You are currently viewing چرا ویندوز 11 ریستارت نمی شود؟  این 5 روش را دنبال کنید

چرا ویندوز 11 ریستارت نمی شود؟ این 5 روش را دنبال کنید


بسیاری از مردم با مشکل جدیدی در رایانه خود مواجه شده اند که در آن ویندوز 11 مجدداً راه اندازی نمی شود اما عملکرد خاموش یا هایبرنیت به خوبی کار می کند. این ممکن است به دلایل مختلف اتفاق بیفتد، اما فقط از آن زمان راه اندازی مجدد تحت تأثیر قرار می گیرد، مشکلات سخت افزاری را می توان رد کرد. در این وضعیت، کامپیوتر فقط صفحه نمایش من در حال راه اندازی مجدد هستم یا در برخی موارد صفحه سیاه می شود و راه اندازی مجدد نمی شود.

بنابراین، اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، بیایید در ادامه مقاله موثرترین راه حل ها را بررسی کنیم. ما موفق به ارائه 5 روش مهم شده ایم.

دستگاه های غیر ضروری را خاموش کنید

در بسیاری از موارد مشاهده می شود که اتصال یک یا چند دستگاه معیوب به رایانه منجر به برخی مشکلات نرم افزاری مانند راه اندازی مجدد ویندوز 11 می شود. شناسایی و رفع آن آسان است.

برای انجام این فرآیند ابتدا کامپیوتر خود را خاموش کنید. تمام دستگاه های اضافی به جز صفحه کلید، ماوس و مانیتور را از رایانه جدا کنید. حالا کامپیوتر را روشن کنید و سپس بررسی کنید که آیا مشکل راه اندازی مجدد ویندوز 11 حل شده است یا خیر. در صورت وجود، دستگاه ها را یکی یکی وصل کنید تا مشکل ریشه ای مشخص شود. با این حال، اگر همچنان مشکل دارید، باید مراحل دیگر را دنبال کنید.

درایور کارت گرافیک را دوباره نصب کنید

این ممکن است به دلیل یک خطای نرم افزاری در درایور کارت گرافیک باشد. پس بهتر است آن را حذف و دوباره روی ویندوز 11 خود نصب کنید. توجه داشته باشید که قبل از انجام این کار، درایور را از وب سایت سازنده دانلود کرده اید.

برای حذف درایور کارت گرافیک می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • استفاده از میانبرهای صفحه کلید Win+X منوی PowerUser را باز کنید.
  • در منوی زمینه گزینه مدیریت دستگاه کلیک.
  • گزینه آداپتورهای صفحه نمایش با دوبار کلیک کردن گسترش دهید.
  • روی درایور کارت گرافیک کلیک راست کرده و سپس دستگاه را حذف نصب کنید انتخاب کنید.
  • نشانک مرتبط با سعی کنید درایور این دستگاه را حذف کنید علامت
  • درایور گزینه را حذف کنید حذف نصب کنید کلیک کنید و سپس کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

پس از انجام مراحل بالا، وضوح صفحه نمایش کمتر می شود و باید پس از راه اندازی مجدد کامپیوتر، درایور کارت گرافیک را نصب کنید.

عیب یابی ویندوز 11

خرابی راه اندازی مجدد ویندوز 11 ممکن است به مشکلات نرم افزاری در این بخش مربوط باشد قدرت بنابراین بهتر است در این مرحله عیب یاب ویندوز را اجرا کنید. برای این کار می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به برنامه تنظیمات را باز کنیدویندوز 11 مقاله ما را دنبال کنید.
  • از پنل سمت چپ به مسیر سیستم > عیب یابی من دارم میروم
  • در پانل موجود در گزینه سایر ابزارهای عیب یابی کلیک.
  • عیب یاب قدرت گزینه را پیدا کرده و سپس روی آن ضربه بزنید اجرا کن کلیک.
  • منتظر بمانید تا عیب یاب مشکلات را شناسایی و برطرف کند.

پس از انجام مراحل بالا، ویندوز 11 را ریستارت کنید و ببینید آیا مشکل کامپیوتر حل شده است یا خیر. اگر نه، باید بقیه مراحل ارائه شده را دنبال کنید.

برنامه های شخص ثالث را حذف کنید

اگر اخیراً با مشکل راه اندازی مجدد ویندوز 11 مواجه شده اید، ممکن است به دلیل نصب نرم افزارهای شخص ثالث باشد. بنابراین، توصیه می کنیم نرم افزاری که به تازگی نصب شده را با استفاده از مراحل زیر حذف نصب کنید:

  • در منو شروع کنید کلیک راست.
  • از منوی زمینه گزینه برنامه های نصب شده کلیک.
  • صفحه را به پایین اسکرول کنید و نرم افزار مورد نظر خود را پیدا کنید.
  • روی نماد سه امتیاز کلیک کنید و سپس حذف نصب کنید انتخاب کنید.
  • برای تایید دوباره حذف نصب کنید برای حذف برنامه انتخاب کنید

ویندوز 11 را به روز کنید

از آنجایی که این فرآیند در واقع به مشکلات نرم افزاری ویندوز مربوط می شود، توصیه می کنیم سیستم عامل را به روز کنید. برای انجام این کار، می توانید مقاله ما را در مورد آن بخوانید به روز رسانی ویندوز 11 نگاهی بیندازید توجه داشته باشید که در این زمینه باید برخی به روز رسانی های اختیاری سیستم عامل را نیز دریافت کنید تا مطمئن شوید که تمام ویژگی های سیستم عامل را دریافت می کنید.

رفع ریستارت نشدن کامپیوتر در ویندوز 11

مشکل راه اندازی مجدد ویندوز 11 می تواند ناشی از عوامل مختلفی در رایانه باشد، از تاخیر در به روز رسانی تا مشکلات نرم افزاری سیستم عامل یا وجود بدافزار، که همه می توانند این مشکلات را در رایانه ایجاد کنند. بنابراین توصیه ما این است که با شناسایی دقیق مشکل و استفاده از راه حل های پیشنهادی، بتوانید این مشکل را اصلاح کرده و عملکرد بهینه سیستم را بازیابی کنید.

اگر همچنان با این مشکل مواجه هستید، مشکل خود را در پایان این مقاله با کارشناسان تیم با ما در میان بگذارید نوع تک آنها می توانند شما را در اسرع وقت راهنمایی کنند.