You are currently viewing آیا پایتخت ایران تقسیم می شود؟/ پیشنهاد تشکیل دو استان غربی و شرقی در تهران

آیا پایتخت ایران تقسیم می شود؟/ پیشنهاد تشکیل دو استان غربی و شرقی در تهران


به گزارش اکوایران، علیرضا فهاری استاندار تهران با اشاره به اسامی مناطق غرب و جنوب شرق استان تهران جزئیات و ضوابط بررسی شده برای تقسیم بندی استان های غرب و شرق تهران را تشریح کرد.

وی در خصوص تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران نیز گفت: در این طرح دو منطقه در شهرستان های غربی شهریار، ملارد، بهارستان و پرند این بخش و در منطقه جنوب شرقی ورامین، پاکدشت، پیشوا و کرچک وجود دارد. از جمله مناطق این 4 شهر هستند که در طرح تقسیم قرار دارند.

جمعیت غرب تهران 3 میلیون نفر است. جنوب شرقی یک میلیون و 200 هزار نفر

فخاری با اشاره به اینکه مطالعات این طرح از مدت ها قبل آغاز شده است، گفت: باید طرح را با شرایط جمعیتی امروز تطبیق دهیم. طبق سرشماری هوایی که از گذشته داریم، نزدیک به 3 میلیون نفر در غرب استان تهران و یک میلیون و 200 هزار نفر در جنوب شرق استان هستند، بنابراین باید افزایش جمعیت را در نظر بگیریم.

به گفته وی، ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی دو منطقه و نحوه تامین زیرساخت ها بسیار مهم است و تقسیم و تقسیم زیرساخت ها بسیار مهم است و بررسی میزان خدماتی که مردم باید در دو استان دریافت کنند. باید تکمیل شود؛ مسائل اقلیمی و جمعیتی نیز باید از نظر ترکیب معنا پیدا کند.

ناهمگونی در ترکیب جمعیتی غرب تهران

ناهمگونی ترکیب جمعیتی در غرب استان یکی از دلایل اجرای این طرح عنوان شده است، این در حالی است که استاندار تهران معتقد است ترکیب جمعیتی در بخش جنوب شرقی همگن بوده و از نظر گویش و سایر عوامل تاثیرگذار مانند به عنوان عوامل اجتماعی ممکن است در بعضی جاها ناهمگنی و در بعضی جاها همگنی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه همه مولفه ها باید در مطالعات به خوبی دیده شود، تصریح کرد: آنچه مهم است این است که راهکارها باعث آسایش و آرامش مردم شود و تفرقه ها به گونه ای باشد که در نتیجه مردم با ایجاد یک رفاه نسبی برخوردار شوند. تعادل در ارضای نیازها و تسویه مطالبات.

به گزارش ایسنا، هدف از اجرای این طرح تفکیک اداری است. استاندار پایتخت پیش از این جزئیات این تقسیم بندی را اعلام کرده بود و به گفته وی پیش بینی ها و پیشنهاداتی برای غرب استان تهران به مرکزیت شهریار ارائه شده بود. قسمت دیگر مربوط به شرق تهران است که با مرکزیت ورامین یا دماوند تشکیل خواهد شد.

البته وی تاکید کرده بود که اولویت اول غرب تهران است که ابتدا باید در آنجا لشکر تشکیل شود و سپس در منطقه جدایی شرق اقدام شود.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)