You are currently viewing ابعاد دقیق آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس اپل مشخص شد

ابعاد دقیق آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس اپل مشخص شد


اپل در نظر دارد سایز آیفون های پریمیوم خود را در سال جاری افزایش دهد که پس از آیفون 12 پرو ثابت باقی می ماند. اگرچه مدتی است که می دانیم اندازه صفحه نمایش آیفون 16 پرو به 6.3 اینچ (از 6.1 اینچ فعلی) و آیفون 16 پرو مکس به 6.9 اینچ (از 6.7 اینچ فعلی) افزایش می یابد، اما هیچ اطلاعاتی نداشتیم. در مورد ابعاد دقیق این گوشی ها. اما امروز، افشاگر معروف، جهان یخیابعاد دقیق آیفون پروهای آینده را فاش کرده است.

ابعاد دقیق آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس

اگرچه گوشی های آینده اپل بزرگتر هستند، اما یکی از ابعادی که در مدل های آیفون 16 پرو کاهش یافته است. قاب صفحه نمایش آنها هستند. افشاگران چینی UniverseIce و Instant Digital به تازگی ابعاد آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس را تایید کرده و تصویری جامع از دستگاه ها ارائه کرده اند.

سال گذشته، اپل با استفاده از قالب‌گیری تزریقی کم فشار یا فناوری LIPO، حاشیه‌های آیفون 15 پرو را کاهش داد. گفته می‌شود که امسال اپل از فناوری ساختار کاهش مرز (BRS) استفاده می‌کند که امکان چیدمان فشرده‌تر و کارآمدتر مدارهای زیر نمایشگر را فراهم می‌کند و در نتیجه حاشیه‌های باریک‌تری برای آیفون‌های جدید ایجاد می‌کند.

ابعاد دقیق آیفون 16 پرو و ​​آیفون 16 پرو مکس

همانطور که جداول نشان می دهد، قاب نمایشگر فقط در آیفون 16 پرو است 1.2 میلی متر (از 1.71 میلی متر فعلی) که 30 درصد کاهش یافته است. در همین حال، لبه صفحه نمایش آیفون 16 پرو مکس نیز وجود دارد 1.15 میلی متر (از 1.55 میلی متر فعلی)، که نشان دهنده کاهش 26٪ است. در مقایسه با گوشی های رقیب، قاب گلکسی اس 24 اولترا 1.5 میلی متر است.

انتظار می‌رود که این اندازه‌ها به اسمارت‌فون‌های پریمیوم اپل، نام نامی را بدهد.نازک ترین قاب صفحه نمایش در جهاناما برای درک بهتر تفاوت بین آیفون 15 پرو مکس سال گذشته و آیفون 16 پرو مکس آینده، Ice Universe تصویر زیر را به اشتراک گذاشت.

آیفون 15 پرو مکس سال گذشته و آیفون 16 پرو مکس آینده

برای کاربرانی که از مدل آیفون 15 پرو می آیند، ممکن است تفاوت در حاشیه صفحه نمایش کم به نظر برسد، اما لازم به یادآوری است که خود صفحه نمایش در مدل های آیفون 16 پرو بزرگتر است و حاشیه باریک تر صفحه نمایش میزان مورد نیاز شاسی را کاهش می دهد. افزایش سایز دستگاه بنابراین، زمانی که گوشی را در دست می گیرید و در زندگی واقعی به صفحه نمایش نگاه می کنید، احتمالاً این تأثیر احساس می شود.

آیفون 16 پرو مکس (چپ) و آیفون 13 پرو مکس (راست)

با این حال، برای کسانی که به دنبال ارتقا از یک مدل قدیمی آیفون پرو هستند، تفاوت در نمایشگر کاملاً واضح است. Ice Universe مقایسه فوق را از آیفون 16 پرو مکس در کنار آیفون 13 پرو مکس که در سال 2021 عرضه شد، ارائه کرد.

اگر حاشیه‌های نازک‌تر به خودی خود زیاد به نظر نمی‌رسند، آیفون‌های جدید همچنین دارای فناوری بهبودیافته دوربین، دکمه ضبط جدید در سمت راست دستگاه، تراشه‌های مودم جدید، گزینه‌های رنگی جدید و موارد دیگر هستند.

نظر شما در مورد ابعاد دقیق خانواده آیفون 16 پرو اپل چیست؟