You are currently viewing پیش‌نمایش Wear OS 5 رسما منتشر شد: عمر باتری بیشتر برای ساعت‌های هوشمند

پیش‌نمایش Wear OS 5 رسما منتشر شد: عمر باتری بیشتر برای ساعت‌های هوشمند


برخی از ساعت‌های هوشمند Wear OS هنوز نسخه 3.5 این سیستم عامل را اجرا می‌کنند، اما گوگل اخیراً پیش‌نمایش توسعه‌دهنده را منتشر کرده است. OS 5 را بپوشید نشان داد که در اواخر امسال روی ساعت‌های منتخب در دسترس خواهد بود.

پیش نمایش Wear OS 5

نسخه Wear OS 5 مبتنی بر اندروید 14 است و اولین پیش نمایش توسعه دهندگان است. مانند همیشه با نسخه های پیش نمایش توسعه دهندگان، لطفاً توجه داشته باشید که این برای استفاده عمومی کاربران در نظر گرفته نشده است و همانطور که از نام آن پیداست، فقط برای توسعه دهندگان در نظر گرفته شده است. مشخص نیست که آیا نسخه بتای عمومی قبل از انتشار نسخه نهایی در دسترس خواهد بود یا خیر.

با Wear OS 5، گوگل بر ادامه بهبود عمر باتری تمرکز دارد، که به عنوان نقطه ضعف اصلی هر ساعت هوشمند Wear OS شناخته می شود. Wear OS 5 همچنین بهبود عملکرد را نسبت به نسخه 4 به ارمغان می آورد و ردیابی تمرین اکنون کارآمدتر است. به عنوان مثال، گوگل اشاره می کند که ردیاب ماراتن 20 درصد باتری کمتری نسبت به نسخه Wear OS 4 مصرف می کند.

پیش نمایش Wear OS 5

فرمت Watch Face معرفی شده در Wear OS 4 نیز حالت جدیدی دریافت می‌کند که ساخت چهره‌های ساعت را برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند.

صفحه‌های ساعت ایجاد شده با شکل Watch Face کارآمدتر از سایرین هستند و اکنون از انواع پیشرفت هدف و پیچیدگی آیتم‌ها پشتیبانی می‌کنند. توسعه دهندگان اکنون می توانند داده های آب و هوا را در قالب Watch Face استخراج کنند.

از اوایل سال 2025، تمام واچ‌فیس‌های جدید منتشر شده در Google Play باید از فرمت Watch Face استفاده کنند، در حالی که واچ‌فیس‌های موجود با استفاده از کتابخانه‌های دیگر می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را بدون مهاجرت به قالب جدید دریافت کنند.

با Wear OS 5، گوگل همچنین دستورالعمل‌های جدیدی را در مورد نحوه ایجاد رابط‌های کاربری واکنش‌گرا برای اندازه‌های مختلف صفحه‌نمایش ساعت و همچنین طرح‌بندی‌ها و اجزای واکنش‌گرا منتشر کرد.

به نظر نمی رسد که ویژگی های جدیدی در Wear OS 5 وجود داشته باشد، حداقل هنوز وجود ندارد، اما تمرکز گوگل بر بهبود عمر باتری قطعا قابل ستایش است.

نظر شما در مورد پیش نمایش برنامه نویس Wear OS چیست؟