You are currently viewing پشتیبانی کامل شهید رئیسی از شرکت های دانش بنیان

پشتیبانی کامل شهید رئیسی از شرکت های دانش بنیان


فن آوری

اقتصاد ایرانی: معاون توسعه شرکت های دانش بنیان معاونت علمی درباره توجه ویژه شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به اکوسیستم فناوری، نوآوری و اقتصاد دانش بنیان و رشد روزافزون گفت. از این شرکت ها و ادامه حرکت خود در حمایت از توسعه کمی و کیفی این شرکت ها را برجسته کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، رضا اسدی فرد با اشاره به روحیه رئیس جمهور شهید در اهمیت دادن به علم، فناوری و اعتقاد عمیق ایشان به نقش موثر شرکت های دانش بنیان در حل مشکلات کشور، خاطرنشان کرد: پرزیدنت شهید همیشه دنباله رو و پشتیبان شرکت های دانش بنیان بوده و مدام از معاون علمی خود در مورد آخرین وضعیت شرکت های دانش بنیان سوال می کرد.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی ارتباط قوی، مستمر و سیستماتیک بین صنایع بزرگ و شرکت های دانش بنیان را از اولویت های مهم می داند و بر تعامل موثر صنایع با شرکت های دانش بنیان تاکید می کند.
معاون توسعه شرکت های دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به رونق فروش داخلی و صادرات شرکت های دانش بنیان در دولت سیزدهم تصریح کرد: رشد 200 درصدی صادرات شرکت های دانش بنیان در سال های 1402 و 1403 گواه بر این امر است. تلاش دولت برای تحقق مشعل سال و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی.
وی افزود: این شرکت ها با اتخاذ رویکرد علمی، فناوری و دانش بنیان در دیپلماسی عمومی و تعاملات بین المللی رئیس جمهور فعلی و وزیر امور خارجه به صادرات بیش از دو میلیارد دلاری دست یافته اند که ورق طلا است. و مایه مباهات فعالیت های دولت سیزدهم و حمایت های شخص آیت الله. او رئیس این منطقه است.
اسدی فرد با بیان اینکه ارتقای کمی و کیفی شرکت های دانش بنیان از دغدغه های شهید آیت الله رئیسی است، افزود: علاوه بر رصد حضوری وضعیت شرکت های دانش بنیان آیت الله رئیسی، اطلاع از آخرین آمار این شرکت ها به دست می آید. شرکت‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات آنها و پیگیری برای حل این مشکلات و همچنین بحث در مورد ارتقای کمی و کیفی این شرکت‌ها مورد توجه ویژه ایشان قرار گرفت و در جلسه سوم شورای «مدیریت دانش – فناوری‌های مبتنی بر و تولیدات، بر ارتقای کیفی شرکت های دانش بنیان همراه با توسعه کمی تاکید دارد.
وی با اشاره به تاکید شهید رئیسی بر تجاری سازی و صادرات محصولات دانش بنیان افزود: رئیس جمهور در همان جلسه شورای حاکمیتی فناوری ها و صنایع دانش بنیان به طور ویژه تاکید کرد که همه نهادهای مرتبط از معاونت علمی صندوق فناوری و نوآوری و شکوفایی به وزارتخانه ها و سایر دستگاه های اجرایی موظفند علاوه بر کمک به ارتقای فرصت های صادراتی محصولات دانش بنیان، با تکمیل زنجیره ارزش در دانش به افزایش تولید، اشتغال و تولید ثروت برای کشور کمک کنند. محصولات مبتنی بر
معاون توسعه شرکت های دانش بنیان رئیس جمهور با تاکید بر تداوم چشم انداز آیت الله رئیسی برای حمایت از توسعه این اکوسیستم، گفت: آیت الله رئیسی حامی اصلی اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان همواره بوده است. حامی حوزه اقتصاد دانش بنیان و معاونت علمی رئیس جمهور در راستای منویات مقام معظم رهبری، تاکیدات ویژه رئیس جمهور شهید و سیاست های حمایتی، توسعه شرکت های دانش بنیان را با قوت ادامه می دهد.

آیا این اخبار اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید

(جمع: ۰ میانگین: ۰)