You are currently viewing آموزش رایگان ثبت نام دامنه بدون پرداخت – وردپرس جدید

آموزش رایگان ثبت نام دامنه بدون پرداخت – وردپرس جدید


بارگذاری…

ثبت دامنه یکی از مهم ترین مراحل طراحی سایت می باشد. این آدرسی است که بازدیدکنندگان برای یافتن وب سایت شما از آن استفاده می کنند. به عنوان یک قانون کلی، نام دامنه ای که انتخاب می کنید باید ساده، کوتاه و مرتبط با صنعت شما باشد. اگر مبتدی هستید و نمی خواهید برای شروع یک دامنه هزینه کنید، پیشنهاد می کنم این آموزش را تا آخر ببینید. زیرا قصد داریم در اختیار شما قرار دهیم آموزش رایگان ثبت دامنه بیا یکدیگر را بشناسیم.

منظور از نام دامنه چیست؟

نام دامنه آدرس وب سایت شما است که افراد برای بازدید از وب سایت شما در مرورگر خود تایپ می کنند. به عنوان مثال: wpnovin.com

برای اینکه بتوانید یک وب سایت در اینترنت راه اندازی کنید، باید یک نام برای کسب و کار خود انتخاب کرده و آن را ثبت کنید. بدون دامنه راه اندازی سایت امکان پذیر نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: خرابی چیست؟ چقدر طول میکشه که تو سایت باشه؟

نحوه انتخاب نام دامنه مناسب

از کلمات کلیدی در نام دامنه خود استفاده کنید

کلمات کلیدی نقش مهمی در نام دامنه شما خواهند داشت. استفاده از کلمات کلیدی در نام دامنه به موتورهای جستجو می گوید که وب سایت شما در مورد چیست. در کنار محتوای باکیفیت و تجربه کاربری خوب، کلمات کلیدی موجود در دامنه شما می توانند به شما در رتبه بالاتر در گوگل کمک کنند. پس باید خلاق باشید و کلمات کلیدی خود را با کلمات دیگر ترکیب کنید تا در نهایت بتوانید یک دامنه جذاب برای خود انتخاب کنید.

نام دامنه خود را کوتاه نگه دارید

اگرچه کلمات کلیدی مهم هستند، دامنه شما نباید خیلی طولانی باشد. بهتر است یک نام دامنه کوتاه داشته باشید که تلفظ و به خاطر سپردن آن آسان باشد. توصیه می کنیم نام دامنه خود را کمتر از 15 کاراکتر نگه دارید زیرا به خاطر سپردن آن برای کاربر آسان تر می شود.

– تلفظ و املای نام دامنه باید آسان باشد

دامنه ای که انتخاب می کنید باید برای نوشتن و صحبت کردن ساده باشد.

– آن را منحصر به فرد نگه دارید

نام دامنه سایت شما باید منحصر به فرد باشد تا بتوانید در ذهن خوانندگان خود متمایز شوید. همچنین باید قابلیت برند شدن در آینده را داشته باشد.

از خط فاصله در نام دامنه استفاده نکنید

هرگز از خط فاصله در دامنه خود استفاده نکنید. خط تیره می تواند نشانه ای از دامنه های هرزنامه باشد و باعث شود گوگل آن را نتیجه خوبی در نظر نگیرد. همچنین دامنه هایی که از خط تیره استفاده می کنند بیشتر مستعد اشتباهات تایپی هستند.

در مورد نام دامنه خود تحقیق کنید

قبل از ثبت نام دامنه، سعی کنید دریابید که آیا قبلاً سایتی با همین نام وجود دارد یا خیر. همچنین می توانید در گوگل جستجو کنید تا ببینید آیا نام دامنه مورد نظر در سایر شبکه های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک و غیره موجود است یا خیر.

بیشتر بخوانید: الگوریتم محتوای مفید چیست؟

آموزش رایگان ثبت دامنه

چگونه دامنه رایگان ثبت کنم؟ شما می توانید یک دامنه را از هر یک از ثبت کننده های اصلی که توسط ICANN برای ثبت نام دامنه مجاز هستند انتخاب و ثبت کنید. شرکت های مختلفی وجود دارند که به شما امکان دریافت دامنه رایگان را می دهند و در مقاله زیر سعی می کنیم بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.

1- ثبت دامنه رایگان از طریق Domain.com

اگر قصد دارید بدون ایجاد وب سایت دامنه ای را به صورت رایگان ثبت کنید، Domain.com می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد. در واقع، راه آسانی برای مدیریت نام دامنه بدون ایجاد وب سایت فراهم می کند. شما می توانید به سادگی با وارد کردن نام سرورهای ارائه دهنده هاست خود، نام دامنه را به شرکت میزبان وردپرس دلخواه خود نشان دهید.

برای ثبت دامنه ابتدا به وب سایت Domain.com مراجعه کرده و نام دامنه مورد نظر خود را جستجو کنید.

هنگامی که دامنه مورد نظر خود را پیدا کردید، به طور خودکار به سبد خرید شما اضافه می شود. شما می توانید یک دوره ثبت نام تا 1 سال تعیین کنید. شما همچنین می توانید حریم خصوصی را انتخاب کنید.

برای بررسی روی دکمه “ادامه” کلیک کنید.

سپس در صفحه تسویه‌حساب، می‌توانید سفارش خود را بررسی کرده و روی دکمه «ادامه به صورت‌حساب» کلیک کنید.

سپس از شما خواسته می شود که اطلاعات حساب و پرداخت خود را برای تکمیل خرید دامنه خود وارد کنید. Domain.com اکنون نام دامنه شما را ثبت می کند و یک ایمیل با پیوند به کنترل پنل دامنه شما ارسال می کند.

۲- نحوه ثبت دامنه خارجی رایگان با هاستینگر

این یکی دیگر از راه حل های شناخته شده ثبت دامنه و میزبانی وب است. آنها هنگام خرید یکی از برنامه های میزبانی وب آنها یک نام دامنه رایگان ارائه می دهند. علاوه بر یک نام دامنه رایگان، یک گواهی SSL رایگان، یک آدرس ایمیل تجاری رایگان و موارد دیگر نیز دریافت خواهید کرد.

برای شروع، باید به وب سایت هاستینگر مراجعه کرده و بر روی دکمه “شروع کن” کلیک کنید.

این شما را به صفحه قیمت گذاری می برد که در آن باید طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، باید آدرس ایمیل خود را برای ایجاد حساب هاستینگر خود ارائه دهید. از طرف دیگر، می‌توانید از Google یا Facebook برای اضافه کردن اطلاعات حساب خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: خطای رد درخواست فهرست را در کنسول جستجوی گوگل حل کنید

روش های رایگان ثبت دامنه

برای دریافت یک نام دامنه رایگان، چندین گزینه وجود دارد که هر کدام مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند که در زیر به طور خلاصه بیان شده است:

1- از یک ثبت کننده نام دامنه رایگان استفاده کنید

  • Freenom: این سایت دامنه های رایگان با پسوندهایی مانند tk، .ml، .ga، .cf و .gq ارائه می دهد. این دامنه ها دارای ویژگی های اولیه هستند اما حقوق انتقال ندارند و ممکن است به دلیل مسائل امنیتی احتمالی و ظاهر غیرحرفه ای برای استفاده حرفه ای یا تجاری مناسب نباشند.
  • GetFreeDomain: آنها دامنه های رایگان با پشتیبانی DNS ارائه می دهند و به شما امکان می دهند آنها را در هر جایی میزبانی کنید.

2- ارائه دهندگان میزبانی وب

بسیاری از خدمات میزبانی وب یک نام دامنه رایگان را به عنوان بخشی از بسته های میزبانی خود ارائه می دهند. این اغلب بهترین گزینه برای کسانی است که به دنبال یک وب سایت حرفه ای هستند، زیرا ارائه دهندگان هاست معمولاً ویژگی های اضافی مانند قالب های وب سایت، امنیت و قابلیت های ویترین را ارائه می دهند. به عنوان مثال، می توانید از DreamHost، GoDaddy و غیره استفاده کنید.

3- سازندگان وب سایت

پلتفرم هایی مانند Wix و Squarespace به شما امکان می دهند یک وب سایت با نام دامنه رایگان برای کاربران جدید ایجاد کنید. این خدمات به ویژه برای استارت آپ ها یا کسب و کارهای کوچکی که به دنبال راهی آسان برای ایجاد حضور آنلاین هستند، مفید هستند. همچنین دامنه رایگان آنها معمولا برای سال اول معتبر است.

سوالات متداول

دامنه چیست و چرا به آن نیاز دارم؟

دامنه برند و نام تجاری شماست که کاربران می توانند با جستجوی آن در گوگل به سایت شما دسترسی داشته باشند. بدون دامنه، نمی توانید یک وب سایت ایجاد کنید.

آیا ثبت دامنه رایگان امن است؟

خیر اگر می خواهید یک وب سایت مطمئن داشته باشید، بهتر است از دامنه های پولی ارائه شده توسط شرکت های ایرانی استفاده کنید.

خلاصه: آموزش رایگان ثبت دامنه

دامنه یکی از مهمترین اقدامات برای ساخت و راه اندازی سایت محسوب می شود. در واقع دامنه نام تجاری شماست که کاربران می توانند آن را ببینند و وارد وب سایت شما شوند. در این مقاله آموزش رایگان ثبت دامنه را به شما ارائه کرده ایم. امیدوارم از این مقاله راضی بوده باشید.

منبع: wpbeginner