You are currently viewing آیپد پرو OLED اپل از مشکلی مشابه با نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا رنج می برد

آیپد پرو OLED اپل از مشکلی مشابه با نمایشگر گلکسی اس 24 اولترا رنج می برد


بر اساس گزارش های متعدد کاربر در Reddit و توسط MacRumorsبرخی از مدل ها iPad Pro M4 آنها از همان مشکل نمایشگر گلکسی اس 24 اولترای سامسونگ رنج می برند که یک الگوی دانه ای قابل مشاهده در پنل OLED است.

مشکل صفحه نمایش OLED اپل آیپد پرو

کاربرانی که الگوی دانه‌دار می‌بینند گزارش می‌دهند که این مشکل معمولاً در یک محیط تاریک با روشنایی نمایشگر کم تا متوسط ​​رخ می‌دهد. مشاهده محتوا به رنگ خاکستری یا سیاه، بیشتر به چشم می آید. برخی این افکت را با عکسی که با تنظیم ISO بالا گرفته شده و دارای نویز بصری است مقایسه می کنند.

در حال حاضر تشخیص اینکه آیا این یک نقص نمایشگر واقعی است یا خیر، دشوار است. نمایشگرهای OLED معمولا می توانند اثر دانه ای به دلیل چندین عامل مرتبط با فرآیند طراحی و ساخت.

مشکل صفحه نمایش OLED اپل آیپد پرو

زیرپیکسل‌های تکی در نمایشگرهای OLED می‌توانند از نظر اندازه و شکل متفاوت باشند و به بافتی ناسازگار، ناهموار یا دانه‌دار کمک کنند. این حالت معمولا در نمایشگرهای بزرگتر بیشتر قابل توجه است. تغییرات در رسوب مواد آلی نیز می تواند بر یکنواختی انتشار نور تأثیر بگذارد.

نمایشگرهای OLED آنها همچنین روشنایی را در سطح پیکسل کنترل می کنند و تکنیک های مدیریت انرژی می توانند تغییرات ظریفی در روشنایی صفحه ایجاد کنند. این گاهی اوقات به عنوان یک اثر دانه دانه، به خصوص در شرایط نور کم یا هنگام نمایش رنگ های صاف قابل توجه است.

شایان ذکر است که گزارش‌های مشابهی در مورد مشکل صفحه نمایش در گوشی‌های هوشمند Galaxy S24 Ultra سامسونگ نیز وجود دارد.

سامسونگ نمایشگرهای مدل 11 اینچی M4 iPad Pro اپل را تامین می‌کند، در حالی که LG Display وظیفه تامین پنل‌های مدل 13 اینچی را بر عهده دارد. طبق گزارش ماه مارس از کره جنوبی، سامسونگ در پنل های 11 اینچی عملکرد ضعیفی دارد و نمی تواند مقدار سفارش اپل را انجام دهد. این کمبود باعث شده تا اپل برخی از سفارشات پنل های کوچکتر خود را به ال جی دیسپلی بسپارد.

تاکنون بیشتر گزارشات مربوط به آیپد پرو 11 اینچی است، اما چند چیز وجود دارد که به مدل 13 اینچی اشاره می کند، بنابراین مشخص نیست که آیا نقص احتمالی مربوط به یکی از تامین کنندگان پنل OLED است یا خیر. همچنین به نظر می رسد این گزارش ها به مدل های جدید آیپد پرو با گزینه شیشه ای استاندارد محدود می شود. آخرین مدل‌های آی‌پد پرو اپل همچنین با گزینه نمایشگر مات نانو بافت برای پیکربندی‌های ذخیره‌سازی 1 ترابایتی و 2 ترابایتی با 100 دلار اضافی عرضه می‌شوند.

نظر شما در مورد مشکل صفحه نمایش OLED آیپد پرو اپل چیست؟