You are currently viewing اجرای مجدد طرح بار الکترونیکی منوط به تصمیم دولت است

اجرای مجدد طرح بار الکترونیکی منوط به تصمیم دولت است


به گزارش خبرنگار خبرگزاری تسنیم ، دولت سال گذشته در دهه فجر اعلام کرد که طرح ایمیل دهه فجر را برای حمایت از اقشار مختلف جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر اجرا می کند. این پروژه به مدت سه ماه از اواسط فوریه 1402 تا 19 مه 1403 ادامه یافت.

طرحی که فرد یارانه‌ای در صورت استفاده از فهرست کالاها و خرید از سبد غذایی 11 قلمی مصوب وزارت کار، 220 هزار تومان به مبلغ 400 هزار تومان از فهرست کالاهایش اضافه می‌شود. و می توانست تا 620 هزار تومان از این اقلام خاص را خریداری کند.

یعنی خانواده ای که برای هر نفر 300 هزار تومان یا 400 هزار تومان دریافت کرده اند، 220 هزار تومان بیشتر دریافت می کنند که باید برای خرید 11 قلم کالا هزینه می شد.

این طرح شامل اقلام اصلی مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، شکر، تخم مرغ و حبوبات بود.

به گفته مسئولان دولتی استقبال مردم از این طرح حمایتی بیش از 90 درصد است و در این مدت 20 میلیون خانوار یا به عبارتی 60 میلیون نفر در کشور را تحت پوشش قرار داده است.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت هفته گذشته در پاسخ به تسنیم در این خصوص گفته بود در این طرح منابع مالی به صورت مستقیم صرف سفره های مردم می شود و به ارتقای سلامت غذا کمک می کند. برای ادامه آن باید دید که آیا منابع اعتباری موجود در بودجه توانایی تامین اعتبار را دارند یا خیر؟ در صورت اعطای این فرصت، دولت از ادامه این طرح استقبال می کند. دولت این طرح را یکی از طرح های موفق می داند و هر زمان که بتواند آن را اجرا می کند.

همچنین خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در این خصوص اعلام کرد که با توجه به تصویب این طرح توسط 60 میلیون نفر و اثرات مثبت آن در جامعه، تلاش دولت بر تامین منابع لازم برای تداوم این پروژه و رفع موانع آن؛ دولت و مجلس در صدد تامین این منابع هستند.

بر اساس این گزارش، سید سلطان مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در این خصوص با بیان اینکه این پروژه در سه ماه اخیر کمترین مشکل را داشته و با موفقیت به پایان رسیده است، اظهار داشت: این پروژه در سه ماهه اخیر کمترین مشکل را داشته است.

ضمناً با تمامی 230 هزار فروشگاه مرتبط با این طرح تسویه حساب انجام شده و از این بابت بدهی نداریم. ادامه این طرح مستلزم بررسی مداوم است و هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است.

به گزارش تسنیم، با توجه به اعلام موافقت و تمایل دولت برای اجرای مجدد این طرح و همچنین استقبال بالای مردم از آن، پیش بینی می شود در آینده ای نه چندان دور شاهد اجرای چنین طرحی باشیم. یک طرح یا چیزی مشابه

انتهای پیام/