حال اگر صفحه محصول را بررسی کنیم، می بینید که بعد از توضیحات، بخش پرسش و پاسخ آکاردئونی به صفحه محصول ووکامرس اضافه شده است.

اگر می خواهید استایل و رنگ این تب را تغییر دهید، به setting بروید و سپس در منوی woo faq استایل دهید.
در این قسمت می توانید رنگ جعبه پرسش و پاسخ، رنگ فونت، اندازه فونت و … را تغییر دهید تا این قسمت با قالب ووکامرس شما مطابقت داشته باشد.

با این روش می توانید برای تمامی محصولات خود قسمت پرسش و پاسخ داشته باشید.
توصیه می کنیم اگر محصولاتی دارید که فکر می کنید مشتریان شما در مورد آن سوالات زیادی دارند، از روش پرسش و پاسخ ووکامرس استفاده کنید، بنابراین با ارسال پاسخ، رغبت سایر بازدیدکنندگان سایت برای خرید نیز افزایش می یابد. همچنین این عنصر به دلیل تولید محتوای منحصر به فرد برای هر محصول می تواند به سئوی سایت وردپرسی شما کمک کند.

با عضویت در خبرنامه ایمیل ما می توانید گامی موثر در رشد کسب و کار خود بردارید!

(avangpress_form id = “10026”)