You are currently viewing پردازنده گوشی های سری پیکسل 10 گوگل بدون همکاری سامسونگ ساخته می شود

پردازنده گوشی های سری پیکسل 10 گوگل بدون همکاری سامسونگ ساخته می شود


اولین نشانه های تصمیم گوگل برای ایجاد تغییرات اساسی در پردازنده های Tensor قبلا در پایگاه داده I/O این شرکت پیدا شده است و به نظر می رسد این پردازنده جدید اولین پردازنده در سری پیکسل 10 استفاده خواهد شد. گفته می شود تراشه مذکور هیچ ارتباطی با چیپست های اگزینوس سامسونگ ندارد و دیگر توسط سامسونگ تولید نخواهد شد.

پردازنده گوشی های سری گوگل پیکسل 10 به TSMC سپرده خواهد شد

پس از عرضه پیکسل 6 در سال 2021، گوگل چیپست های دیگری را منتشر کرد کوالکام استفاده نکرده و استفاده از پردازنده های خاص خود را در دستور کار قرار داده است. البته، این تنها بخشی از داستان است، همانطور که بیشتر علاقه مندان به فناوری می دانند، تمام نسل های Tensor تا به امروز، از جمله تانسور G4 انتظار می رود که در سری Piscal 9 مورد استفاده قرار گیرد، اما نه تنها حاوی فناوری زیادی است Exynos هستند، اما این تراشه های الهام گرفته از سامسونگ نیز توسط خود سامسونگ ساخته شده اند. این موضوع باعث شده است که پردازنده‌های تانسور در مقایسه با رقبای خود حرف چندانی برای گفتن نداشته باشند.

با این حال، همانطور که چندین بار قبلا گزارش شده است، انتظار می رود که این وضعیت در سال 2025 به طرز چشمگیری تغییر کند. تانسور G5 این تراشه که در حال حاضر با نام رمز “لاگونا بیچ” توسعه می یابد، یک تراشه کاملا مستقل خواهد بود. این پردازنده که در سری پیکسل 10 استفاده خواهد شد، بر اساس معماری ARM و سازنده آن به جای سامسونگ طراحی شده است. TSMC خواهد بود. گزارش مذکور برای اولین بار و توسط فردی نامبرده در پایگاه داده مشاهده شده است وویچخوفسکا رمزگشایی و توصیف شده است.

تصویر متنی برای ورودی پایگاه داده

اولین چیپست کاملا اختصاصی گوگل در حال توسعه است

تصویر زیر سرنخ های بی معنی در پایگاه داده را رمزگشایی می کند. سازنده تراشه TSMC و فناوری مورد استفاده در ساخت تراشه InFO POP نام دارد. در همین حال، تنها بخش ساخته شده توسط سامسونگ، 16 گیگابایت رم است که دقیقاً همان مقداری است که در پیکسل 9 پرو استفاده خواهد شد.

تفسیر متن در پایگاه داده گوگل

برچسب حمل و نقل مجازی نیز اطلاعات بیشتری در مورد معامله ارائه می دهد. NPI-Open (معرفی محصول جدید) ماهیت ابتدایی تراشه را نشان می دهد، زیرا گوگل احتمالاً پیش از این جانشینی را منتشر خواهد کرد. پیکسل 9 برای اولین طراحی مستقل خود به 16 ماه زمان آزمایش نیاز داشت.

نظر شما در مورد برنامه گوگل برای پردازنده Tensor G5 چیست؟