You are currently viewing 5 تکنیک برای کاهش بازده فروشگاه آنلاین

5 تکنیک برای کاهش بازده فروشگاه آنلاین


مهم نیست که چه نوع فروشگاه اینترنتی دارید. اگر یک وب سایت دارید یا یک فروشگاه آنلاین در اینستاگرام دارید، درصدی از فروش به هر حال برگردانده می شود.

یعنی پس از دریافت کالا، مشتریان به هر دلیلی تماس گرفته و درخواست عودت کالا را دارند. این موضوع از آنجایی که این سایت ها دارای نماد اعتماد هستند و طبق قانون باید 7 روز مهلت بازگشت در اختیار خریدار قرار دهند این موضوع در فروشگاه های اینترنتی که در وب سایت فعالیت می کنند اهمیت بیشتری دارد.

بنابراین، بازگشت فروشگاه اینترنتی اجتناب ناپذیر است، اما این یک فروشنده باهوش است که کاری می کند تا نرخ بازگشت فروشگاه را کاهش دهد.

در این ویدیوی کوتاه به 5 تکنیک مهم اشاره می کنم که قطعا بازده فروشگاه اینترنتی شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. در پایان این ویدئو تکنیکی ذکر شده است که باعث می شود مشتری حتی اگر قصد برگرداندن سفارش را داشته باشد از انجام آن دست بکشد.

تکنیک اول: اندازه مهم است

اولین نکته برای کالاهایی است که اندازه آنها برای خرید مهم است، مانند لباس یا کفش. اگر تا به حال لباس آنلاین خریده اید، احتمالاً هنگام انتخاب سایز خود دچار سردرگمی شده اید. برای فروش اینترنتی چنین کالاهایی باید سایز صحیح را مشخص کنید. تنها بیان اینکه این پیراهن سایز L یا XL است کافی نیست. شما همچنین می دانید که این اندازه ها استاندارد نیستند و به عنوان مثال دو پیراهن XL می توانند اندازه های کاملاً متفاوتی داشته باشند. سپس اندازه دقیق را به سانتی متر بنویسید. به عنوان مثال، برای یک پیراهن سایز XL، دقیقاً بنویسید که طول آن چند سانتی متر است یا دقیقاً عرض شانه چقدر است.

این مشکل باعث می شود که مشتریان محصول را با سایز اشتباه انتخاب کنند که باعث کاهش بازدهی فروشگاه اینترنتی می شود.

تکنیک دوم: بازاریاب نباشید

شاید باورتان نشود، اما علت بازگشت بسیاری از محصولات از سوی مشتریان، کیفیت نامناسب کالای ارسالی است. امروزه فروشگاه‌ها این امکان را دارند که با دوربین‌های حرفه‌ای عکس‌های باکیفیت از محصول بگیرند یا از عکس‌های مجله برای محصولات استفاده کنند. مشتری ناخودآگاه با توجه به تصاویر زیبا از سراسر دنیا اجناس می خرد اما کالایی که دریافت می کند با تصویری که دیده کاملا متفاوت است.

حتی اگر نظرات مشتریان را در دیجی کالا خوانده باشید، بسیاری از کسانی که کالا را پس داده اند به کیفیت پایین کالا اشاره کرده اند. برای مثال به مثال زیر توجه کنید:

معمولا هیچ مشتری محصولی با کیفیت را پس نمی دهد مگر اینکه خراب شده باشد یا مشکلی داشته باشد. من به شما پیشنهاد می کنم یک محصول با کیفیت بالا بفروشید.

علاوه بر مشکل بازگشت مشتری، فروش محصولات بی کیفیت در طولانی مدت به تصویر برند شما آسیب می رساند. اگر به این کار ادامه دهید، مردم شما را به عنوان فروشگاهی می شناسند که محصولات بی کیفیت می فروشد و این باعث می شود که خرید از شما را متوقف کنند و در نتیجه حتی نمی توانید از تکنیک های بازاریابی حفظ برای خرید مجدد مشتری استفاده کنید.

تکنیک سوم: صادق باشید

صداقت اولین اصل هر کسب و کاری است. سعی نکنید به کسی بفروشید. صادق باشید محصول شما ممکن است واقعا به مشتری که با شما تماس گرفته کمکی نکند، بنابراین سعی نکنید آنها را متقاعد کنید که این محصول را از طریق تلفن بخرند.

فرض کنید شخصی محصولات کاهش وزن را می فروشد. مشتری تماس گرفت و گفت 130 پوند وزن دارد و آیا این اسلحه برای او مناسب است؟ فروشنده بی شرافتی که فقط به فکر فروش است و می داند که این تفنگ به اندازه مشتری نیست و اگر اسلحه کوچک بخرد خیلی اذیتش می کند اما می گوید بله شما هم می توانید از آن استفاده کنید. فقط برای فروش! طبیعتاً باید انتظار داشته باشید که چنین خریدی منجر به بازگشت کالا شود.

صادق باشید و سعی نکنید به کسی بفروشید.

همچنین بخوانید: با تکنیک انتقال احساسات فروش وب سایت و اینستاگرام را افزایش دهید

تکنیک چهارم: بسته بندی

شاید در نگاه اول به نظر برسد که بسته بندی تاثیری در کاهش بازدهی فروشگاه اینترنتی ندارد، اما پیشنهاد می کنم بسته بندی های شیک برای کاهش بازدهی داشته باشید.

قبلا در یک ویدیوی دیگر در مورد بسته بندی موثر در فروشگاه آنلاین آموزش داده ام.

هر چه بسته بندی شما شیک تر باشد و مشتری در هنگام تحویل محصول احساس خوبی نسبت به محصول و برند شما داشته باشد، احتمال بازگشت محصول کمتر می شود.

تکنیک پنجم: ارزش افزوده

این تکنیک در بسیاری از موارد بسیار مهم و مفید است. ارزش افزوده را در بسته فروشگاه خود لحاظ کنید. به عنوان مثال، یک هدیه کوچک یا یک کارت تبریک زیبا برای نشان دادن اینکه از مشتری خود قدردانی می کنید. حتی یک متن گاه به گاه بسیار جذاب مانند این «خیلی خوشحالم که مشتری ما شدی و از فروشگاه ما خرید کردی. ما از شما قدردانی می کنیم.» در بیشتر موارد، قرار دادن یک هدیه و یک کارت تبریک در بسته، مشتری را از انجام این کار باز می دارد، حتی اگر به دلیل نگرش شما یا به دلیل هدیه ای که ارسال کرده اید، بخواهد محصول را پس دهد.

همچنین بخوانید : آیا دیجی کالا رقیبی برای فروشگاه اینترنتی شماست؟

نتیجه:

فرقی نمی کند که در هر پلتفرمی فعالیت کنید و فروشگاه داشته باشید، همیشه درصدی از سفارشات برگردانده می شود، اما فروشنده باهوش کسی است که برای کاهش نرخ بازگشت فروشگاه کاری انجام می دهد. در این مقاله به 5 تکنیکی اشاره شده است که می تواند بازدهی فروشگاه اینترنتی شما را کاهش دهد.

با عضویت در خبرنامه ایمیل ما می توانید گامی موثر در رشد کسب و کار خود بردارید!

(avangpress_form id = “10026”)