You are currently viewing گشت و گذار در تفلیس و آشنایی با تاریخ شهر باستانی

گشت و گذار در تفلیس و آشنایی با تاریخ شهر باستانی


تفلیس به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم می شود. بیشتر دیدنی های تاریخی در قسمت قدیمی تفلیس واقع شده اند، در حالی که جاذبه های مدرن مانند مراکز خرید و مراکز تفریحی در قسمت جدید تفلیس واقع شده اند. تفلیس با داشتن جاذبه های تاریخی، تفریحی، طبیعی و هنری از نظر جاذبه های گردشگری شهری پرجنب و جوش محسوب می شود.

آشنایی با جاهای دیدنی تفلیس

دیدنی های تفلیس کاملا متنوع است و هر سلیقه ای که باشد در تفلیس راضی خواهید بود. اگر به دیدنی های فرهنگی و تاریخی علاقه دارید می توانید از قسمت قدیمی دیدن کنید و اگر هیجان، خرید و گشت و گذار در محیطی مدرن را دوست دارید، می توانید از تفلیس مدرن دیدن کنید:

  • شهر قدیمی تفلیس: شهر قدیمی تفلیس درست در آن سوی پل صلح قرار دارد و اگر به آنجا بروید حداقل پیچ و خم هایی از خیابان های باریک را خواهید دید. این خیابان ها خانه های آجری قدیمی با بالکن های چوبی خواهند بود که یادآور برخی از آثار تاریخی ایران عزیزمان است.
  • قلعه ناریکالا: قلعه ناریکالا یکی از قدیمی ترین بناهای تفلیس است که بنای یادبودی متعلق به قرن چهارم است. این قلعه یادآور دوره ساسانی ایران در تفلیس است و درست بین حمام گوگرد و باغ گیاه شناسی قرار دارد. از بلندترین نقطه این قلعه منظره بی نظیری از شهر تفلیس را خواهید دید.
  • کلیسای سنت جورج: کلیسای سنت جورج یکی از جالب ترین بناها است که قدمت آن به ابتدای سال 631 باز می گردد.
  • پارک ملی تفلیس: پارک میل تفلیس در قسمت شمالی شهر قرار دارد و از نظر وسعت یکی از بزرگترین پارک های جنگلی است. این پارک از شمال به کوه ساگوراما، از شرق به رودخانه آراگوئه و رودخانه کر منتهی می شود.
  • خیابان داوود اگماشنبالی: این یکی از مفرح ترین خیابان های تفلیس است که به شما اجازه می دهد در بزرگترین بالون با ظرفیت 30 نفر سوار شوید. هر پرواز با این بالون 15 دقیقه طول می کشد و مناظر زیبایی از شهر تفلیس را به شما نشان می دهد.
  • جاده آبانوتوشی: جاده آبانوتوشتی یکی از جاده های پر پیچ و خم تفلیس است که معمولا رانندگان حرفه ای جرات رانندگی در آن را دارند. زیرا این جاده در دل ارتفاعات پایتخت گرجستان بسیار خطرناک است!

معرفی هتل های تفلیس در نزدیکی جاذبه های گردشگری

هتل های تفلیس به دو دسته لوکس، متوسط ​​و اقتصادی تقسیم می شوند. هتل های 5 ستاره و 4 ستاره در رده هتل های لوکس، هتل های سه ستاره در رده متوسط ​​و هتل آپارتمان ها در رده هتل های ارزان قرار می گیرند. بهترین هتل های تفلیس هتل هایی هستند که جدا از ارائه امکانات رفاهی مناسب، در نزدیکی جاذبه های گردشگری قرار دارند و می توانید از آنها استفاده کنید.

  • هتل سه ستاره گالاکتیونی: هتل سه ستاره گالاکتیونی در منطقه سولولاکی واقع شده است و بهترین گزینه خواهد بود و امکانات رفاهی و خدماتی مانند وای فای رایگان، مینی بار و اتاق های شهری و کوهستانی را ارائه می دهد. دیدگاه ها
  • هتل چهار ستاره بوتیک ورمونت: هتل ورمونت دارای پذیرش 24 ساعته است و برخی از اتاق های آن بالکن دارند. این هتل کاملا مجلل بوده و موسیقی زنده، کلاس آشپزی و گشت و گذار در تفلیس از خدمات ویژه این هتل است.
  • هتل پنج ستاره گلاروس اولد تاون: این هتل از جمله هتل هایی است که پذیرش 24 ساعته دارد و صبحانه بوفه و صندوق امانات و ترانسفر فرودگاهی ارائه می دهد.

چه زمانی به تفلیس برویم؟

تفلیس شهری است با آب و هوای خشک و سرد به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی رشته کوه های قفقاز. بنابراین بهترین زمان برای سفر به آن و بازدید از جاذبه های گردشگری آن فصل بهار و پاییز است. آب و هوای تفلیس در این فصول کاملا معتدل خواهد بود و در سفر در این بازه های زمانی شاهد برگزاری کنسرت ها و رویدادهای فرهنگی و هنری مختلف خواهید بود. در فصل تابستان که هوا به اوج گرمای خود می رسد قیمت بلیط هواپیما تهران به تفلیس در حال کاهش و حجم گردشگران در حال کاهش است.

تفلیس به عنوان پایتخت گرجستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. بهار و پاییز زمان اوج سفر به این شهر است و بهترین هتل ها و پروازها به سرعت پر می شوند. اگر به زودی به تفلیس می روید، کافی است برای بازدید از مکان های دیدنی مختلف برنامه ریزی سفر کنید و کمربند ایمنی خود را ببندید، زیرا شهری پر از امکانات برای کنجکاوی در انتظار شماست. از جاذبه ها و مراکز خرید گرفته تا بهترین رستوران ها همه را به خود جذب می کند.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: 2 میانگین: 5)