You are currently viewing کدام مقامات خارجی برای تسلیت با رهبر انقلاب دیدار کردند؟

کدام مقامات خارجی برای تسلیت با رهبر انقلاب دیدار کردند؟


به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، امروز چهارشنبه جمعی از سران و مقامات ارشد کشورها که برای شرکت در مراسم یادبود و تشییع پیکر مطهر شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و یارانش به تهران آمده بودند، با امام خامنه ای دیدار و اعزام کردند. تسلیت خود را به دولت و ملت اعلام کردند.

* اعلام پیام تسلیت به دولت و ملت عراق

محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی، از طرف دولت و ملت آن کشور به حضرت آیت الله خامنه ای و ملت ایران تسلیت گفت.

سودانی در این دیدار خطاب به رهبر انقلاب گفت: در این شرایط تاثیرگذار به دیدار حضرتعالی آمده ام تا اندوه، اندوه و تسلیت دولت و ملت عراق را به دولت و ملت ایران اعلام کنم. آنچه از آقای رئیسی رئیس جمهور مقتول ایران دیدیم چیزی جز صداقت، اخلاص، پاکی، کار و تلاش و خدمت به مردم نبود.

نخست‌وزیر عراق با اشاره به حضور میلیون‌ها نفر در مراسم تشییع جنازه رئیس‌جمهور مقتول ایران گفت: فیلم‌هایی که امروز در تلویزیون دیدم پیام‌های روشنی داشت که مهمترین پیام آن عمق روابط مستحکم است. بین مردم و مراجع در جمهوری اسلامی علیرغم همه فشارها و تحریم ها و این اتفاق تاسف بار است.

سودانی تاکید کرد: پیام دیگر حضور میلیونی مردم در مراسم تشییع این است که باید به مردم خدمت کنیم و این تشییع باشکوه حاصل خدمت به مردم است و این درس باید درس ما در عراق نیز باشد.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار با قدردانی از سفر نخست وزیر عراق به تهران برای تسلیت گفتند: ما شخصیت برجسته ای را از دست دادیم. آقای رئیس جمهور برادر بسیار خوب و کارمندی کارآمد، شایسته، مخلص و جدی بود.

رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اکنون آقای محبر بر اساس قانون اساسی مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفته است و انشالله همین مسیر همکاری و توافقات با دولت عراق ادامه خواهد داشت.

* رهبر انقلاب: گسترش روابط با ارمنستان ادامه دارد

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان و هیئت همراه که ساعتی پیش برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت الله رئیسی رئیس جمهور فقید جمهوری اسلامی ایران وارد این کشور شده بودند، پیش از ظهر امروز با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. وی از طرف دولت و ملت این کشور این ضایعه را به حضرت آیت الله خامنه ای و ملت ایران تسلیت گفت.

حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن قدردانی از همدردی نخست وزیر ارمنستان، به اشتراکات تاریخی و جغرافیایی و منافع مشترک ایران و ارمنستان اشاره کردند و گفتند: سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با ارمنستان باید به رهبری آقای مخبر ادامه دهید.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید نخست وزیر ارمنستان بر استراتژیک بودن روابط دو کشور افزودند: تاکید من بر گسترش همکاری ها بر اساس استراتژیک بودن رابطه است، اما مهم است. موضوع این است که روابط ایران و ارمنستان دارای دشمنانی است و بر این اساس باید مسائل مربوط به هر دو کشور به دقت بررسی شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: رئیس‌جمهور فقید کشورمان نسبت به مسائل مرزی ارمنستان و اتفاقات پیرامون این موضوع بسیار حساس بود و همچنان باید این حساسیت و دقت در نظر گرفته شود و بتوانیم از منافع خود دفاع کنیم.

آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این دیدار گفت: از شنیدن خبر کشته شدن رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایران و همراهانش در سانحه هوایی شوکه و شوکه شدیم، اما همانطور که گفتید ما مطمئن هستیم که با هدایت و رهبری شما این امر در امور ایران پیش نخواهد آمد.

امام خامنه‌ای در دیدار هنیه: نابودی اسرائیل ممکن است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس پیش از ظهر امروز در دیدار با رهبر انقلاب اسلامی به نمایندگی از دولت و ملت فلسطین، فقدان رئیس جمهور و ملت ایران را به حضرت آیت الله خامنه ای و ملت ایران تسلیت گفت. وزیر امور خارجه و همراهانش.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار ضمن تشکر از ابراز همدردی با ملت فلسطین به ویژه مردم غزه، شهادت فرزندان آقای هنیه را تبریک و تسلیت گفتند و از صبر و شکیبایی رئیس سازمان سیاسی تجلیل کردند. دفتر حماس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مقاومت فوق‌العاده مردم غزه که جهان را متعجب کرد، گفتند: چه کسی باور می‌کرد روزی در دانشگاه‌های آمریکا شعار به نفع فلسطین سر داده شود و پرچم فلسطین برافراشته شود و کی باور کند. که یک روز در ژاپن و در تظاهرات به نفع فلسطین شعار مرگ بر اسرائیل باید به فارسی سر داده شود.

وی تاکید کرد: در آینده ممکن است اتفاقاتی در پرونده فلسطین رخ دهد که امروز غیرقابل باور است.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قرآن مبنی بر تحقق دو وعده خداوند به مادر حضرت موسی (ع) افزودند: اکنون اولین وعده خداوند به ملت فلسطین محقق شده است و این همان پیروزی مردم غزه که گروه کوچکی هستند بر گروه بزرگ و آمریکا، ناتو، انگلیس و برخی کشورهای دیگر قوی هستند. بر همین اساس می توان وعده دوم یعنی نابودی رژیم صهیونیستی را محقق کرد و به فضل الهی روزی فرا می رسد که فلسطین از «دریا» تا «نهر» شکل می گیرد.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: آقای مخبر که بر اساس قانون اساسی متولی امور اجرایی کشور است، با همین انگیزه و روحیه به سیاست ها و رهنمودهای رئیس جمهور فقید در خصوص فلسطین ادامه خواهد داد.

* امام خامنه ای: روابط با پاکستان برای ما مهم است

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم ، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه، از همدردی دولت و ملت پاکستان صمیمانه تشکر کردند. و گفت: برای جمهوری اسلامی ایران روابط با پاکستان بسیار مهم است و نگاه کاملاً برادرانه به این کشور وجود دارد، اما روابط دو کشور در سال های اخیر با فراز و نشیب هایی همراه بوده است و ما معتقدیم که وجود دارد. فرصتی برای تقویت مجدد این روابط در دولت جدید پاکستان.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به تاکید رئیس جمهور فقید آقای رئیسی بر اهمیت روابط با پاکستان، افزودند: سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان می تواند نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد و دکتر دکتر حسن روحانی و دکتر محمدرضا حسینی، رئیس جمهور فقید ایران و پاکستان را به عنوان نقطه عطفی در روابط دو کشور مطرح کردند. مخبر مسیر همکاری و توافقات را طی خواهد کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: روابط دوستانه کشورهای برادر همیشه آسان نیست و باید موانع را برطرف کرد و پیشرفت همکاری‌ها را با جدیت و عملی رصد کرد.

آقای شهباز شریف نخست وزیر پاکستان نیز سفر اخیر آقای رئیسی به پاکستان را بسیار مفید دانست و زمینه ساز گسترش بیشتر روابط و نقشه راه آینده شد و ابراز امیدواری کرد که روابط در زمینه های مختلف بهبود یابد.

* رهبر انقلاب در دیدار امیر قطر: از دست دادن رئیس جمهور همه کاره سخت است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقای تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و هیئت همراه، ضمن تشکر از همدردی قطر با حادثه تلخ اخیر، بر ادامه پیشرفت همکاری‌های دو کشور تاکید کردند.

وی از دست دادن رئیس جمهور جامعی چون آقای رئیسی را سخت خواند و گفت: با وجود این ضرر، حرکت کشور تغییر نمی کند و همان روحیه علاقه و اعتماد ایران و قطر که در زمان رئیس جمهور فقید حاکم بود. محبر ادامه خواهد داشت .

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به شرایط منطقه و تلاش دشمنان برای از بین بردن ثبات و آرامش، خاطرنشان کردند: کشورهای منطقه گزینه دیگری که همکاری و همدلی با یکدیگر است، ندارند.

آقای تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر نیز در پیامی درگذشت رئیس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت و گفت: روابط ایران و قطر همیشه قوی بوده و این بار نیز ادامه خواهد داشت.

وی تنها راه مقابله با تهدیدات منطقه را همکاری و انسجام کشورهای منطقه دانست و افزود: محدودیتی برای گسترش روابط با ایران نمی بینیم.

* رهبر انقلاب در دیدار رئیس مجلس لبنان: ملت ایران از حادثه تلخ اخیر سود خواهد برد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار آقای نبی بری، رئیس مجلس لبنان، از ابراز همدردی دولت و ملت لبنان برای این حادثه تلخ و سنگین قدردانی کردند و گفتند: اعلام عزای عمومی در لبنان نشان‌دهنده کامل بودن این حادثه است. دوستی بین دو کشور است و ما ارتباط خود را با برادران لبنانی احساس می کنیم و آقای سید حسن نصرالله را یک خویشاوند و برادر می دانیم.

وی حادثه اخیر را دلیل از دست دادن یک فرد برجسته دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع برای ما سخت است اما به فضل الهی ملت ایران همانند سال های گذشته از این حادثه تلخ به عنوان فرصت استفاده خواهد کرد. از حوادث سخت این یک فرصت بود.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به حرکت ملت ایران در تشییع پیکر رئیس جمهور فقید و یارانش افزودند: الحمدلله ملت ما ملتی بیدار و ایستاده است و اعتماد و اعتماد ما به خداوند متعال نیز بالاست. و انشاءالله ملت ایران از این حادثه سود خواهد برد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با ابراز خرسندی از همبستگی موجود میان گروه‌های مقاومت در لبنان، سخنان آقای «نبیه بری» در خصوص جنگ برای «هستی» در منطقه را تأیید کردند و افزودند: شرایط کنونی منطقه به‌گونه‌ای است که برای دشمن صهیونیستی و برای جبهه حق یک وضعیت مرگ و زندگی است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ورود لبنان به مشکلات اخیر فلسطین و غزه تأثیر عمیقی داشت و اگر چنین نمی شد، خود لبنان بیشترین آسیب را متحمل می شد.

در این جلسه آقای نبی بری رئیس مجلس لبنان با ابراز تاسف عمیق ملت و دولت لبنان از حادثه اخیر گفت: مجروحیت برادران ایرانی را آسیب خود می دانیم و وظیفه خود بود که نماینده دولت و ملت لبنان برای حضور در تهران.

آقای نبیه بری با اشاره به شرایط منطقه و جنگ غزه، آن را جنگ «هستی» خواند و افزود: لبنان نمی تواند در مقابل کشتار مردم غزه و به همین دلیل مقاومت لبنان سکوت کند. به میدان آمده است تا به مردم غزه کمک کند و ما اولین شرط تغییر هستیم. ما معتقدیم که شرایط موجود پایان جنگ در غزه است.

انتهای پیام/