You are currently viewing اخبار تامین اجتماعی نحوه محاسبه دستمزد بازنشستگان

اخبار تامین اجتماعی نحوه محاسبه دستمزد بازنشستگان


اقتصاد 100- معاون امور بازنشستگی سازمان بیمه های اجتماعی گفت: تاثیر و پوشش بیمه ای هر کارگاه را با توجه به مدت پرداخت حق بیمه و بر اساس ماده 77 قانون بیمه اجتماعی در زمان تعیین میزان در نظر می گیریم. میزان مستمری یک نفر

سعید شیری نحوه محاسبه مستمری بیمه شدگانی که دارای دو کارگاه بیمه هستند را تشریح کرد.
او نقل می کند قانون تامین طبق ماده 34 قانون مذکور، چنانچه بیمه شده برای دو یا چند کارفرما کار کند، هر یک از کارفرمایان مکلف به پرداخت حق الزحمه کاری است که می پردازد. بیمه حق بیمه سهم بیمه را از حقوق یا دستمزد وی کسر کنید و به همراه سهم او به سازمان پرداخت کنید بنابراین مبنای قانونی پرداخت حق بیمه این قانون است.
وی درباره تاثیرگذاری پرداخت حق بیمه از دو محل در تعیین میزان مستمری افراد توضیح داد: فرض کنید فردی در کارگاهی مشغول به کار است که میانگین حقوق دو سال اخیر با 30 سال سابقه کار معادل 20 میلیون تومان است. طبیعتا مستمری وی نیز طبق قانون 20 میلیون تومان خواهد بود، حال اگر میانگین حقوق دو سال گذشته فرد دیگری با 30 سال سابقه کار 20 میلیون تومان باشد و علاوه بر کارگاه اول، در کارگاه دوم نیز کار کند. به مدت دو سال با میانگین حقوق 10 میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی بیمه داشته باشید، با توجه به نحوه محاسبه مستمری افراد، مستمری استحقاقی کارگاه اول (مبلغ 20 میلیون تومان برای کارگاه اول) و مستمری استحقاقی کارگاه دوم که 2 سال سابقه کار در آن داشت. با میانگین حقوق 10 میلیون تومان (مجموع 666 هزار و 667 تومان) این نوع مستمری 20 میلیون و 666 هزار و 667 تومان تعریف شده است.
معاون امور بازنشستگی ادامه داد: به عبارتی با توجه به اینکه فرد تنها دو سال در کارگاه دوم کار کرده است، سازمان تامین اجتماعی میانگین 10 میلیون تومان از پرداخت حق بیمه را به فرد 30 ساله تقسیم می کند و در طول مدت دوره اشتغال صورت در کارگاه دوم ضرب می شود، عدد محاسبه شده به مستمری استحقاقی از کارگاه اول (معادل 20 میلیون تومان) اضافه می شود و به عنوان کل مستمری پرداخت می کنیم.
شیری در توضیح بیشتر این موضوع اظهار داشت: به عبارت دیگر در زمان تعیین میزان مستمری یک کارگاه تاثیر و پوشش بیمه ای هر کارگاه را با توجه به مدت پرداخت حق بیمه و بر اساس ماده 77 قانون تامین اجتماعی در نظر می گیریم. فرد داده شده

منبع: Incidents plus

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)

لینک کوتاه خبر: