You are currently viewing کشف 17 پروژه نفتی، پالایشی و پتروشیمی به ارزش 180 همات

کشف 17 پروژه نفتی، پالایشی و پتروشیمی به ارزش 180 همات


به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمد محبر سرپرست معاونت امور ریاست جمهوری صبح امروز دوشنبه با حضور در وزارت نفت از 17 طرح بزرگ این وزارتخانه در حوزه های نفت، پالایش و پتروشیمی در 7 استان کشور با اعتبار 180 بهره مند شد. هزار میلیارد تومان.

این پروژه ها شامل «طرح ساخت 8 مخزن ذخیره سازی با ظرفیت 4 میلیون بشکه نفت خام و همچنین تکمیل پروژه مخزن بتنی خط انتقال نفت گور جاسک در استان های هرمزگان و بوشهر»، «طرح نگهداری و افزایش» است. تولید میدان نفتی دانان در استان ایلام، “آغاز بهره برداری از ایستگاه تقویت نیروی وراوی در استان فارس”، “طرح ارتقای کیفیت فرآورده های پالایشگاه تبریز در استان آذربایجان شرقی”، “طرح خط لوله 14 اینچی تبریز – هوی ارومیه” ، “تکمیل و راه اندازی تاسیسات کراکینگ پالایشگاه آبادان در استان خوزستان”، “طرح فاز اول پتروشیمی همنگ در استان بوشهر”، “شیرین سازی برج c4 و همچنین ZLD پالایشگاه گاز بیدبلند در خلیج فارس” و “نیروگاه 400 کیلوواتی ایثار”. و پست در استان خوزستان، “طرح تامین هوای خشک واحد پتروشیمی دماوند 4 در استان بوشهر”، “طرح بازسازی واحد زایلن در پتروشیمی بوعلی در استان خوزستان”، “ساخت تاسیسات و تجهیزات پایانه صادرات قیر و محصولات وابسته در بندر شهید بهشتی در چابهار استان سیستان و بلوچستان، «پتروشیمی نخل آسماری در استان خوزستان»، «پایانه ذخیره و صادرات پالایشگاه نفت قشم در استان بندرعباس»، «طرح توسعه مخازن و بندر فراکسو در استان بوشهر»، «آغاز پروژه های جمع آوری گاز فلر در استان ایلام، بهره برداری از پتروشیمی متانول آرین در استان بوشهر و فاز اول پتروشیمی پتروناد آسیا در استان خوزستان که به صورت همزمان و از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مخبر مورد بهره برداری قرار گرفت.

افزایش 10 هزار بشکه ای تولید نفت خام، جمع آوری گازهای خروجی به میزان 4 میلیون مترمکعب، افزایش ظرفیت ذخیره سازی نفت خام به میزان 18 میلیون بشکه، افزایش تولید نفت و گاز یورو 5 به میزان 5.7 میلیون لیتر در روز، افزایش ظرفیت تولید پتروشیمی تولیدات صنعتی به میزان 3 میلیون تن در سال و افزایش 222 کیلومتری خطوط لوله برای انتقال محصولات از جمله نتایج و دستاوردهای این طرح هاست.

این مخبر همچنین در حاشیه افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها از مرکز کنترل شرکت ملی نفت که آمار تولید نفت و گاز کشور را رصد می کند نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/+