You are currently viewing کاوش در غارهای فیل، بمبئی – داستان ما

کاوش در غارهای فیل، بمبئی – داستان ما



غارهای فیل در بمبئی، هند مجموعه ای باستانی از غارهای صخره ای است که از قرن ششم پس از میلاد تا قرن هفتم ساخته شده است.

بمبئی، مرکز ایالت ماهاراشترا هند، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای هند است. جمعیت این شهر به حدود 20 میلیون نفر می رسد و بیشترین مظاهر تضاد طبقاتی در جامعه هند را در خود جای داده است. بمبئی به عنوان پایتخت تجاری، اقتصادی و تفریحی هند شناخته می شود و بیش از 50 درصد مالیات گمرکی و تولیدی را به خود اختصاص می دهد. این شهر یک مرکز تجاری بزرگ است که سهم بزرگی از درآمد مالیاتی کشور را به خود اختصاص می دهد و یک ششم ارزش تولیدی کشور را به خود اختصاص می دهد، بمبئی دارای جاذبه های گردشگری متعددی از جمله کلیسای کوه مریم، دهکده فیلم بالیوود و بازارهای شلوغ است. و موسسات فرهنگی این شهر با تضادها و تنوع فرهنگی و مذهبی خود توجه گردشگران خارجی را به خود جلب می کند. با وجود آلودگی شهر، پارک های بزرگی در بمبئی وجود دارد که می توانید در آنها استراحت کنید و از شلوغی شهر دور شوید، به دلیل تمرکز شرکت های تجاری مختلف، بمبئی به عنوان پایتخت تجاری هند یک تجاری بزرگ شناخته می شود. مرکز با سهم بالا شامل مالیات کشور است. این شهر همچنین مرکزی برای فیلمبرداری فیلم هندی است و فرصتی برای دیدن و عکاسی با ستاره های بالیوود فراهم می کند.
شهر بمبئی دارای آثار تاریخی زیادی است که غارهای فیل یکی از آنهاست.

معماری زیبای غارهای فیل بمبئی

معماری غارهای فیل در بمبئی یکی از شاهکارهای معماری هند است که در کنده کاری های هر گوشه از اساطیر هندی الهام گرفته شده است. این غارها مجموعه ای متشکل از 3 تالار، تعداد زیادی زیارتگاه و یک فضای محصور است. غارهای فیل شامل 2 گروه غار و در مجموع 7 غار است که 5 تای آنها فرهنگ هندو و 2 تای دیگر فرهنگ بودایی را نشان می دهد. معماری هندی و کنده کاری در هر گوشه از غارها به شیوا (خدای هندو) و مجسمه های دیگر اختصاص دارد. این غارها در بندر بمبئی در 10 کیلومتری شرق بمبئی در ایالت ماهاراشترا هند و به استثنای تعداد کمی قرار دارند. به استثنای اکثر آثار هنری این غارها و منطقه تحریف شده و آسیب دیده است.

معماری هندی و کنده کاری در هر گوشه از غارها شیوا (خدای هندو) و مجسمه های دیگر تقدیم شده است.

غارهای الفانتا در بمبئی، هند مجموعه ای باستانی از غارهای صخره ای هستند که قدمت آن از قرن ششم پس از میلاد تا قرن هفتم است. این غارها در جزیره Elephanta در قسمت جنوبی بندر بمبئی قرار دارند. غارهای الفانتا شامل معابد و مجسمه‌های بودایی، هندو و جین است که نمونه‌ای برجسته از معماری و هنر هند است. مهمترین جاذبه این غارها مجسمه عظیم الهه سه سر شیوا (تریموتی) است که یکی از شاهکارهای هنری دوره گوپتا به حساب می آید. غار الفانتا در سال 1987 توسط یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شد.این غارها یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بمبئی و هند هستند.

نکات برجسته غارهای زیبای فیل بمبئی

غارهای Elephanta در بمبئی هند یک مجموعه غار تاریخی و مذهبی است که از قرن پنجم به بعد ساخته شده است. این غارها شامل هفت غار اصلی وجود دارد که به دو گروه تقسیم می شوند. مهم ترین بخش های این مجموعه عبارتند از:
غار شماره یک (غار بزرگ)
این غار بزرگترین و پیچیده ترین غار محسوب می شود. در داخل، می توانید به تالار بزرگ، اتاق راهبان و محراب مرکزی دسترسی داشته باشید. دیوارهای این غار با آثار هنری زیبایی پوشیده شده است.
مجسمه های هندو
غارهای الفانتا مجسمه‌های بزرگ هندو از جمله لرد شیوا در نقش ماهایوگی، لرد ناتاراجا و گانگادار را در خود جای داده است. این مجسمه ها که از یک تکه سنگ حکاکی شده اند، در اندازه واقعی هستند.
سنگ نگاره های دیواری
در دیوار شرقی غار یک سنگ نگاره بزرگ 5 متری وجود دارد که عقاید هندوهای باستانی را در مورد وابستگی متقابل جنبه های مرد و زن جهان به تصویر می کشد. به تعبیری این سنگ نگاره تداوم و نابودی جهان را در کل به تصویر می کشد، غارهای فیل با مجسمه ها و سنگ نگاره های باشکوه خود یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری بمبئی و نمونه بارز معماری و هنر هندو در دوران باستان هستند. .