You are currently viewing اخبار فوری برای بازنشستگان / مستمری بگیران باید بخوانید

اخبار فوری برای بازنشستگان / مستمری بگیران باید بخوانید


این فقط درآمد القاعده است تعدیل حقوق بازنشستگان اما یدالله فرجی، فعال بازنشسته صنفی کارگران می گوید; آنها باید تعیین کنند که نسبت کارگران بازنشسته از این منابع چقدر است.

او اضافه کرد؛ آیا این بودجه باید متناسب هزینه شود؟ حقوق بازنشستگان تبدیل شدن به صندوق های مستقل و حکم می کند که تامین اجتماعی تناسب خود را با منابع داخلی خود اعمال کند؟

به گفته فرجی، اگر چنین حکمی صادر کنند، باز هم دست کارگران بازنشسته در خانه می ماند، زیرا صندوق تامین اجتماعی با منابع خود تناسب اعمال نمی کند.

این فعال بازنشسته صنفی خاطرنشان کرد؛ تامین اجتماعی در خصوص افزایش دستمزد مستمری بگیران ماده 96 قانون تامین اجتماعی را رعایت نکرد، حالا چگونه توزیع متناسب عادلانه را انجام خواهد داد؟ سهم ما مستمری بگیران از تناسب چقدر است و چه زمانی به آن می رسیم؟

امداد علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین نیز گفت: مشخص نیست همسان سازی مستمری بگیران تامین اجتماعی چگونه اجرا می شود. امیدوارم بازنشستگان تامین اجتماعی را به بهانه عدم بودجه از تناسب دستمزد معاف نکنند زیرا بازنشستگان تامین اجتماعی در وضعیت اسکان بسیار سختی قرار دارند. علاوه بر این، آنها از مزایای دستمزد بهره مند نیستند.

منبع: خبرآنلاین