You are currently viewing چرا اسکرول دو انگشتی روی تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند؟  نحوه رفع آن در ویندوز 11

چرا اسکرول دو انگشتی روی تاچ پد لپ تاپ کار نمی کند؟ نحوه رفع آن در ویندوز 11


پیمایش با دو انگشت یکی از بهترین ویژگی های صفحه لمسی است که به شما امکان می دهد به سرعت در صفحات وب، اسناد و سایر محتواها پیمایش کنید. انجام این فرآیند بهره وری رایانه شما را افزایش می دهد و از فشار دادن کلیدهای مناسب یا کشیدن نوار لغزنده جلوگیری می کند. با این حال، در برخی موارد، این ویژگی ممکن است در سیستم عامل ویندوز 11 کار نکند، اگرچه دلایل مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، اما هنوز راه حل هایی برای رفع آن وجود دارد.

بنابراین، اگر در ویندوز 11 خود با این مشکل مواجه شدید، توصیه می کنیم راه حل های ارائه شده در مقاله را بررسی کنید.

قبل از رفتن به مراحل اولیه، توصیه می کنیم چند راه حل اساسی را برای رفع مشکل پیمایش دو انگشت دنبال کنید:

  • اطمینان حاصل کنید که از این ویژگی به درستی استفاده می کنید.
  • کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید. این ممکن است یک مشکل موقتی باشد.
  • اگر در برنامه خاصی این اتفاق افتاد، آن را ببندید و دوباره شروع کنید.
  • اگر از تاچ پد جداگانه استفاده می کنید، آن را جدا کرده و دوباره وصل کنید.

اگر موارد بالا برای شما کار نمی کند، باید سایر مراحل عیب یابی را دنبال کنید. این فرآیند ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

قابلیت اسکرول دو انگشتی را فعال کنید

از آنجایی که استفاده از قابلیت اسکرول با دو انگشت نیاز به فعال سازی در ویندوز دارد، توصیه می کنیم ابتدا این ویژگی را با استفاده از مراحل زیر فعال کنید:

  • در منو شروع کنید کلیک کنید و سپس برنامه ریزی کنید تنظیمات از منوی زمینه انتخاب کنید.
  • از پنل سمت چپ به مسیر بلوتوث و دستگاه‌ها > پد لمسی من دارم میروم
  • منو اسکرول کنید و بزرگنمایی کنید گسترش
  • کلید به برای پیمایش، دو انگشت خود را بلغزانید روشن کن

اکنون می توانید این ویژگی را با دو انگشت در صفحاتی که نیاز به پیمایش دارند امتحان کنید. توجه داشته باشید که اگر این ویژگی را در تنظیمات ویندوز نمی بینید، به این معنی است که تاچ پد شما از این ویژگی پشتیبانی نمی کند.

پد لمسی را با یک پارچه خشک تمیز کنید

گاهی اوقات صفحه لمسی کثیف یا خیس است و استفاده از دو انگشت برای پیمایش کامپیوتر را دشوار می کند. بنابراین، اگر این ویژگی قبلاً به درستی کار می کرد، توصیه می کنیم صفحه لمسی را با دقت با استفاده از یک پارچه نرم و خشک تمیز کنید تا هرگونه لکه یا گرد و غبار پاک شود.

درایور تاچ پد را به روز کنید

در برخی موارد مشاهده می شود که سن تاچ پد باعث ناسازگاری آن با سیستم عامل می شود. بنابراین، اگر پیمایش با دو انگشت روی رایانه شخصی شما کار نمی کند، توصیه می کنیم آن را به روز کنید.

برای انجام این فرآیند می توانید از دو روش استفاده کنید. راه اول، به جاده بروید تنظیمات > Windows Update > به روز رسانی را بررسی کنید F. این مراحل باعث می شود که ویندوز نسخه جدیدی از برنامه را در صورت موجود بودن به دست آورد. توجه داشته باشید که برخی از این به روز رسانی ها ممکن است در راه باشد تنظیمات > Windows Update > گزینه های پیشرفته > به روز رسانی اختیاری قرار داده شود

مورد دوم استفاده از برنامه های شخص ثالث برای دریافت به روز رسانی های رایانه است. برنامه مانند درایور تقویت کننده، ممکن است انجام این کار مناسب باشد. پس این برنامه را از سایت رسمی ایران دانلود کنید و سپس درایور مورد نظر را آپدیت کنید.

درایور تاچ پد را دوباره نصب کنید

اگر درایور تاچ پد را دارید، بهترین زمان این است که درایور تاچ پد را دوباره نصب کنید، اگر مراحل داده شده مشکل شما را حل نکرد. برای انجام این فرآیند، کلیدها را ترکیب کنید برد + R فشار دهید تا کادر محاوره ای ظاهر شود اجرا کن باز کن. در کادر مقابل باز کن “devmgmt.msc” و سپس کلید را تایپ کنید وارد روی درایور صفحه لمسی کلیک راست کرده و سپس از منوی زمینه گزینه ها را انتخاب کنید دستگاه را حذف نصب کنید برای حذف درایور مورد نظر انتخاب کنید. در نهایت رایانه خود را مجدداً راه اندازی کنید و سپس درایور را از رایانه نصب کنید.

تنظیمات پد لمسی را مجدداً راه اندازی کنید

در برخی موارد، تنظیمات پد لمسی ممکن است به درستی پیکربندی نشده باشند و بنابراین پیمایش با دو انگشت در رایانه شما کار نمی کند. پس بهتر است در مرحله آخر این تابع را ریستارت کنید. برای انجام این کار، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید:

  • استفاده از میانبرهای صفحه کلید برد + من برنامه تنظیمات باز کن
  • از پنل سمت چپ به مسیر بلوتوث و دستگاه ها > پد لمسی من دارم میروم
  • منو پد لمسی گسترش و سپس Options ریست می شد انتخاب کنید.

اکنون تنظیمات تاچ پد به حالت و گزینه اولیه باز می گردد ریست می شد خاکستری می شود. توجه داشته باشید که اگر با این کار مشکل پیمایش دو انگشت در رایانه شما برطرف نشود، ممکن است رایانه شما مشکل سخت افزاری داشته باشد. پس بهتر است آن را به مرکز تعمیرات کامپیوتر ببرید.