You are currently viewing آموزش پلاگین SSL Really Simple راه اندازی و کار با SSL بسیار ساده است

آموزش پلاگین SSL Really Simple راه اندازی و کار با SSL بسیار ساده است


بارگذاری…

SSL مخفف اسایمن کردن اسلانه ها Layer که وظیفه اصلی آن رمزگذاری انتقال داده بین رایانه کاربر و وب سرور است. یکی از معیارهای اصلی گوگل برای رتبه بندی سایت، استفاده از گواهی SSL است. وب سایت هایی که از گواهی SSL استفاده می کنند یک قفل سبز رنگ در کنار آدرس وب سایت نمایش می دهند و به کاربر اطلاع می دهند که محتوای سایت شما رمزگذاری شده و ایمن است. بنابراین می توان گفت که با کمک این گواهینامه علاوه بر امنیت بیشتر سایت خود، رتبه سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو نیز ارتقا خواهید داد. به دلیل اهمیت گواهینامه های SSL، در این مقاله قصد انجام این کار را داریم آموزش واقعا ساده پلاگین ssl ، چگونه یک پلاگین ssl واقعا ساده نصب کنیم و همچنین تنظیمات بسیار ساده پلاگین ssl برای ارائه به مردم عزیز با ما بمان.

چرا باید از SSL استفاده کنیم؟

در طول سال ها، پروتکل انتقال HTTPS به بخش مهمی از وب سایت ها تبدیل شده است زیرا سایت و داده های کاربر را ایمن نگه می دارد. از سال 2018، موتورهای جستجو رتبه های بالاتری را به سایت های امن می دهند. بدون گواهی SSL، سایت شما امن نخواهد بود، که هم برای گوگل و هم برای کاربران مضر است. بطور کلی؛ گواهی SSL تضمین می کند که تمام داده های ارسال شده از طریق وب سایت شما رمزگذاری شده است و داده ها به طور ایمن از مشتری به سرور منتقل می شوند. اگر از SSL در سایت خود استفاده نمی کنید، اطلاعات مهم در مورد بازدیدکنندگان سایت ممکن است در معرض خطر سرقت قرار بگیرند. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از مصرف کنندگان فقط از سایت هایی خرید می کنند که دارای گواهینامه SSL هستند. بنابراین، اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید و کاربران بیشتری را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید، باید این ویژگی را در سایت خود فعال کنید.

اضافی؛ اگر صاحب وب سایتی هستید که اطلاعات حساسی را از کاربران شما جمع آوری نمی کند، باز هم استفاده از SSL در سایت شما ضروری است. بدون رمزگذاری، سایت شما می تواند در برابر کوچکترین تهدیدها نیز مبارزه کند. علاوه بر این، گوگل که اکنون به عنوان محبوب ترین موتور جستجو شناخته می شود، اعلام کرده است که وب سایت هایی که با استفاده از SSL ایمن شده اند، عملکرد بهتری نسبت به سایر رقبا دارند و امتیاز ویژه ای دریافت می کنند.

مزایای استفاده از ssl برای سایت ها

  • امنیت داده ها: گواهی‌های SSL داده‌های ارسال شده بین مرورگر و سرور را رمزگذاری می‌کنند و خطر نقض داده‌ها را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. این رمزگذاری رهگیری و درک اطلاعات را برای مهاجمان دشوار می کند و از اطلاعات حساس مانند داده های مالی، نام کاربری، رمز عبور و شماره کارت اعتباری محافظت می کند.
  • جلوگیری از حملات احتمالی: گواهینامه های SSL به محافظت از وب سایت ها در برابر طیف گسترده ای از حملات، از جمله جعل هویت، سرقت اطلاعات، سرقت هویت و غیره کمک می کند.
  • رتبه بندی موتور جستجوی خود را بهبود بخشید: گواهینامه های SSL که به درستی پیکربندی شده اند می توانند عملکرد سئوی وب سایت را افزایش دهند و رتبه سایت را در نتایج موتورهای جستجو افزایش دهند.
  • احراز هویت و اعتماد: گواهی‌های SSL اعتبار یک وب‌سایت را تأیید می‌کنند و اطمینان می‌دهند که متعلق به نهادی است که ادعا می‌کند.
  • افزایش اعتماد مشتری: استفاده از گواهی‌های SSL باعث ایجاد اعتماد در بین بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌شود، زیرا کاربران بیشتر احتمال دارد اطلاعات شخصی را به اشتراک بگذارند و در وب‌سایت‌های امن خرید کنند.

بیشتر بخوانید: آموزش رایگان فعال کردن ssl در دایرکت ادمین نحوه دریافت گواهینامه ssl در دایرکت ادمین

راه اندازی یک پلاگین ssl واقعا ساده

برای راه اندازی گواهینامه SSL در سایت خود، نیازی به دانش کدنویسی ندارید و می توانید این قابلیت را تنها با استفاده از افزونه واقعا ساده ssl به سایت خود اضافه کنید. این افزونه به طور خودکار تنظیمات سایت شما را شناسایی می کند و وب سایت شما را برای اجرا بر روی HTTPS پیکربندی می کند. در واقع می توان گفت این افزونه یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه های SSL است که در حال حاضر بیش از 5 میلیون نصب فعال دارد. همچنین این افزونه در دو نسخه رایگان و پریمیوم عرضه شده است و نسخه رایگان آن به راحتی از مخزن وردپرس بر روی سایت شما نصب و فعال می شود. استفاده و پیکربندی این افزونه فوق‌العاده آسان است، زیرا به شما امکان می‌دهد گواهی SSL را تنها با یک کلیک در سایت خود فعال کنید.

چگونه از یک پلاگین ssl واقعا ساده استفاده کنیم

تا اینجا در مقاله شما توضیحاتی در مورد افزونه SSL در اختیار شما قرار دادیم. اکنون نحوه نصب، فعال سازی و پیکربندی این افزونه را به شما آموزش خواهیم داد.

  • یک پلاگین ssl واقعا ساده نصب کنید

در مرحله اول باید این افزونه را در سایت خود نصب کنید. برای نصب این افزونه ابتدا وارد داشبورد وردپرس خود شوید و سپس از “پلاگین ها“اختیاری”اضافه کردن“کلیک کنید. سپس در کادر جستجو در بالای صفحه عبارت”SSLدارم نگاه میکنم

پس از یافتن افزونه برای شما، کافیست آن را نصب و سپس فعال کنید.

همچنین اگر قصد استفاده از نسخه پولی این افزونه را دارید، ابتدا باید افزونه واقعا ساده ssl را خریداری کنید (برای خرید این افزونه کلیک کنید). پس از خرید افزونه، یک فایل فشرده در اختیار شما قرار می گیرد که باید آن را در سایت خود آپلود کنید. برای آپلود فایل، وارد داشبورد وردپرس خود شوید و سپس از “پلاگین ها“اختیاری”اضافه کردنکلیک کنید. سپس روی دکمه در بالای صفحه نمایشدر حال آپلود یک افزونهکلیک کنید و فایل افزونه را در سایت خود آپلود کنید. در نهایت آن را نصب و فعال کنید. اگر با نحوه نصب افزونه آشنا نیستید، می توانید بخوانید “چگونه افزونه ها را در وردپرس اضافه کنم؟ راه های نصب افزونه های وردپرس“به این نگاه کن

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های عضویت برای کاربران پولی و VIP وردپرس

  • چگونه پلاگین ssl واقعا ساده را در هاست فعال کنیم

اگر به دلایلی نمی توانید این افزونه را از طریق داشبورد وردپرس نصب کنید، می توانید به راحتی این کار را از طریق هاست انجام دهید. برای این کار ابتدا وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس به “گواهینامه های ssl«نگاه کن.

سپس در صفحه ای که برای شما باز می شود می توانید وضعیت SSL سایت خود را مشاهده کنید. در صفحه ای که باز می شود، می توانید وضعیت گواهینامه های SSL خود را مشاهده کنید. اکنون در این صفحه ابتدا باید گزینه ” را تیک بزنیدیک گواهی جدید ایجاد کنید” و سپس گزینه ”صدور گواهینامه رایگان و خودکار Let's Encrypt را فعال کنید. سپس دامنه مورد نظر را که در آن SSL را فعال خواهید کرد انتخاب کنید و در نهایت تغییرات را ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش لینک سازی داخلی در وردپرس

  • تنظیمات بسیار ساده پلاگین ssl

پس از فعال سازی افزونه در سایت، بخشی به نام “SSL“در بخشی از”تنظیماتشمارنده شما ظاهر می شود که با کلیک بر روی آن می توانید وارد تنظیمات افزونه شوید.

پس از کلیک بر روی ssl به صفحه ای مانند تصویر زیر هدایت می شوید که می توانید تنظیمات مربوط به این افزونه را مشاهده کنید.

حال در قسمت تنظیمات این افزونه باید تغییراتی در تنظیمات آنها ایجاد کنید.

در این بخش تنها گزینه را پیشنهاد می کنمثابت کننده محتوای ترکیبی” و سایر گزینه ها را غیرفعال کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش نحوه نمایش پیوندهای رسانه های اجتماعی به نویسندگان وب سایت وردپرس

سوالات متداول

کاربردهای پلاگین ssl واقعا ساده چیست؟

با استفاده از این گواهی، علاوه بر امنیت بیشتر سایت خود، رتبه سایت خود را در نتایج موتورهای جستجو نیز ارتقا می دهید. علاوه بر این، این گواهی از سایت شما در برابر هرگونه تهدید محافظت می کند. برخی از کاربردهای دیگر این افزونه عبارتند از: فعال کردن ویژگی های پیشرفته مرورگر، افزایش سرعت سایت، جلوگیری از حملات هکرها و غیره.

تفاوت بین یک افزونه ssl واقعا ساده و حرفه ای آن چیست؟

با خرید نسخه پولی این افزونه از امکانات بیشتری بهره مند خواهید شد. برخی از ویژگی های نسخه Pro این افزونه شامل مواردی مانند: اسکن سایت از نظر خطاهای SSL، اجبار کاربران و فایل ها به https، فعال کردن تغییر مسیر 301 و غیره است.

بیشتر بخوانید: گواهی SSL رایگان چیست؟ آیا باید از https یا گواهی ssl رایگان استفاده کنیم؟

خلاصه: چگونه با یک پلاگین ssl واقعا ساده کار کنیم

افزونه Really Simple SSL بدون شک یکی از بهترین و محبوب ترین افزونه های امنیتی است که تاکنون ارائه شده و برای هر نوع وب سایتی ضروری است و تمامی وب سایت های وردپرسی برای امنیت اطلاعات کاربران باید از این افزونه استفاده کنند. همچنین این افزونه جزو 10 افزونه محبوب وردپرس محسوب می شود. شما می توانید نسخه رایگان این افزونه را به راحتی از طریق داشبورد وردپرس خود نصب کنید. پس از نصب افزونه نیازی به تنظیمات خاصی ندارید و از سایت شما در برابر انواع تهدیدات محافظت می کند. در این مقاله ما آموزش واقعا ساده پلاگین ssl و نحوه نصب افزونه واقعا ساده ssl را برای شما قرار داده ایم. امیدوارم این آموزش برای شما عزیزان رضایت بخش بوده باشد.

بیشتر بخوانید: فعال سازی رایگان ssl در وردپرس چگونه ssl رایگان برای سایت وردپرس دریافت کنیم؟