You are currently viewing پورمحمدی: سیاست خارجی نیازمند وحدت ملی است

پورمحمدی: سیاست خارجی نیازمند وحدت ملی است


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ، مصطفی پورمحمدی کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در دیدار با دانشجویان و نمایندگان دانشجویی در حرم امام خمینی (ره) با تاکید بر وظیفه اصلی خود به عنوان دانشجو اطلاع رسانی به مردم، اعلام کرد: از ابتدا در دوران انقلاب در مسئولیت های اجرایی متعددی بوده و به عنوان فرزند آن انقلاب همواره همراه و پشتیبان نظام بوده ام.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد شکاف بین مردم و دولت هستیم و شبهاتی در جامعه ایجاد شده است، افزود: بازگشت به مبانی و ارزش های انقلاب وظیفه همه ماست. تلاش دشمنان برای جلوگیری از انتشار پیام انقلاب در جهان و تحقق اهداف آن است.

پورمحمدی در ادامه سخنان خود به یأس و بدبینی مردم نسبت به مسئولان اشاره کرد و گفت: وظیفه انقلابیون است که برای بهبود این وضعیت تلاش کنند. امیدوارم با حضور در این صحنه با جلب اعتماد مردم بتوانم امکانات نوین تفکر انقلابی را در امور جامعه مدیریت کنم.

وی با تاکید بر لزوم به روز رسانی مفاهیم انقلاب گفت: نسل امروز ما نیازمند درک جدیدتری از مفاهیم انقلاب است و خواهان ترجمه قوی تر و به روزتر آموزه های دینی و انقلابی است. البته این امر مستلزم استحکام مبانی دینی در جامعه است تا ثمرات آن در همه سطوح متجلی شود.

کاندیدای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به عدم آمادگی قبلی برای انتخابات، تصریح کرد: برخلاف برخی که همیشه آماده انتخابات هستند، در سایر انتخابات به جز انتخابات خبرگان نامزد نمی شوم. اما با توجه به تجربه و سوابق خود در بالاترین سطوح نظام، خود را ملزم به حضور در این عرصه و استفاده از توانایی های خود برای خدمت به مردم دانستم.

وی درباره وعده های انتخاباتی خود گفت: برخلاف برخی که وعده های غیرقابل تحقق و غیرواقعی می دهند، در ارائه برنامه هایم واقع بین هستم و فقط قول هایی می دهم که مطمئن هستم می توانند عمل کنند. سابقه عملکرد من در مسئولیت های گذشته نشان دهنده تعهد و اثربخشی من در انجام وظایف محوله است.

پورمحمدی تصریح کرد: رئیس جمهور باید در همه جناح ها وارد عمل شود و از ظرفیت همه مجموعه ها برای پیشرفت کشور استفاده کند. من از همکاری با افراد توانمند از هر جناحی استقبال می کنم و معتقدم موفقیت در گرو همدلی و وحدت ملی است.

وی گفت: سیاست خارجی یکی از مواردی است که نیاز جدی به اجماع ملی دارد. در عرصه بین المللی باید مواضع و اجماع روشنی داشته باشیم. اگر چیزی مورد قبول کشور و تایید رهبری است، همه باید از آن حمایت کنیم و هیچکس حق ندارد آن را تضعیف کند.

پورمحمدی افزود: فرهنگ اندیشه، باور، عاطفه و احساس است. مسیر تحول فرهنگی از طریق مبارزه و ابزار فیزیکی نیست و نمی توان در کوچه و خیابان فرهنگ سازی کرد. باید برگردیم و ببینیم کجا اشتباه کرده ایم تا به اینجا برسیم.

وی خاطرنشان کرد: اسلام برای انسان احترام قائل است. ما باید به زنان، دختران و پسران خود احترام بگذاریم و سپس با آنها صحبت کنیم. ما در قبال افرادی که به میدان می فرستیم مسئولیم.

انتهای پیام