You are currently viewing چه ویژگی های گوشی باید برای ما با بودجه مهم باشد؟

چه ویژگی های گوشی باید برای ما با بودجه مهم باشد؟


مشتریان زیادی هستند که گوشی هایی را در رده های قیمتی مختلف خریداری می کنند. از محدوده قیمت ارزان و مقرون به صرفه گرفته تا محدوده قیمتی شاخص و گران. شما باید بسته به بودجه خود یکی از این محدوده ها را انتخاب کنید.

اگر می خواهید برای خرید یک دستگاه هوشمند هزینه کمتری کنید و یک گوشی گران قیمت نخرید، باید بدانید چه ویژگی هایی این محصولات را ارزش خرید دارند. با ما همراه باشید تا با هم این ویژگی ها را بررسی کنیم.

آیا گوشی های ارزان قیمت ارزش خرید دارند؟

سوالی که بسیاری از مصرف کنندگان در مورد محصولات دیجیتال می پرسند این است که آیا ارزش خرید گوشی های ارزان قیمت را دارد یا خیر؟ برخلاف تصور اکثر مصرف‌کنندگان، مدل‌های ارزان قیمت نیز ارزش خوبی دارند. در واقع می توانید با پرداخت قیمت مناسب یک گوشی با کیفیت بالا خریداری کنید.

این گوشی ها از صفحه نمایش ضعیف تر و پردازنده های ارزان تری استفاده می کنند و رم کمتری دارند. برندهایی مانند سامسونگ محصولاتی را معرفی کرده اند که می توانید با قیمت مناسب خریداری کنید. این محصولات علاوه بر ویژگی های عالی، از کیفیت بدنه و طراحی جذابی نیز برخوردار هستند.

ویژگی های مهم در گوشی های ارزان قیمت

حال که می دانیم گوشی های ارزان قیمت نیز ارزش خرید دارند، بهتر است ببینیم چه ویژگی هایی در آن ها وجود دارد. برخی از این ویژگی ها در محصولات گران قیمت منفی تلقی می شوند. اما اگر به سراغ محدوده های ارزان قیمت برویم، آنها تنها گزینه ای هستند که شما دارید. این ویژگی ها باید شامل موارد زیر باشد.

حداقل 2 گیگابایت رم

یکی از مهم ترین ویژگی ها و ویژگی هایی که هنگام خرید یک گوشی هوشمند ارزان قیمت باید بررسی شود، میزان رم آن است. رم یا حافظه با دسترسی تصادفی نوعی حافظه است که موقتی بوده و حافظه نهان پردازشی در آن ذخیره می شود.

هرچه حجم آن بیشتر باشد، فرآیندهای گوشی سریعتر خواهد بود. حداقل مقدار رمی که باید در دستگاه شما وجود داشته باشد 2 گیگابایت است. رم 4 گیگابایتی نیز کافی است و از آویزان شدن گوشی جلوگیری می کند.

پردازنده های مقرون به صرفه

برای خرید یک گوشی هوشمند ارزان قیمت باید پردازنده های ارزان قیمتی را برای آن انتخاب کنید. اگر انتظارات زیادی از این پردازنده دارید، قطعا نمی توانید به راحتی مدلی با کیفیت یا ارزان انتخاب کنید. بسیاری از شرکت ها پردازنده ها و چیپست هایی را برای گوشی های هوشمند تولید می کنند.

برندهایی مانند Qualcomm Snapdragon و Samsung Exynos چیپست های قدرتمندی تولید می کنند. اما هزینه پردازنده آنها بسیار گران است. به جای این برندها، بهتر است پردازنده های ساخت شرکت هایلو مدیاتک را انتخاب کنید.

انتخاب نمایشگرهای FHD

نمایشگر نقش بسیار مهمی در عملکرد گوشی هوشمند دارد و باید با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید در هر بازه قیمتی بهترین نمایشگرها را برای گوشی خود در نظر بگیرید. امروزه صفحه نمایش های جدیدی با فناوری HDR10+ وارد بازار شده اند و فریم ریت 90 تا 120 هرتز دارند.

هزینه این صفحه نمایش ها بالاست و دستگاه هایی که از آنها استفاده می کنند معمولا گران هستند. اگر بودجه شما کم است، باید محصولاتی را انتخاب کنید که دارای صفحه نمایش 60 هرتز و وضوح بین 720 تا 1080 پیکسل هستند. پنل های IPS بهترین انتخاب برای این محدوده هستند.

محفظه پلاستیکی مقاوم در برابر ضربه

کیس را باید یکی از مهم ترین معیارهای خرید دستگاه گوشی هوشمند دانست. نکته ای که در این زمینه باید بدانید این است که از بدنه های شیشه ای و فریم های آلومینیومی در مدل های میان رده یا پرچمدار استفاده می شود.

مشتریانی که به دنبال مدل های ارزان و اقتصادی هستند باید بدنه های پلاستیکی را انتخاب کنند. اما بدنه های پلاستیکی هستند که علاوه بر ظاهری صاف، صیقلی و براق، مقاومت خوبی در برابر ضربه دارند. مانند پشت گلکسی A05 و A05s

باتری خوب و شارژ قابل قبول

آخرین چیزی که به عنوان یک خریدار حرفه ای برای تهیه یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه باید در نظر داشته باشید تناسب باتری استفاده شده در این محصولات است. باتری یکی از معیارهای مهم برای خرید این محصولات است و استفاده از باتری های ضعیف باعث کاهش ارزش خرید محصول می شود.

امروزه هر گوشی موجود در بازار یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژر 25 واتی دارد. اما باید در نظر داشته باشید که بازده شارژ گوشی به معیارهای مختلفی بستگی دارد. با خواندن بررسی های مختلف می توانید در مورد آن مطلع شوید.

کدام برندها گوشی ارزان می فروشند؟

سوالی که خیلی ها برای خرید مدل های مختلف گوشی های مقرون به صرفه می پرسند این است که چه برندهایی گوشی های ارزان قیمت می سازند؟ باید گفت که برندهای زیادی در این زمینه وجود دارد. در واقع سامسونگ و شیائومی بهترین هستند و سری هایی که قیمت پایین تری نسبت به این شرکت ها دارند به شرح زیر است. هر کدام از این سری ها مدل های متفاوتی با قیمت های متفاوت دارند.

  • • Galaxy A
  • • گلکسی ام
  • • Redmi Note
  • • من واقعی
  • • شیائومی تی
  • • ایکس کوچک

خرید بهترین گوشی ارزان و با کیفیت

برای اینکه بتوانید در کمترین زمان مدل های خاصی از گوشی های مقرون به صرفه را در بازار خریداری کنید، باید به فروشگاهی بروید که قیمت مناسبی را برای بهترین گوشی ارزان به شما ارائه دهد. معروف ترین فروشگاه این منطقه دیجی کالا است.

فروشگاه اینترنتی دیجی کالا را باید بزرگترین مرکز خرید اینترنتی هر دستگاه هوشمند دانست. بسیاری از برندها محصولات خود را در بازه های قیمتی مختلف در این فروشگاه عرضه می کنند. برای خرید بهترین گوشی مقرون به صرفه می توانید مدل های مختلف را در این فروشگاه بررسی کرده و یکی را برای خرید انتخاب کنید.

نتیجه

با توجه به وضعیت بد اقتصاد کشور، مشتریان زیادی به دنبال خرید مدل های گوشی ارزان قیمت هستند. این مدل ها به دلیل استفاده از منابع سخت افزاری محدودتر هزینه کمتری دارند. ارزش خرید این گوشی ها خوب است و برای افرادی که به دنبال کارهای روزمره و ساده هستند بهترین انتخاب محسوب می شود.

برای خرید این محصولات باید به ویژگی های مختلفی مانند صفحه نمایش HD، نرخ فریم 60 هرتز، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی توجه کرد. محصولات برند سامسونگ و شیائومی بهترین انتخاب در این زمینه محسوب می شوند. دیجی کالا تمامی این محصولات را با قیمتی عالی در اختیار شما قرار داده است. همچنین این فروشگاه سریع ترین تحویل سفارشات را برای شما خواهد داشت.