You are currently viewing پوش نوتیفیکیشن چیست و چطور آن را در وردپرس فعال کنیم؟

پوش نوتیفیکیشن چیست و چطور آن را در وردپرس فعال کنیم؟


پوش نوتیفیکیشن یا همان اعلان، پیام هایی هستند که معمولاً به صورت پنجره های پاپ آپ در مرورگر کاربران صرف نظر از دستگاهی که استفاده می ‌کنند یا مرورگری که روی آن استفاده می ‌کنند، ظاهر می ‌شود. از پوش نوتیفیکیشن برای اهداف مختلفی استفاده می ‌شود: از ارسال پیام ‌های سیستمی و به‌روزرسانی‌های درون برنامه‌ای گرفته تا تبلیغات و… ایده اصلی ارسال پوش نوتیفیکیشن این است که به کاربران ارزش بیشتری ارائه و آنها را درگیر نگه دارد. اگر با نوتیفیکیشن و مزیت های آن آشنایی ندارید به شما پیشنهاد می کنم که حتماً تا انتهای این مطلب مارو همراهی کنید، زیرا قصد داریم شما را با تعریف پوش نوتیفیکیشن چیست و همچنین نحوه فعال کردن پوش نوتیفیکیشن در وردپرس آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

 

Push Notifications چیست ؟

اعلان یا همان پوش نوتیفیکیشن روشی است که امروزه بسیاری از وب مستران از آن برای افزایش آگاهی از برند و فروش بیشتر استفاده می کنند. پوش نوتیفیکیشن دارای چندین عنصر مختلف از جمله: یک عنوان، یک پیام، یک تصویر و یک آدرس می باشد. سپس زمانی که کاربر وارد وب سایت شما می شود به صورت خودکار به روش های مختلف مانند پنجره پاپ آپ و… به آن نمایش داده می شود که اگر کاربر روی آن کلیک کند به آن صفحه وارد خواهد شد.

هنگامی که نوتیفیکیشن را در وب ‌سایت خود راه‌اندازی کردید، بازدیدکنندگان شما شروع به دیدن یک باکس کوچک انتخاب در مرورگر خود خواهند کرد. این باکس از آنها می پرسد که آیا می خواهند اعلان هایی را از وب سایت شما دریافت کنند یا خیر؟ به محض اینکه آنها اجازه می دهند، به عنوان مشترک به پایگاه مشترک شما اضافه می شوند و سپس شما می توانید شروع به ارسال اعلان هایی برای بهبود تعامل سایت خود کرده و آنها را هدف قرار دهید تا برای پیشنهادات و اقدامات بیشتر به وب سایت خود بازگردند. این بهترین روش برای ارتباط با کاربران شماست و پیام های مهم و حساس به زمان را به صورت مستقیم به دستگاه های تلفن همراه آنها ارسال می کند.

شما می توانید از این تکنیک برای افزایش تعامل، افزایش استفاده از برنامه، افزایش نرخ تبدیل‌ و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنید. پوش نوتیفیکیشن به دلیل تحویل سریع به کاربران، نسبت به ایمیل و سایر روش‌های ارتباطی با مشتری برتری بیشتری دارند. مانند پیامک، اعلان ها به صورت مستقیم به موبایل کاربران ارسال می شود.

 

انواع مختلف پوش نوتیفیکیشن

به طور کلی؛ دو نوع نوتیفیکیشن وجود دارد که در ادامه آنها را به شما توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید: معرفی الگوریتم رقص گوگل Google Dance

1- پوش نوتیفیکیشن دسکتاپ

نوتیفیکیشن دسک ‌تاپ فقط در دسک ‌تاپ کاربران شما ظاهر می ‌شوند. این اعلان‌ ها عمدتاً توسط محصولاتی که روی دسک ‌تاپ خود نصب کرده‌اید، با هدف جذب مشتری هدایت می ‌شوند. به عنوان مثال: بعد از فعال سازی این قابلیت در سایت، وقتی کاربر وارد سایت شما می شود، یک باکس اطلاعیه به آن نمایش داده می شود. سپس اگر کاربر بخواهد که اعلانات سایت شما به آن نمایش داده شود، کافیست روی پذیرفتن کلیک کند.

2- پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن موبایل

مشابه نوتیفیکیشن دردسک ‌تاپ، اعلان ‌های اپلیکیشن موبایل نیز توسط یک برنامه موجود دانلود شده در دستگاه شما فعال می‌ شود.  هنگامی که کاربر برنامه را باز می کند، شناسه های منحصر به فرد هم برای برنامه و هم برای دستگاه با سرویس اعلان ثبت می شود. این شناسه‌ها همچنین با ناشران برنامه به اشتراک گذاشته می ‌شوند، که سپس به صورت دستی اعلان‌هایی را با هدف افزایش تعامل مشتری می ‌سازند و ارسال می ‌کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین افزونه های نوار اعلان اطلاع رسانی و نوتیفیکیشن وردپرس

چرا باید از پوش نوتیفیکیشن برای وردپرس استفاده کنیم؟

پوش نوتیفیکیشن برای وردپرس می ‌تواند یک ابزار بازاریابی بسیار مؤثر برای کسب ‌وکار شما باشد، زیرا می ‌توانند به شما کمک کنند تا ترافیک بیشتری را به سایت خود هدایت و بازدیدکنندگان معمولی را به مشترک یا مشتریان تکراری تبدیل کنید. در ادامه شما را با برخی از دلایلی که باعث می شود از این قابلیت در سایت خود استفاده کنید آشنا می کنیم:

  • دید بهترکاربران: کاربران می توانند به روز رسانی های شما را بدون باز کردن صندوق ورودی خود بررسی کنند، زیرا اعلان ها به صورت مستقیم روی صفحه دسکتاپ یا تلفن همراه آنها ظاهر می شود.آنها همچنین می توانند محتوای شما را به سادگی با کلیک کردن بر روی آن بخوانند و آگاهی از برند و نرخ تبدیل شما را بهبود بخشند.
  • افزایش نرخ کلیک: استفاده از پوش نوتیفیکیشن نسبت به سایر روش های بازاریابی از برتری بالاتری برخوردار است. علاوه بر این، اعلان‌های کمپین هدفمند می ‌توانند نرخ کلیک وب سایترا تا 30 درصد افزایش و به شما این امکان را می‌ دهند تا تبدیل‌ها و فروش خود را افزایش دهید.
  • مدیریت اعلان ها توسط کاربران: برخلاف پنجره‌های پاپ آپ، کاربران می ‌توانند انتخاب کنند که آیا می ‌خواهند اعلان‌ها را دریافت کنند یا خیر.این بدان معناست که مشترکین شما از قبل علاقه مند هستند که این امر باعث می شود که آنها تعامل بهتری با سایت شما داشته باشند.
  • اشتراک راحت ترکاربران: کاربران اغلب تمایلی به ارائه اطلاعات شخصی خود در یک وب سایت ندارند. بنابراین نوتیفیکیشن می ‌تواند گزینه بهتری برای آنها باشد، زیرا فقط از کاربران می‌ خواهند مجوز دریافت درخواست‌ های اشتراک را بدهند.

 

آموزش فعال کردن پوش نوتیفیکیشن در وردپرس

یکی از محبوب ‌ترین و ساده ‌ترین روش ها برای افزودن پوش نوتیفیکیشن وب در وب ‌سایت خود، استفاده از یک افزونه نوتیفیکیشن وردپرس می باشد. افزونه های مختلفی در این خصوص ارائه شده که ما قصد داریم شما را با افزونه PushEngage آشنا کنیم. بنابراین با ما همراه باشید تا شما را با نحوه فعال کردن پوش نوتیفیکیشن در وردپرس با استفاده از پلاگین آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: معرفی گوگل دیتا استودیو و کاربردهای آن

1- یک حساب کاربری ایجاد کنید

قبل از استفاده از سرویس  PushEngage، باید یک حساب کاربری در وب سایت آنها ایجاد کنید. برای انجام اینکار؛ در ابتدا وارد وب سایت PushEngage شوید و سپس روی گزینه شروع کلیک کرده و سپس طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.

از آنجایی که هر طرح قیمت گذاری ویژگی ها و محدودیت های متفاوتی را ارائه می دهد، بنابراین شما باید در ابتدا هر کدام از آنها را بررسی و سپس یکی را به دلخواه خود انتخاب کنید. ما در این آموزش قصد داریم از طرح رایگان استفاده کنیم.

در طول فرآیند راه اندازی، باید آدرس سایت وردپرس خود و سایر اطلاعات مانند اندازه شرکت، جزئیات کارت اعتباری و منطقه زمانی وب سایت را وارد کنید. پس از تکمیل فرآیند پیکربندی، به سرویس PushEngage دسترسی خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: Apex | افزونه اعلان فوق پیشرفته و ویژه برای سایت های وردپرسی

2- حساب را به وردپرس متصل کنید

در مرحله بعدی از آموزش ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی در وردپرس، شما باید حساب را به وردپرس متصل کنید. برای اتصال سرویس به وب سایت وردپرس خود کافیست افزونه را از سایت PushEngage دانلود و نصب کنید.

پس از نصب و فعال سازی افزونه، کافیست وارد پیشخوان PushEngage شده و کلید API را دریافت کنید. سپس به تنظیمات سایت -> جزئیات سایت بروید،. بعد از آن روی Generate New API Key کلیک نمائید.

سپس به داشبورد وردپرس خود مراجعه رده و از بخش PushEngage روی گزینه Setup کلیک کنید. حال کلید API را کپی کرده و در فیلد قرار داده و در نهایت روی Submit کلیک نمائید.

3- پیکربندی تنظیمات

با استفاده از این افزونه اعلان وردپرس، می توانید نحوه عملکرد اعلان های فشار وب را به صورت مستقیم از داشبورد وردپرس مشاهده کنید. در برگه تنظیمات عمومی، کاربران می ‌توانند اعلان‌ها را برای پست‌های وردپرس پیکربندی کنند، از جمله فعال کردن اعلان‌های خودکار و افزودن تصاویر سفارشی. همچنین منویی وجود دارد که می توانید پارامترهای UMT را برای بهبود ردیابی با ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس اضافه کنید.

در زیر برگه باکس گفتگوی اشتراک، شما به عنوان مدیر سایت می توانید ظاهر کادر گفتگوی اشتراک و درخواست اعلان را تنظیم کنند.

همچنین امکان پیکربندی تقسیم بندی برای اعلان ها وب نیز وجود دارد. انجام این کار می تواند اطمینان حاصل کند که اعلان های سایت شما با پیام مناسب به مخاطب هدف مناسب می رسد.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین جایگزین‌های گوگل مپ

4- بررسی افزونه

در مرحله بعدی از فعال کردن پوش نوتیفیکیشن در وردپرس، شما باید بررسی کنید که آیا افزونه اعلانی که در سایت خود نصب کرده اید، به درستی برای شما کار می کند یا خیر؟ در حالت ایده آل، کادر محاوره ای اشتراک باید در بالای سایت وردپرس شما ظاهر شود.

این افزونه همچنین ممکن است در طول آزمایش به دلیل غیرفعال شدن اعلان‌های مرورگر در سایت ظاهر نشود. بنابراین، باید تنظیمات وب سایت را در مرورگر خود بررسی و به آن اجازه دهید تا اعلان ها را به کاربران ارائه دهد. برای مثال، در گوگل کروم، روی آیکون قفل در کنار آدرس سایت کلیک و سپس روی تنظیمات سایت کلیک کنید.

پس از آن، Allow را از منوی کشویی کنار Notifications انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: افزونه Cart Notices | افزونه نمایش اعلان با متن دلخواه در سبد خرید و تسویه حساب ووکامرس

5- ارسال نوتیفیکیشن به کاربران

برای اینکه بتوانید به کاربران خود اعلان ارسال کنید، در ابتدا وارد پنل افزونه PushEngage شده تا بتوانید به ویژگی‌ های ضروری مانند ایجاد کننده کمپین، تقسیم‌ بندی مخاطبان و ابزار تجزیه و تحلیل دسترسی پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که برخی از ویژگی ها با یک حساب کاربری رایگان غیرقابل دسترسی هستند.

شما می توانید تنظیم کنید که اعلان ها برای هر مشترک ارسال شود، برای انجام اینکار؛ از بخش Campaign روی گزینه Push Broadcast کلیک نمائید. پس از آن روی Create Your First Campaign کلیک نمائید.

پس از آن، به تنظیم محتوای اعلان وب خود، از جمله ایجاد عنوان، پیام و آدرس که به آن هدایت می شود، ادامه دهید. همچنین می توانید نماد اعلان را با استفاده از یک تصویر سفارشی تغییر دهید. پس از آن روی دکمه Save & Select Audience کلیک کنید.

شما می توانید اعلان ها را برای همه مشترکین یا یک گروه مخاطب خاص ارسال کنید. در حال حاضر، اجازه دهید آن را برای همه مشترکین ارسال کنیم. برای اینکار گزینه همه مشترکین را انتخاب و سپس بر روی Send / Schedule کلیک کنید.

پس از انجام این کار، می توانید بلافاصله با کلیک بر روی دکمه Send Notification Now ارسال اعلان ها را برای مشترکین خود آغاز کنید. توصیه می کنیم اعلان را قبل از ارسال آزمایش کنید تا مطمئن شوید پیام به درستی ظاهر می شود.

سوالات متداول

چه زمانی نیاز است که پوش نوتیفیکیشن وردپرس را فعال کنیم؟

اگر قصد دارید برای کاربران خود تخفیفی در نظر بگیرید یا می خواهید آنها را از آخرین اخبار سایت خود باخبر کنید، پوش نوتیفیکیشن می تواند یک تکنیک عالی برای شما باشد.

بهترین افزونه پوش نوتیفیکیشن وردپرس کدام است؟

افزونه های مختلفی در این خصوص ارائه شده که برخی از بهترین آنها عبارت است از: افزونه PushEngage، افزونه OneSignal و…

بیشتر بخوانید: چگونه در وردپرس افزونه اضافه کنیم؟ راه های نصب پلاگین در وردپرس

جمع بندی: پوش نوتیفیکیشن چیست و چگونه باید آن را فعال کنیم؟

پوش نوتیفیکیشن وردپرس یک راه عالی برای به‌روز نگه داشتن مشترکین شما با جدیدترین انتشارات، افزایش شناخت برند شما و افزایش تبدیل است. برای افزودن این قابلیت به سایت وردپرس خود، ساده ترین و بهترین روش استفاده از یک افزونه می باشد. به همین منظور ما در این مطلب شما را با تعریف پوش نوتیفیکیشن چیست و همچنین نحوه فعال کردن پوش نوتیفیکیشن در وردپرس آشنا کردیم. امیدوارم این آموزش مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

منبع: hostinger