You are currently viewing چرا ژاپن با گردشگران خارجی صبر می کند؟

چرا ژاپن با گردشگران خارجی صبر می کند؟


به گزارش اکو ایران، شاید یکی از نمادین ترین صحنه های ژاپن این باشد: طلوع کوه فوجی در آسمان آبی ژاپن و انعکاس قله پوشیده از برف آن در دریاچه کنار آن کوه.

به گزارش تلگراف، دریاچه کاواگوچی نیز در نزدیکی کوه فوجی قرار دارد و یک منطقه توریستی محبوب است. این دریاچه آهنربایی برای دوستداران کوه فوجی به حساب می آید، اما اکنون جوامع محلی ژاپنی که در نقاط توریستی این کشور زندگی می کنند با تعداد زیاد گردشگران با مشکل رو به رشدی روبرو هستند.

در روزهای اخیر، شهر کنار دریاچه فوجیکاواگوچیکو به نقطه بحرانی رسیده و در نقاط مختلف جهان خبرساز شده است، زیرا حصاری سیاه و سفید بزرگ در یکی از محبوب ترین نقاط توریستی شهر ساخته شده است که هدف آن دور نگه داشتن گردشگران از آنجا بود. . این تصمیم پس از چندین شکایت از سوی مردم محلی اتخاذ شد. از زباله گردی توریست ها و پارک های غیرقانونی گرفته تا برخی گردشگران که از پشت بام خانه ها بالا می روند تا مکان مناسبی برای عکاسی پیدا کنند.

تصویر گردشگران پشت میله های فلزی در فوجیکاواگوچیکو. قرار است پرده مشکی این نرده در نیمه دوم اردیبهشت ماه نصب شود

استفاده از مانع در یک مکان توریستی ممکن است در کشوری که به رفتار دوستانه و آرام خود معروف است، اقدامی سختگیرانه به نظر برسد، اما این تنها نمونه از چنین اقداماتی در ژاپن نیست.

باز شدن مرزها پس از اپیدمی کووید 19 و ترکیب آن با کاهش ارزش ین – پول ملی ژاپن – باعث حضور گسترده گردشگران خارجی در این کشور شده است. همچنین برای اولین بار تعداد گردشگران خارجی ورودی ماهانه به ژاپن در ماه مارس از مرز 3 میلیون نفر گذشت. ژاپن با هجوم بی‌سابقه‌ای از گردشگران خارجی مواجه است و صبر مردم محلی که مستقیماً تحت تأثیر آن هستند، لبریز شده است.

در نتیجه، اقدامات متعددی در ژاپن برای رسیدگی به چالش‌های فزاینده و حساسیت‌های فرهنگی مرتبط با گردشگری بیش از حد انجام می‌شود.

به عنوان مثال، دولت منطقه ای Mt.Fuji اخیراً برنامه جدیدی ارائه کرده است که گردشگرانی را که می خواهند از کوه بالا بروند ملزم به پرداخت هزینه اجباری 2000 ین است. گردشگران باید این هزینه را از شروع فصل کوه نوردی امسال که از اول جولای آغاز می شود پرداخت کنند. علاوه بر این، تعداد افرادی که می توانند کوه فوجی را صعود کنند روزانه به 4000 نفر محدود شده است.

مکان دیگری که با چالش بیش از حد گردشگری مواجه است، شهر کیوتو، پایتخت باستانی ژاپن است. مسئولان این شهر در ماه های اخیر اقداماتی را برای رفع مشکل تعداد قابل توجه گردشگران در خیابان های تاریخی این شهر انجام داده اند.

یکی از قابل توجه ترین اقدامات اخیر در این شهر مربوط به بسته شدن بخشی از منطقه گیون – منطقه تاریخی گیشا – است. دلیل این اتفاق به رفتار نامناسب تعدادی از گردشگران این منطقه با مردم محلی به ویژه گیشا مربوط می شود.

پس از رفتار نامناسب گردشگران در منطقه تاریخی گیشا، ورود آنها به این منطقه ممنوع شد.

ازدحام بیش از حد اتوبوس های محلی کیوتو مشکل دیگری است. مقامات محلی در ماه مارس اعلام کردند که اتوبوس های ویژه ای را برای مقابله با این مشکل در اختیار گردشگران قرار خواهند داد.

سارا آیکو، مدیر و بنیانگذار Curated Kyoto، یک شرکت مدیریت سفرهای لوکس مستقر در کیوتو، می‌گوید: «وقتی گردشگران زندگی روزمره شهروندان را مختل می‌کنند و به تعداد زیادی در مکان‌های آرام مانند معابد و زیارتگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، وضعیت خوشایندی برای آنها نیست. مردم ژاپن و منجر به تنش می شود.”

او همچنین می گوید: البته این شرایط برای گردشگران هم خوشایند نیست. من می خواهم بازدیدکنندگان بهترین های کیوتو را تجربه کنند. به غیر از مناطق محبوب گردشگری، مکان‌های شگفت‌انگیز و آرام‌تری در شهر وجود دارد که گردشگران می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند، اما مشکل به نبود زیرساخت‌های مناسب و مقررات مربوط به تعداد گردشگران مربوط می‌شود.

شهر نیشیکو در شمالی ترین جزیره ژاپن به نام هوکایدو مکانی محبوب برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی است که در ماه های سرد سال با رونق قابل توجهی همراه است. اما به دلیل تعداد زیاد گردشگران این شهر با مشکلاتی مواجه است.

برای غلبه بر این مشکل، بازدیدکنندگان باید از نوامبر به بعد تا سقف 2000 ین برای هر شب پرداخت کنند. فصل اسکی و اسنوبرد در نوامبر آغاز می شود و نیسکو امیدوار است که این اقدام تعداد بازدیدکنندگان را کاهش دهد.

در جنوب ژاپن و استان هیروشیما، دولت شهر هاتسوکایچی اخیراً طرحی را برای دریافت 100 ین هزینه ورودی برای حفاظت از معبد Itsukushima در فهرست یونسکو اجرا کرده است.

معبد ایتسوکوشیما در جنوب ژاپن یک مقصد گردشگری محبوب است

دولت ژاپن با اجرای طرحی که هدف آن دور کردن گردشگران از مثلث طلایی گردشگری این کشور یعنی توکیو، کیوتو و اوزاکا است، به دنبال کاهش اثرات توریسم بیش از حد است.

در عوض، این کشور برنامه ای به نام “11 مدل” ایجاد کرد تا به گردشگران کمک کند به مکان های کمتر شناخته شده در کشور بروند، از جمله کاوش در فرهنگ سامورایی در هوکوریکو. طبیعت گردی در ناسو و توچیگی؛ آتشفشان های کاگوشیما و پارک های ملی هوکایدو شرقی.

برای گردشگرانی که می‌خواهند از ژاپن دیدن کنند اما می‌خواهند از شلوغی دوری کنند و فشار بر جوامع محلی را کاهش دهند، چارلز اسپارکلی، موسس یک شرکت طراحی سفر در ژاپن (People Make Places)، توصیه‌هایی دارد:

از نقاط توریستی معروف ژاپن دوری کنید و سفر خود را انجام دهید. از پیشنهادات گوگل و سایر پورتال های مسافرتی خودداری کنید. نکته زیبای ژاپن این است که کشوری بسیار امن به حساب می آید و می توانید مقصدی را انتخاب کنید و به پیاده روی ادامه دهید و در طول مسیر اکتشافات توریستی زیادی در انتظار شما هستند.

اما آیا اقدامات سختگیرانه ژاپن علیه گردشگران تاثیر مثبتی دارد؟ به نظر می رسد محبوبیت این کشور در بین گردشگران خارجی همچنان در حال افزایش است و با توجه به اینکه مردم محلی به طور قابل درک نگران حفظ فرهنگ زیبا و باستانی خود هستند، ممکن است مشکلاتی همچنان در راه باشد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)