You are currently viewing ویژگی های یک قالب وردپرس حرفه ای + دانلود

ویژگی های یک قالب وردپرس حرفه ای + دانلود


بارگذاری…

همانطور که می دانید وردپرس یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوای سایت ساز جهان می باشد که بیش از 59 درصد کل وب سایت های دنیا از این cms برای راه اندازی سایت استفاده کرده اند. با وردپرس هرکسی می تواند برای خود سایت طراحی کند. از طرفی برای راه اندازی سایت با وردپرس، شما نیاز به یک قالب حرفه ای وردپرس خواهید داشت. قالب های مختلفی هم به صورت رایگان و هم به صورت پرمیوم ارائه شده است که شما می توانید یکی از آنها را روی وردپرس خود فعال کنید. انتخاب قالب حرفه ای وردپرس برای بسیاری از کاربران می تواند چالش برانگیز و دشوار باشد، به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم ویژگی های قالب حرفه ای وردپرس را به شما معرفی کنیم. با ما همراه بشاید.

ویژگی های یک قالب وردپرس حرفه ای

گزینه های مختلفی وجود دارد که در هنگام خرید و دانلود قالب حرفه ای وردپرس باید مد نظر داشته باشید. در حال حاضر بیش از 7500 قالب وردپرس به صورت رایگان در وب سایت رسمی وردپرس وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید. همچنین تعداد زیادی قالب پولی و یا حرفه ای هم وجود دارد که قابلیت های گسترده تری را در اختیار شما قرار می دهند و هم اکنون می توانید آنها را در نوین وردپرس مشاهده و خریداری نمائید. قالب های پرمیوم می توانند بهترین انتخاب یرای شما باشند، زیرا علاوه بر امکانات انعطاف پذیر، به صورت کامل فارسی سازی هم شده اند که شما به عنوان کاربر ایرانی می توانید به نحو احسن از آنها استفاده کنید. در ادامه شما را با ویژگی های قالب حرفه ای وردپرس فارسی آشنا می کنیم.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب قالب فروشگاهی مناسب و خوب برای وردپرس 

1- طراحی حرفه ای و جذاب

مانند هر چیز دیگری، طراحی جذاب مهمترین جنبه برای هر نوع وب سایتی می باشد. شما باید قالبی را انتخاب کنید که تمام بخش های آن به صورت تمییز، مدرن و حرفه ای طراحی شده باشد. زیرا با این ویژگی کاربران حس بهتری در سایت شما خواهند داشت و شما می توانید بهتر نام تجاری خود را در ذهن بازدیدکنندگان برجای بگذارید.

2- اسلایدرهای زیبا

امروزه تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک از اسلایدرهای جذاب و برجسته مانند چرخ و فلک در صفحات وب خود استفاده می کنند. با استفاده از اسلایدرهای حرفه ای و جذاب می توانید محصولات مهم، خدمات و حتی صفحات مختلف سایت خود را به بهترین شکل به کاربران نمایش دهید. اسلایدرها باعث جذب بازدید کنندگان می شوند و این یک راه عالی برای تمرکز بینندگان شما به یک موضوع خاص می باشد. بنابراین سعی کنید از یک قالب وردپرس حرفه ای که از افزونه های اسلایدر مختلف پشتیبانی می کند، استفاده کنید.

3- بخش توصیفات

یکی دیگر از قالب حرفه ای وردپرس فارسی رایگان، وجود بخش توصیفات در سایت می باشد. امروزه اکثر کاربران قبل از آنکه اقدام به خرید یک محصول کنند، نظرات سایر کاربران را در خصوص آن محصول مطالعه می کنند. حال چنانچه سایر کاربران نظر مثبتی داشته باشند، آن محصول مورد نظر را خریداری می کنند. به همین دلیل است که به نظر من، یک قالب بزرگ کسب و کار وردپرس باید از یک ویجت توصیفات و یا منطقه ای که در آن کاربر بتواند برخی از نقل قول ها را از مشتریان خود اضافه کند، پشتیبان نماید. همچنین بهتر است بخش توصیفات را در صفحه اصلی قرار دهید.

4- رابط کاربری آسان

فرقی نمی کند که شما قصد راه اندازی چه نوع وب سایتی را دارید، به هر حال باید قالبی را انتخاب کنید که دارای رابط کاربری آسانی باشد تا بازدیدکننده وقتی وارد سایت شما می شود بتواند به سادگی و بدون هیچ گونه مشکلی در بخش های مختلف سایت شما حرکت کند. بسیاری از قالب های وردپرس هستند که از طراحی های شلوغ استفاده می کنند و زمانی که یک کاربر وارد سایت می شود با حجمی از تصاویر و نوشته روبه رو می شود که این موضوع اصلاً نمی تواند مناسب باشد. بنابراین تا جای ممکن است بهتر است از قالب های ساده تر و در عین حال جذاب تر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 9 مورد از بهترین قالب وردپرس از نظر سئو

5- پنل تنظبمات ساده و قدرتمند

بعد از انتخاب قالب حرفه ای وردپرس و نصب و فعال سازی آن، کار شما تازه شروع می شود. یک قالب حرفه ای وردپرس، دارای بخش تنظیمات و سفارشی سازی می باشد به گونه ای که در آن بخش شما می توانید هرچیزی را اعم از: لوگو، مگامنو، رنگ بندی، فونت و … را سفارشی کنید. همچنین شما قادر هستید خیلی ساده و سریع انواع تغییرات را بدون نیاز به دانش کدنویسی انجام دهید. از طرفی بسیاری از قالب ها هم می باشند که پنل تنظیمات قدرتمندی را در اختیار شما قرار نمی دهند و شما نمی توانید به سادگی هر نوع تغییراتی را در سایت خود اعمال کنید. بنابراین بهتر است به سراغ قالب هایی بروید که از این قابلیت پشتیبانی می کند.

6- طراحی ریسپانسیو

بی تردید امروزه یکی از مهم ترین قابلیتی که هر قالبی باید از آن پشتیبانی کند، طراحی ریسپانسیو می باشد. اکثر کاربران شما از طریق صفحه نمایش های مختلف مانند موبایل و تبلت به سایت شما وارد می شوند، بنابراین اگر قالبی که انتخاب کرده اید ریسپانسیو نباشد، کاربر خیلی سریع سایت شما را ترک می کند. بنابراین حتماً باید یک قالب وردپرس حرفه ای با طراحی واکنشگرا را انتخاب کنید که کاربران بتوانند با استفاده از هرنوع دستگاهی سایت شما را به بهترین شکل و اندازه مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین قالب چند منظوره وردپرس | 14 تا از بهترین پوسته های چندمنظوره

7- پشتیبانی از صفحه سازها

اکثر افرادی که قالب های وردپرس را خریداری می کنند، هیچ گونه دانش کدنویسی CSS و یا HTML ندارند. بنابراین ساده ترین راهی که می توانید با استفاده از آن صفحات سایت خود را به سادگی و بدون نیاز به دانش کدنویسی طراحی کنید، استفاده از یک افزونه صفحه ساز می باشد. افزونه های صفحه ساز مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید که می توان المنتور و ویژوال کامپوزر را جزء بهترین انها دانست. بنابراین قالبی که شما انتخاب می کنید باید به صورت کامل با صفحه ساز های محبوب سازگاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: سریعترین قالب فروشگاهی وردپرس | 9 قالب پر سرعت برای ووکامرس 

8- بخش خدمات و نمونه کارها

هر قالب کسب و کار وردپرسی باید دارای چند صفحه سفارشی از جمله: بخش نمونه کارها یا خدمات باشد که در آن شما می توانید محصولات، خدمات و یا نمونه کارهای خود را برای نشان دادن به بازدید کنندگان خود اضافه نمائید. بنابراین برای خرید و دانلود قالب حرفه ای وردپرس، به دنبال ویژگی خدمات و نمونه کارها باشید و سعی کنید از قالبی استفاده کنید که از قابلیت پشتیبانی می کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب قالب مناسب برای سایت وردپرسی | 15 نکته مهم و طلایی

9- پشتیبانی از مشتریان

بسیاری از محبوب ترین سایت های ارائه دهنده قالب و افزونه وردپرس، برای هر محصول چندین ماه پشتیبانی رایگان ارائه می دهند. بنابراین قبل از خرید قالب سعی کنید از سایتی خرید خود را انجام دهید که پشتیبانی های های منظمی را ارائه می دهند تا بعد از خرید بتوانید مشکلات و سوالات خود را با پشتیبان در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: آموزش طراحی قالب با المنتور | چگونه با المنتور قالب وردپرس بسازیم؟

جمع بندی

انتخاب قالب حرفه ای وردپرس یکی از سخت ترین مراحل راه اندازی وب سایت می باشد، به این دلیل که قالب های مختلفی وجود دارد که انتخاب را برای شما سخت می کند. اگر می خواهید یک قالب مناسب تهیه کنید، یکسری امکانات و قابلیت ها وجود دارد که حتماً باید مد نظر داشته باشید. ما در این مطلب 9 مورد از ویژگی های یک قالب وردپرس حرفه ای را به شما عزیزان معرفی کردیم. امیدوارم از این اموزش رضایت کامل داشته باشید.

منبع: wpexplorer