You are currently viewing کیش کجاست آشنایی کامل با جزیره کیش

کیش کجاست آشنایی کامل با جزیره کیش


جزیره کیش مروارید خلیج فارس به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری ایران همه ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است. این جزیره زیبا با جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر، سواحل مرجانی، بازارهای پر رونق و سرگرمی های مختلف، تجربه ای بی نظیر را برای هر مسافری رقم می زند. در این مقاله به معرفی کامل جزیره کیش از جمله موقعیت جغرافیایی، تاریخ، جاذبه ها، تفریحات و اطلاعات مهم سفر خواهیم پرداخت.

موقعیت جغرافیایی جزیره کیش

جزیره کیش در جنوب ایران و در میان آبهای نیلگون خلیج فارس در استان هرمزگان واقع شده است. این جزیره با وسعتی در حدود 91 کیلومتر مربع از نظر سیاسی یکی از بخشهای تابعه شهرستان بندرلنگه به ​​شمار می رود. فاصله کیش تا بندرعباس حدود 160 کیلومتر و تا تهران حدود 1030 کیلومتر است.

تاریخچه جزیره کیش

قدمت سکونت در جزیره کیش به دوران پیش از اسلام و هخامنشیان باز می گردد. این جزیره در طول تاریخ به نام های مختلفی مانند قیس، قیس و کیش شناخته شده است. کیش در دوره ساسانیان یکی از بنادر و مرکز تجاری مهم خلیج فارس به شمار می رفت. این جزیره پس از اسلام به تصرف اعراب درآمد و تا قرن بیستم تحت حاکمیت امارات متحده عربی بود. در سال 1350 جزیره کیش به طور رسمی به ایران الحاق شد و از آن زمان به عنوان یکی از مهمترین مناطق آزاد تجاری و گردشگری کشور توسعه یافت.

دیدنی های جزیره کیش

جزیره کیش مملو از جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی است که هر سلیقه ای را به خود جذب می کند. به آن دلیل تور کیش یکی از پرطرفدارترین تورهای داخلی است. از جاذبه های طبیعی کیش می توان به سواحل مرجانی، درختان نخل، آب های نیلگون خلیج فارس و غروب های بی نظیر آن اشاره کرد. از دیدنی های تاریخی کیش می توان به شهر باستانی حریره، قلعه پرتغالی ها و املاک کلاه فرنگی اشاره کرد.

تفریح ​​در تور کیش

جزیره کیش بهشتی برای انواع تفریحات است. از فعالیت های آبی کیش می توان به غواصی، اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری و پاراسلینگ اشاره کرد. علاوه بر این، تفریحات غیر آبی در کیش شامل شهربازی، پارک های آبی، سالن های بولینگ، سینما و تئاتر و همچنین رستوران ها و کافه های مختلف می شود.

خرید در کیش

  • بازارها: کیش بهشت ​​خریداران است. در این جزیره بازارهای زیادی وجود دارد که می توانید انواع اجناس را با قیمت مناسب خریداری کنید. از بازارهای معروف کیش می توان به بازار مریم، بازار پردیس، بازارهای پاساژ و مجتمع های خرید اشاره کرد.
  • مرکز خرید: مراکز خرید مدرن و مجلل زیادی در کیش وجود دارد که می توانید از برندهای معروف دنیا در آنها خرید کنید. از مراکز خرید معروف کیش می توان به مرکز خرید دامون، مرکز خرید میکمال، مرکز خرید ساروج و مرکز خرید مرجان اشاره کرد.
  • • معافیت های گمرکی: کیش یک منطقه آزاد تجاری است و می توانید از معافیت های گمرکی آن بهره مند شوید. یعنی شما می توانید انواع کالاهای کیش را بدون پرداخت عوارض وارد کشور کنید.

گشت و گذار در کیش

تورهای گردشگری زیادی در کیش برای بازدید از جاذبه های مختلف جزیره وجود دارد. با شرکت در این تورها می توانید از اطلاعات راهنمایان مجرب بهره مند شوید و از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.

اگر به دنبال تجربه شخصی تری هستید، می توانید به تنهایی به گشت و گذار در کیش بپردازید. نقشه ها و راهنماهای زیادی در کیش وجود دارد که می توانید از آنها برای برنامه ریزی سفر خود استفاده کنید.

اطلاعات پیشینه تور کیش

  • فصل پاییز و زمستان به دلیل آب و هوای مطبوع بهترین زمان برای سفر به کیش است.
  • کیش از طریق هوایی و دریایی در دسترس است. فرودگاه بین المللی کیش روزانه از شهرهای مختلف ایران پرواز دارد. همچنین می توانید با کشتی از طریق بنادر شمالی و جنوبی ایران به کیش سفر کنید.
  • در کیش هتل ها و آپارتمان های مختلفی با قیمت های متفاوت وجود دارد. شما می توانید با توجه به بودجه و سلیقه خود اقامتگاه مناسب را انتخاب کنید.
  • در سفر به کیش استفاده از عینک آفتابی، کلاه و ضد آفتاب را فراموش نکنید. همچنین توجه داشته باشید که کیش یک منطقه آزاد تجاری است و می توانید از معافیت های گمرکی آن بهره مند شوید.

کیش با جاذبه های متعدد و امکانات رفاهی کامل، مقصدی ایده آل برای استراحت و تعطیلات است. اگر به دنبال سفری خاطره انگیز و پرماجرا هستید جزیره کیش را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید.

بهترین تور کیش را در فلای تودی رزرو کنید

سفر به جزیره کیش یک تجربه بی نظیر و به یاد ماندنی است که می تواند خاطرات خوشی را برای شما رقم بزند. برای اینکه سفر خود به کیش را بی دردسر کنید می توانید از خدمات فلای تودی استفاده کنید. Flytoday به عنوان یک مرجع جامع سفر، خدمات متنوعی از جمله موارد زیر را به شما ارائه می دهد:

  • رزرو تور: فلای تودی تورهای مختلفی به کیش را با بهترین قیمت و امکانات ارائه می دهد. شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود تور مناسب را انتخاب کنید.
  • دریافت بلیط هواپیما: Flytoday به شما کمک می کند بلیط هواپیما کیش را با بهترین قیمت از معتبرترین خطوط هوایی تهیه کنید.
  • رزرو هتل: فلای تودی طیف وسیعی از هتل های کیش را با بهترین قیمت به شما ارائه می دهد. شما می توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود هتل مناسب را انتخاب کنید.
  • صدور ویزا: اگر برای سفر به کیش نیاز به ویزا دارید، FlyToday می تواند شما را در فرآیند ویزا راهنمایی کند.
  • تهیه بیمه مسافرتی: فلای تودی انواع بیمه مسافرتی را با بهترین قیمت به شما ارائه می دهد تا با خیالی آسوده به کیش سفر کنید.

با استفاده از وب سایت و اپلیکیشن فلای تودی می توانید سفری بی دغدغه و لذت بخش به جزیره کیش داشته باشید.