You are currently viewing 4 مرحله اولیه سئو برای صفحات دسته بندی سایت

4 مرحله اولیه سئو برای صفحات دسته بندی سایت


زمان مطالعه: 2 دقایق

در استراتژی سئوی سایت، در کنار تمرکز بر نمایش تک صفحات (محصول یا مقاله) در نتایج گوگل، گاهی اوقات نیاز است تا با توجه به اهداف و برنامه ریزی، رتبه بندی صفحات دسته بندی سایت بهبود یابد. هر مدیر باتجربه سئو می‌داند زمانی که کاربر یک کلمه یا عبارت را جستجو می‌کند، باید در صفحه‌های محصول یا مقاله جداگانه قرار بگیرد و چه زمانی باید صفحه دسته‌بندی را در نتایج ببیند!

نکته مهم در اینجا این است که سئوی صفحه محصول با سئوی صفحه دسته بندی بسیار متفاوت است. در این مقاله کوتاه سعی شده است اصول آن به اختصار توضیح داده شود و شما را در مسیر بهینه سازی صفحات دسته بندی سایت راهنمایی کنیم.

این مطالب از کتاب الکترونیکی است مقاله جدیدی با عنوان “در راه سئو برای صفحات دسته بندی چه اتفاقی می افتد؟” از تریبون برداشته شده است. دانلود به صورت رایگان.

دلیل اهمیت سئو در صفحات دسته بندی چیست؟

اهمیت استراتژی سئو صفحه دسته بندی را نباید دست کم گرفت زیرا ترافیک ارگانیک از صفحات دسته بندی بخش سودآوری برای برخی سایت ها است. اگر هدایت ترافیک از صفحات دسته بندی یکی از اهداف استراتژی سئو سایت شما باشد، صفحات دسته بندی صفحات فرود سایت شما محسوب می شوند. علاوه بر این، ساختار صحیح صفحات دسته بندی از رقابت صفحات منفرد (محصول یا محتوا) با یکدیگر برای کلمات کلیدی اصلی جلوگیری می کند.

نکات کلیدی SEO برای صفحات دسته بندی در سایت های فروشگاهی

کلمه کلیدی مناسب را برای صفحه دسته پیدا کنید.

مانند سایر صفحات در سایت، سئو صفحات دسته بندی با شناسایی کلمات کلیدی مهم آغاز می شود. برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی، باید به هدف و قصد کاربر از جستجوی عبارت و حجم جستجوی کلمات توجه کنید. درک هدف کاربر از عبارات جستجو یکی از اولویت های اصلی برای بهینه سازی صفحات دسته بندی فروشگاه ها و سایت های محتوا است. به عنوان مثال، اگر در سایت خود ابزار می فروشید و یک دسته فروش اصلی “ابزارهای برقی” و زیر مجموعه ای برای انواع “اره های برقی” دارید، سعی کنید از کلمات کلیدی مانند “خرید اره برقی” یا “قیمت اره برقی” در همان صفحه زیر مجموعه استفاده کنید. .

محتوای مرتبط برای صفحه دسته تولید کنید

صفحات دسته بندی علاوه بر اینکه ویترینی برای نمایش محصولات و پست های وبلاگ هستند، باید دارای محتوایی باشند که اطلاعات مفیدی در مورد آنچه در آن صفحه وجود دارد در اختیار کاربر قرار دهد. اما برای مثال شما یک دسته بندی با عنوان آموزش عکاسی صنعتی در سایت خود دارید، اگر بتوانید در صفحه دسته بندی “عکاسی صنعتی” مقاله ای در مورد آموزش عکاسی صنعتی، تکنیک های عکاسی صنعتی و مسیر یادگیری قرار دهید، می تواند راهنمای خوبی باشد. برای کاربران

یک استراتژی لینک سازی برای صفحه دسته بندی داشته باشید

ایجاد لینک های داخلی یکی از راه های ایجاد قدرت و اعتبار در صفحات دسته بندی است. قرار دادن پیوند به یک دسته در منوی سایت، پیوند دادن از صفحات محصول یا مقالات به صفحات دسته بندی، و ایجاد پیوندهای داخلی از صفحات دسته که به صفحات دسته بندی دیگر پیوند داده شده اند، از جمله روش های رایج ایجاد پیوند برای صفحات دسته بندی هستند.

URL صفحات دسته بندی را بهینه کنید.

توصیه‌های مختلفی برای بهینه‌سازی آدرس‌های صفحه دسته‌بندی وجود دارد، اما آنچه باید در نظر گرفته شود، انتخاب فرمت مناسب برای آدرس‌های صفحه است تا نیازی به تغییر URL با افزودن دسته جدید یا حذف دسته‌های اضافی یا قدیمی نداشته باشید. در واقع، اگر URL های صفحه دسته بندی به دسته های اصلی خود وابسته نباشد، بهتر است.

نتیجه

داشتن صفحات دسته بندی برای داشتن ساختار اولیه و ثابت سایت و دسترسی سریع کاربر بسیار ضروری است. در این مقاله به 4 مرحله اصلی در بهینه‌سازی صفحه دسته‌بندی اشاره شده است، اما برای اینکه بتوانید نکات هر مرحله را با جزئیات بیشتری برای فروشگاه‌ها و سایت‌های محتوایی بررسی کنید و از توصیه‌های گوگل و کارشناسان این حوزه استفاده کنید، کتاب الکترونیکی Tribune جدید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با عنوان “در راه سئوی صفحه دسته بندی چه اتفاقی می افتد؟” دانلود به صورت رایگان.