You are currently viewing اخبار جدید اقلام تعهدی مستمری بگیران بهزیستی و کمیسیون پشتیبانی + جزئیات

اخبار جدید اقلام تعهدی مستمری بگیران بهزیستی و کمیسیون پشتیبانی + جزئیات


به گزارش نالب بازار، سازمان بهزیستی کشور یک نهاد دولتی زیر نظر وزارت تعاون، کار و رفاه است که به افراد نیازمند جامعه خدمات ارائه می دهد. بنیانگذاران این سازمان محمدعلی فیاضبخش و سید محمد باکر حسینی لواسانی هستند.
مستمری اعضای کمیته امداد خمینی (ره) و بیستمین اردیبهشت ماه بهزیستی کشور واریز شد. مستمری امسال مشمولان تشکل های اجتماعی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است. بر این اساس خانوارهای یک نفره یک میلیون تومان، خانوارهای دو نفره یک میلیون و 420 هزار تومان، خانوارهای 3 نفره 2 میلیون و 4 نفره 2 میلیون و 550 هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر دریافت می کنند. 3150 هزار تومان تحت طرح بازنشستگی متقاضی رفاه بانک رفاه، واریز مستمری در روزهای 20، 23، 27 و 30 اردیبهشت انجام می شود. برای اطلاع دقیق از تاریخ واریز مستمری خود می توانید به سامانه الکترونیکی خدمات اجتماعی در معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیسیون مددکاری که پیشتر گفته بود با توجه به نیاز و مشکلات نیازمندان مراجعه کنید. در حال حاضر 2 میلیون و 349 هزار خانوار با چهار جمعیت یک میلیون و 970 هزار نفر تحت پوشش خدمات مددکاری کمیته مددکاری برای خروج از چرخه فقر و توانمندسازی قرار دارند. در این راستا کمیته حمایت طرح جامع توانمندسازی مددجویان در حوزه های مختلف و معاونت ها را تدوین کرده و تلاش شده است تا برنامه های توانمندسازی ویژه خانواده متناسب با شرایط خانواده ها و با در نظر گرفتن نیاز ارائه شود. ، توانمندی ها و پتانسیل ها و توانمندی های بالفعل هر خانواده، کمیته مددکاری تاکید می کند که مددجویان این نهاد مددکاری شامل دو دسته هستند: افرادی هستند که فقط به خدمات حمایتی نیاز دارند که شامل بیماران لاعلاج و سالمندان می شود. جمعیت بالای 1 میلیون و 700 نفر وی ادامه داد: این دسته از مشتریان برای کار مناسب نیستند و صرفا پشتیبان هستند و دسته دیگر مشتریان افرادی هستند که برای مشاغل مناسب با قابلیت ها و استعدادهایشان مناسب هستند. ، برای این دسته از مددجویان، برنامه توانمندسازی، اشتغال و سایر مهارت ها و مشاوره شغلی، فرهنگی، تحصیلی و حقوقی و… در عوض مستمری متقاضیان بهزیستی به صورت هدفمند توسط سازمان واریز می شود. علیرضا انجلسی افزود: مستمری سازمان اجتماعی امسال نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است، وی ضمن تشریح سرانه پرداختی مستمری گفت: بر این اساس خانوارهای یک نفره ماهانه یک میلیون تومان، دو نفر دریافت می کنند. افراد خانوارها یک میلیون و 420 هزار تومان، 3 نفر یک نفر 2 میلیون تومان، خانواده چهار نفره 2 میلیون و 550 هزار تومان و خانواده پنج نفره و بیشتر سه میلیون و 150 هزار تومان دریافت می کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور درباره زمان واریز مستمری نیز توضیح داد: بر اساس بند 2 بند الف تبصره 8 قانون بودجه سال 1403 کل کشور در خصوص پرداخت مستقیم ذینفع نهایی مستمری مشمولان تحت پوشش از فروردین ماه از طریق سازمان جهت هدایت یارانه ها به صورت مستقیم به حساب مشمولان واریز می شود این در حالی است که در سال های اخیر این اقدام توسط سازمان بهزیستی اجتماعی از کمیته امداد پارسی 31 میلیارد دریافت کرده است. و ۶۸۱ میلیون تومان از محل مشارکت و کمک های مردمی برای رفع مشکلات نیازمندان پارسی محمود مصلی گفت: مردم و خیرین همواره با حمایت های مادی و معنوی خود از کمیته امداد برای کمک به ایتام حمایت می کنند. خانواده های نیازمند و گروه های آسیب پذیر و همواره نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در رفع دغدغه ها، نیازهای اساسی و مشکلات اساسی دارند. وی افزود: در سال گذشته بیش از 31 میلیارد و 681 میلیون تومان کمک های خیرین در حوزه های مختلف در حوزه مشارکت های مردمی این سازمان جمع آوری شده که نسبت به سال 1401 رشد 101 درصدی داشته است. کمیته امداد پارسی تصریح کرد: از کل کمک های جمع آوری شده 8 میلیارد و 903 میلیون تومان زکات، 46 میلیون تومان صدقه، 6 میلیارد و 400 میلیون تومان در ایتام اکرام بوده است. طرح مبلغ 3 میلیارد و 556 میلیون تومان به صورت ایثارگری و 12 میلیارد و 776 میلیون تومان در قالب جشن نیکوکاری، جشن عشق، اطعام مهدوی، اطعام حسینی و سایر برنامه های ویژه و مشارکتی در موضوعات مختلف معیشتی، درمانی ارائه شد. هزینه ها، کمک به ازدواج جوانان، ساخت و تعمیر خانه برای مددجویان، ارائه آموزش به دانش آموزان. هزینه ها، حمایت از تامین مواد مصرفی اولیه برای نیازمندان و غیره. بر اساس جدول پرداختی بهزیستی، مشمولان بهزیستی بیستم هر ماه مستمری خود را دریافت می کنند. در زیر جدول زمان بندی پرداخت مستمری به مشمولان را مشاهده می کنید. در فروردین ماه نیز مشمولان اجتماعی مستمری خود را با 5 روز تاخیر یعنی 5 فروردین دریافت کردند. احتمال تاخیر در سپرده ها در اردیبهشت ماه وجود دارد. مستمری های تامین اجتماعی احتمالا تا 2 روز دیگر پرداخت می شود.
منبع: زی سان

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)